Ã…terigen visar LHC att dom inte vill ha oss i Cloetta Center. Under dom senaste åren har dom motarbetet supportrarna i en skala som inte är acceptabel. Senaste tillfället var när dom som redan valt att sluta gå på matcherna gör comeback, så gör LHC återigen ett utfall mot deras trognaste supportrar.

Tycker alla borde tänka till här och fråga sig om dom verkligen vill lägga ner all den tid & pengar som vi faktiskt gör på detta, när vi bara blir motarbetade och får skit kastat rakt i ansiktet gång efter gång.
Är ju inte bara hur ledningen beter sig utan det är ju hela organisationens från styrelse, till ledning till vakter/poliser etc.

En tom och tyst ståplats kanske är svaret på detta, kanske inte. Men en sak är säker. Det räcker inte med att gå ut en period !
Ska vi slå hårt mot och och visa att nu får det fan vara slut med det här. Ska dom motarbeta oss så ska vi fan motarbeta dom. Det var dom som startade detta men det är vi som kommer avslutade det.

Matchen är alltså LHC-MORA 2008-01-03 19:00
Den matchen ska spelas inför ett tomt och tyst ståplats. Så jag uppmanar alla att försöka sprida detta till vänner, familj, bekanta att helt enkelt ställa skorna hemma och inte gå på denna matchen.

Finns ett bra citat att tillämpa !!
[size=150]NEVER MIND THE BOLLOCKS[/size]

räkna med mig.

ses på avslutningsfesten i förorten.

BOJKOTTA CLOETTA

Som jag har skrivigt i andra trådar så är det slut fittat i CC för min del.. tack

• [raderad]

Min bojkott är inled för länge sen...

• [raderad]

Jag avstår att gå på denna matchen...

Så, vad är det som hänt nu då? Biljettkontroll när man går in i arenan eller?

Jag lär ju inte gå på denna match, fyfan för det ja upplevde i fredags..

jag kommer inte heller

ioförsig kan jag inte men jag hade inte gått om jag kunnat

ses i slöddertälje 😛

danme wrote

Som tidigare nämns vägrade LHC släppa in supportrar med ståplatsbiljetter på arenan och Christer Mård erbjuder istället 30-talet från BITD-samlingen sittplats hemma mot mora. Man var med andra ord inte välkomna på sitt eget party som man betalat för. Att man krävde visitation på en och en etc orkar jag inte ens ta upp.

Clowner.

Även jag avstår från denna match. Clubens agerande senast var pinsamt.

saturdayservice wrote
danme wrote

Som tidigare nämns vägrade LHC släppa in supportrar med ståplatsbiljetter på arenan och Christer Mård erbjuder istället 30-talet från BITD-samlingen sittplats hemma mot mora. Man var med andra ord inte välkomna på sitt eget party som man betalat för. Att man krävde visitation på en och en etc orkar jag inte ens ta upp.

Clowner.

Är det jättemärkligt när det är personer ur samma grupp som forcerar sig förbi biljettkontrollanterna? LHC har ju sannolikt inte tillstånd att ta upp hur många åskådare på läktaren som helst. Och de är säkert enligt tillståndet också skyldiga att hålla räkning på hur många som släpps upp på läktaren. Tycker det är patetiskt att lasta LHC för det. De agerar ju korrekt även om man kanske kan ha önskemål om att de skulle "sett mellan fingrarna" vid detta tillfälle. (Och "vägrade släppa in supportar på arenan" stämmer väl inte?!? Jag trodde de blev hänvisade till studentläktaren - även om det var långt ifrån vad man ville.)

danme wrote
saturdayservice wrote
danme wrote

Clowner.

Är det jättemärkligt när det är personer ur samma grupp som forcerar sig förbi biljettkontrollanterna? LHC har ju sannolikt inte tillstånd att ta upp hur många åskådare på läktaren som helst. Och de är säkert enligt tillståndet också skyldiga att hålla räkning på hur många som släpps upp på läktaren. Tycker det är patetiskt att lasta LHC för det. De agerar ju korrekt även om man kanske kan ha önskemål om att de skulle "sett mellan fingrarna" vid detta tillfälle. (Och "vägrade släppa in supportar på arenan" stämmer väl inte?!? Jag trodde de blev hänvisade till studentläktaren - även om det var långt ifrån vad man ville.)

Damne det är ju bara ett utav många ageranden dom gjort som är helt sjukt. Och vad menar du med tillstånd ? Har folk köpt biljett har dom väll all anledning att få stå där dom köpt plåten också.

