Det är ju länken till streamen jag inte hittar.

Djurgården -Timrå rullar fint men var är LHC-matchen länkad?

Jocke_L wrote

Det är ju länken till streamen jag inte hittar.

Djurgården -Timrå rullar fint men var är LHC-matchen länkad?

Den kommer nog upp imorgon ska du se! 🙂

:oops:

men vafan...här sitter man och hetsar upp sig. Gonatt...

Men då vet jag ju iaf vad jag ska göra. Hoppas jag!

Orkar inte glo igenom hela tråden, hoppas någon har orken att hjälpa till ändå...

Har den vanligaste versionen av sopcast men när man trycker på "play" öppnas sopcast utan att det händer nåt. skriver man in adressen till matchen (ex 43700) i fältet över "live channels" står det alltid "this channel is offline" fastän jag samtidigt ringt polare som kollar på matchen och har exakt samma programvara, adress etc.. Någon som haft liknande problem och vet hur man gör?

alfie wrote

Orkar inte glo igenom hela tråden, hoppas någon har orken att hjälpa till ändå...

Har den vanligaste versionen av sopcast men när man trycker på "play" öppnas sopcast utan att det händer nåt. skriver man in adressen till matchen (ex 43700) i fältet över "live channels" står det alltid "this channel is offline" fastän jag samtidigt ringt polare som kollar på matchen och har exakt samma programvara, adress etc.. Någon som haft liknande problem och vet hur man gör?

Först trycker du på streamlänken från MYp2p.eu, sopcast startar den automatiskt... Sen går du in på VLC och trycker på Arkiv >> öppna nätverksström (Du kan även trycka ctrl+n för att få upp det direkt i VLC...) Sen går du ner där det står HTTP/HTTPS/FTP/MMS och sen där bockar du i och skriver in 127.0.0.1:8902, efter det är du klar och tryck på OK!

Function_ wrote
alfie wrote

Först trycker du på streamlänken från MYp2p.eu, sopcast startar den automatiskt... Sen går du in på VLC och trycker på Arkiv >> öppna nätverksström (Du kan även trycka ctrl+n för att få upp det direkt i VLC...) Sen går du ner där det står HTTP/HTTPS/FTP/MMS och sen där bockar du i och skriver in 127.0.0.1:8902, efter det är du klar och tryck på OK!

Efter dessa instruktioner har jag återfått hoppet om matchen ikväll. Jag har aldrig försökt att se någon streamad match men eftersom jag inte vet nån som har Viasat Sport 3 eller något ställe som visar matchen blir det till att pilla igång det på hemmaplan. För jag förutsätter att det funkar efter att ha läst dina instruktioner 😃

Grejen är att det där funkar inte för mig. Har prövat förut. Det är inte länkningen till VLC som är fel. Tror det är att jag har Vista och det kräver nån annan inställning.

Men jag har fått PM från en vänlig själ nu, så det blir o prova ikväll igen 😃

Använd denna länk för att se LHC ikväll, den är bättre än vad som finns på Myp2p. Man slipper även strul med SopCast/JustinTV m.m., bara gå in på länken och så kan man se matchen direkt.

EDIT: Matchen verkar inte fungera i Sverige, kanske för att inte störa med nationella sändningarna?

Moridin wrote

Använd denna länk för att se LHC ikväll, den är bättre än vad som finns på Myp2p. Man slipper även strul med SopCast/JustinTV m.m., bara gå in på länken och så kan man se matchen direkt.

Dagens mest värdefulla inlägg. Tack!

skit streamingen hackar ju

någon som köper matchen via on demand? funkar den bra?

Universalsport har satt en block för de utanför USA men kan ni använda en proxy så funkar 141.213.4.201:3124 för mig.

Vet ni inte det kan jag skriva i pausen hur man gör.

Moridin wrote

Universalsport har satt en block för de utanför USA men kan ni använda en proxy så funkar 141.213.4.201:3124 för mig.

Vet ni inte det kan jag skriva i pausen hur man gör.

Ja hur gör du det?

Högerklicka på Internet Explorer-ikonen på skrivbordet >> Egenskaper >> Anslutningar >> LAN-inställningar >> bocka i använd en proxyserver och skriv 141.213.4.201 i adressrutan och 3124 i portrutan >> Ok >> Ok.

Sedan är det bara att öppna sidan och kolla på matchen. Det kan eventuellt göra att det inte går att använda Internet i övrigt men då är det bara göra samma sak igen fast avbocka rutan för använd en proxyserver. Så länge man inte uppdaterar eller stänger fönstret så ska matchen ändå visas.

Någon som vet om dom streamar matchen i dag?

15 dagar senare

Jag har Vista och måste öppna matcherna på ett lite annorlunda sätt (Kan inte bara trycka på play på matchlänken så går allt per automatik). Jag måste lägga in matchadressen själv.

Nån som vet vart man hittar adress till aktuella matcher på myp2p? Alltså den 5-siffriga koden som står i sopcast adressfält som automatiskt kommer upp för de som bara behöver trycka på play på myp2p.eu..

Den ser du ju om nere i statusfältet om du håller muspekaren över länken?

där du.. det verkar stämma.. tack!

alfie wrote

Jag har Vista och måste öppna matcherna på ett lite annorlunda sätt (Kan inte bara trycka på play på matchlänken så går allt per automatik). Jag måste lägga in matchadressen själv.

Nån som vet vart man hittar adress till aktuella matcher på myp2p? Alltså den 5-siffriga koden som står i sopcast adressfält som automatiskt kommer upp för de som bara behöver trycka på play på myp2p.eu..

Eller så högerklickar du bara på "play" och väljer egenskaper . Så får du upp adressen .. Kopiera + klistra in 😉