• [raderad]

LHC har idag skrivit ett tvåårskontrakt med den tjeckiske centern JAROSLAV HLINKA. Hlinka spelade VM med Tjeckien och kommer närmast från Colorado Avalanche i NHL.

PRESSMEDDELANDE FRÅN LINKÖPINGS HOCKEY CLUB

2008-05-20

TJECKISK CENTER TILL LHC

LHC har skrivit ett tvåårskontrakt med den tjeckiske centern JAROSLAV HLINKA, 31 år, 180 cm och 84 kg. Hlinka är en mycket erfaren och skicklig center som också med fördel kan användas som ytterforward.
Hlinka kommer från Colorado Avalanche i NHL där han den senaste säsongen gjorde 28 poäng (8+20) på 63 matcher. Han spelade också i VM i Canada för Tjeckien där han noterades för fyra poäng på sex matcher. Han har sammanlagt spelat sju VM-turneringar för Tjeckien.

• En mycket erfaren och kompetent spelare som vi är enormt glada över att få till LHC och dessutom på två säsonger. Det är också mycket värt att så tidigt efter VM få klart med en spelare som trots allt är aktuell för NHL-spel, kommenterar LHC:s sportchef Johan Hemlin.
    Jaroslav Hlinka har tidigare representerat Sparta Prag i tio säsonger, där han coachats av LHC:s nye tränare Slavomir Lener. Han har också förutom NHL även spelat klubbhockey i Schweiz och Ryssland.

Med vänlig hälsning

Anders Mäki
Linköpings Hockey Club

Dra åt helvete! Det här var inte illa.

Härligt! Tror han kommer göra sig mycket bra i cluben-tröjan. Har inte sett han mycket men det jag sett har varit bra 🙂

Jaaaaaaaa! Wohoooo!

Det DÄR var en av dagens bättre nyheter, måste jag säga

helt underbar bra värvning 🙂
hoppas på 2 bra år för killen!
Välkommen till Cluben!

Jaroslav Hlinka HAHA vilken värvning! Den tackar vi för Lener!!! :lol:

De som kacklade om ett "mellanår" innan kanske börjar tystna så smått nu? Varmt välkommen Hlinka! 😃

Två år! Herregud tänk er att ha Tony Mårtensson, Mattias Weinhandl och Jaroslav Hlinka i samma lag :twisted:

Stämmer in i kören, välkommen Jaroslav!

[size=150]VÄLKOMMEN[/size]
Fan vilken härlig värvning. Helt underbart!!!!!

• [raderad]

Sannerligen ska de bli intressant att se vem som blir Hlinkas parhäst. Pesonen? Ja! Tänk er Musse - Hlinka - Pesonen och med äns känns inte saknaden av Tony och Wein så stor längre :wink:

Detta kan bli intressant!

• [raderad]

Där satt den!!!
Fan va gött! Detta har man tjatat en hel del om denna silly...och så kommer grabbet hit! (Menar inte att jag "vetat", utan att jag önskat.)

• [raderad]

lkpg__ wrote

Detta kan bli intressant!

Snarare:

Detta är intressant :wink:

Välkommen Jaroslav (och tack Slavomir)!

Fan vad sjukt! Det här var drömvärvningen (en realistisk sådan). Hlinka har potential att ersätta Tony rakt av. Två år dessutom, drömmer redan om nästnästa säsong 😃

Jag är så sjukt otroligt imponerad över Johan Hemlin. Han måste vara Clubens viktigaste värvning de senaste 10 åren.

Fy fan vad gött!
Kommer in efter skolan och ser detta,
Tror knappt det är sant!!!!!!

Grymt imponerad av denna värvning jag med. Vill inte vara en olyckskorp, men har dock svårt att inte viska; "minns David Vyborny"...

Exile wrote

Grymt imponerad av denna värvning jag med. Vill inte vara en olyckskorp, men har dock svårt att inte viska; "minns David Vyborny"...

Då var det fan inte klart på LHC:s hemsida och så vidare!

oskar_b wrote

Då var det fan inte klart på LHC:s hemsida och så vidare!

Eh... Jo!