Någon som har lust och tid kan ju mer än gärna upplysa folk som "Damne" om vad LHC haft för sig dom senaste åren.

danme wrote
saturdayservice wrote
danme wrote

Clowner.

Suck. Antar att du lever ganska ensam utan kompisar och därför saknar den självklara mentalitet som är inprintad sedan barnsben. Du verkar ha bättre koll på vad som hände än grabbarna själva som fick erbjudande om biljett till Moramatchen istället. Som någon annan har sagt, se den.

Qvintus wrote

Någon som har lust och tid kan ju mer än gärna upplysa folk som "Damne" om vad LHC haft för sig dom senaste åren.

Vad dom haft för sig de senaste åren är ju en sak, men jag tycker det är fel att utlysa bojkott pga att LHC agerade de facto korrekt vid BITD. Ska man kritisera LHC så är det ju isf för att de tillsammans med polis inte hade resurser att avhysa de som trängde sig förbi kontrollanterna. Att planka sig in är ju ett högst lindrigt brott, men det innebär ju ändå inte att det orsakar arrangören problem när det sker i större skala.

danme wrote
Qvintus wrote

Vad dom haft för sig de senaste åren är ju en sak, men jag tycker det är fel att utlysa bojkott pga att LHC agerade de facto korrekt vid BITD. Ska man kritisera LHC så är det ju isf för att de tillsammans med polis inte hade resurser att avhysa de som trängde sig förbi kontrollanterna. Att planka sig in är ju ett högst lindrigt brott, men det innebär ju ändå inte att det orsakar arrangören problem när det sker i större skala.

planka gör man mig veterligen utan biljett, vad jag vet kom det inte in folk utan biljett i fredags. och om man mot förmodan gjorde det så är det en biljettkontroll till innan ståplats, så det var LHC's fel - Ja.

räkna inte med hunden mot mora

saturdayservice
Nej, då. Jag har gott om kompisar så du kan vara lugn. Men jag försöker ändå tänka någorlunda objektivt när det inträffar situationer som dessa...

gapande hunden
Men frågan är ju hur LHC ska kunna veta att alla de som trängde sig in verkligen hade löst ståplatsbiljett? Och det var så mycket folk som skulle upp på ståplats så det fanns inte en chans att man skulle kunna kontrollera de som var på väg upp. Det var dessutom ordentligt packat på tårtbiten (ja, som i stånkan) så att få upp 30-40 pers till hade varit nära en omöjlighet. Jag skulle ha full förståelse för om man från LHC:s sida trodde att personer utan ståplatsbiljett tagit sig in på ståplats och agerat utifrån det. (Däremot tror jag inte att familjestå var helt packat - det är ju visserligen bara ren spekulation, men det skulle man möjligen kunna klandra LHC för.)

Det är fortfarande biljettinnehavarna som drabbas, eller hur? Sen kan jag inte undgå att imponeras över dina och LHC:s smått fantastiska ögonmått om ni genast ser att det är 30-40 pers för mycket i en arena för 8500. Objektivt? Haha... heja LHC, alltid oavsett, eller hur?

saturdayservice wrote

Det är fortfarande biljettinnehavarna som drabbas, eller hur? Sen kan jag inte undgå att imponeras över dina och LHC:s smått fantastiska ögonmått om ni genast ser att det är 30-40 pers för mycket i en arena för 8500. Objektivt? Haha... heja LHC, alltid oavsett, eller hur?

Om det gällde att komma in i arenan så kan jag hålla med om att det är märkligt (man borde åtminstone fått något obskyrt förslag på alternativ placering). Men om det gäller att komma in på ståplatsläktaren (och då "tårtbiten" i synnerhet) så tycker jag det var helt ok agerat. Det som jag såg (och avsåg) var att det fanns folk som ville in på ståplats som blev hänvisade till bla omkringliggande sittplatser samt studentläktaren. Och då resonerar jag som så att "är det fullt så är det" oavsett om det fortfarande är 30 pers på kö eller ej.

danme> Du verkar ha sten koll på vad som hände och icke. Ska jag vara ärlig så tror inte jag att någon som gick med i denna smått fanastiska march mot CC inte hade plåt och därmed "planka" och eftersom jag tror du ser med ditt bruna öga så har du sätt fel. Hur ska jag göra när man är inklämd bland 30-40 personer som du nu bestämt ha sätt med ditt Bruna öga. Ska jag springa tillbaka för att visa min Plåt. Nää det hade inte du heller. Men med sånna som du kommer den här infekterade föreningen att till slut bara att vinna, Ja vad kommer dom att vinna ? ?Tack ni alla igen som förgyllde min kväll iaf under förfesten och efter 🙂