BenkeBus
Tack för alla trevliga personliga påhopp man får i denna tråd! (Trots att ni knappast verkar lyckas pricka rätt med något av dem.)

Om du läser mina tidigare inlägg ordentligt så kommer du inse att jag; 1) med "planka" inte avsåg endast att det kunde komma in personer utan plåt (även om jag uttryckte mig slarvigt), utan även personer som löst sittplatsbiljett men sedan valt att ställa sig på stå. 2) att det från LHC:s sida borde vara ganska svårt att säga hur många som kommit in på stå när biljetterna inte kunnat visiterats. Framförallt då det redan var ytterst trångt på läktarn.

Självklart klandrar jag inte dig eller någon annan som "flyter med" vid insläppet. Men problemet för arrangören kvarstår likväl; det var fullt på stå och det var fortfarande mycket folk som ville upp på stå. Vad göra?

Kul att det gick att ordna en separat ingång för BITD...

• [raderad]

Danme är du Mikes Butler eller har jag missat något?

Ska hockey laget LHC få lida för att styrelsen gjorde fel eller vilka det nu var det var väll inte någon i laget som sagt något eller tänker jag fel? ska laget behöva lida för styrelsen? :?:

robask wrote

Ska hockey laget LHC få lida för att styrelsen gjorde fel eller vilka det nu var det var väll inte någon i laget som sagt något eller tänker jag fel? ska laget behöva lida för styrelsen? :?:

Hört utrycket "tänka efter först ? "

Det är inte första gången o någongång rinner bägaren över....
såå.. inte för att jag tänkt att se matchen innan men nu blev jag knappast mer sugen.

Majoren wrote

Danme är du Mikes Butler eller har jag missat något?

Jamän, har du inte koll på din egen butler? För visst är det väl du som är Mike... :wink:

Nej, jag är ej och har aldrig varit engagerat på något sätt i LHC som förening. Däremot är jag mycket hockeyintresserad och tycker det är kul när det går bra för LHC. Jag gillar stämning och medverkar själv därtill, både hat och kärlek. Däremot ogillar jag när det är allt för mycket gnäll utan substans på ledningen. Jag sväljer inte heller allt som LHC gör och där kan du läsa in dig på "övervakningskameror i CC"-tråden så ser du det.

Nöjd?

Jag kommer inte gå mot Mora.

Danme:
Jag tror det är saker och ting du inte förstår. Familjeläktaren var knappast full samtidigt som läktaren där klacken står var överbefolkad. Det är inte dom 30-40 personerna som har ståplatsbiljett fel. Att vakterna inte sedan kan agera och slussa över folk till familjeläktaren ska inte andra få skiten för. Vare sig man kollar eller inte kollar biljett på folk upp till ståplats.

Summan av kardemumman är:
Folk som köpt sig en ståplats och vill stå på ståplats får inte det samtidigt som familjeläktaren inte är full och vakterna vägrar agera.
Sittplats mot Mora hjälper knappast som plåster på såren.

Och om du tror att vi "några få" här på bulletinen är negativa så tror du fel. Vi är kritiska, det är skillnad.

Tack Acke! Du säger det som är grejen som ingen(?) lyckats knäcka ur sig i denna och tidigare match+bitd-trådarna. Övriga 99% av alla inlägg här på bullen kring detta är ju bara lönlöst gnäll. Och de flesta verkar grunda det på en föreställning om att MMM mfls enda önskan är att sabotera supporterkulturen så mycket och effektivt som möjligt. (Ja, jag vet att det finns många infekterade historier sen tidigare så jag förstår varför.)

Jag skrev tidigare om att jag inte heller tyckte familjeläktaren verkade riktigt full och att det borde gått in mer folk där. Det är ju en aningens subjektiv bedömning men det är ju åtminstone en konstruktiv kritik som jag tycker man bör ta upp med LHC. (Men som sagt, det är svårt att med full säkerhet verkligen säga att det inte var fullt på familjestå.)

WL:s styrelse eller vilka det nu blir som får ta upp detta med LHC; se till att ni både ger förslag och kräver konkreta åtgärder på hur det här kan förbättras till nästa år. (Det vore ju kul om det blev ett BITD 3 också även om smolken inte är god nu.)

Kritik tycker jag är ok, framförallt om den också är konstruktiv. Det är givetvis aldrig kul att ta emot sån, men sitter man i den positionen som MMM mfl gör så hör det till deras arbete.

jag håller med om mycket som sagts här.
jag kommer inte att gå på denna match! det är som sagt dags att cluben fattar vad som gäller. de är inget utan sina suppotrar!
så vi får köra en hemma sittarkväll av det hela istället!
grymt kul i fredags! tack alla som var där! synd att vissa element ("guljackor" mfl) inne i hallen ska sabba allt jämnt!!

Det är en sak jag inte förstår, hur fan kunde vakterna få idén att inte släppa över folk på familje stå? jag stog precis på kanten, en kille försökte komma över, han visade sin biljett och påpekade att det var väldigt trångt.. vad händer? jo vakten ljuger oss alla rakt upp i ansiktet och hävdar att det är den biljetten han hade (ståplats) bara gällde till klacken inte familjestå, han förbättrade ju inte precis situationen!

jag skiter garanterat i matchen mot mora, men till tälje ska jag iallafall.

danme wrote

Däremot är jag mycket hockeyintresserad och tycker det är kul när det går bra för LHC.

haha tycker det är "kul" när det går bra... kom in i matchen.

hockey är inget intresse utan en livsstil.

LHC über alles...

Danme> Ok.. Jag ger mej du har vunnigt.

bojkotta skiten, häng me till tälje !!!

Kommer inte heller att gå på matchen.

ALLA(H) TILL TÄLJE ISTÄLLET!

skönt, får jobba förmiddag istället för kväll. Nu känns det ännu bättre att bojkotta matchen. ska nog tvätta istället, om det finns någon tid ledig.

Ingen bojkott från min sida.

Inte säker på att jag greppat detta. Bojkott för att de vid insläppet ville vara säkra på att de som skulle in i den på förnand utsålda arenan verkligen hade biljett?

saturdayservice wrote

skönt, får jobba förmiddag istället för kväll. Nu känns det ännu bättre att bojkotta matchen. ska nog tvätta istället, om det finns någon tid ledig.

Har hockey helt plötslig blivit lika trågigt som att tvätta? då kan intresset för hockey inte var så stort från början känns det som.

Lukkinen wrote

Inte säker på att jag greppat detta. Bojkott för att de vid insläppet ville vara säkra på att de som skulle in i den på förnand utsålda arenan verkligen hade biljett?

ca40st kom ej in på arenan eller om det var att de ej fick komma upp på ståplats vare sig Klackens stå eller familjestå (fel biljett) trotts att de hade ståplats biljett till matchen!

robask wrote
saturdayservice wrote

Har hockey helt plötslig blivit lika trågigt som att tvätta? då kan intresset för hockey inte var så stort från början känns det som.

Tro mig, intresset från början är det inget fel på! Men eftersom cluben pissar om och om igen försvinner glädjen och lusten att följa LHC.

Bojkott för min del med full satsning på lördagen där man återigen kan möta sköna från förr!