Gode gud i himmelen, skicka ut HV igen och låt de jävlarna stanna där nere i skiten för all framtid.

Cluben har ju chansen att “råka” dra på några skador på håvespelarna imorn 😉

Lukkinen

Tycker inte jag, tror det är bra att få ett perspektiv utifrån när de kört samma gäng hela vägen. Dessutom är Karlin oerhört prestigelös och skicklig, tror tyvärr får jag säga att detta är oerhört positivt för Modo.

MrNebbiolo Tiden får utvisa vem som som får rätt här men Modo har varit rätt formstarka efter jul, från helt avhängda till att de nästan klarade sig utan kval. Får se om detta hjälper eller stjälper dom. En sak är iaf säker; från och med fredag åker öl och popcorn fram 😎

Lukkinen Jag håller med MrNebbiolo här, tror detta är riktigt smart. De lagen som klarat sig bäst i kvalet sedan man gjorde om det känns ju spontant som de lag som gjort förändringar i båset innan. Bra att få ett nytt perspektiv på saker.

Ndur såg att det stod det i bilden nu. Den artikeln jag själv läste tidigare innehöll inte den infon, därav mitt svar 🙂

Ååh, ska bli så härligt att få se lite känslor och ångest på isen utan att själv vara drabbad!

Har vi förresten någon Modo-representant som är härinne och tjuvläser ibland och som vill ta steget ut i ljuset nu? Vi behöver någon som motvikt till @stahl, och som kan förse oss med inside från Mordor under serien!

HNez Håller med. Men i mitt HV satsar man på kontinuitet. Det är ett ledord att ta med sig ner i seriesystemets vindlingar. Kontinuitet är viktigare än poäng. Kontinuitet är viktigare än att vinna matcher. Man ska ha kontinuitet i sina losing slumps. Långa. Många matcher. Mycket kontinuitet. Kontinuitet och långa kontrakt med stolpskottscoacher och stolpskottsspelare är melodin som spelas i år på Titanics akterdäck.

Metallica Det SM-guldet har vi väl redan? 3 av 5 kval totalt, ingen annan är så erfaren.

Finns fortfarande 100 miljoner småländska kronor som bränner i fickan på sponsorerna.

Kjeppkinesen Det är vår-rea på Tikka denna vecka. Ska ni slå till? HV står för hela lönen, bara för att få se hur ni dras ner i kval nästa år. Ni kan få nån mer på köpet också. Finns gott om svåranvända spelare utan uppsidor att välja på, på den snart nyöppnade A6 Hockey Player Outlet utanför Garden.

stahl Men i mitt HV satsar man på kontinuitet. Det är ett ledord att ta med sig ner i seriesystemets vindlingar. Kontinuitet är viktigare än poäng. Kontinuitet är viktigare än att vinna matcher

Det här känns kusligt bekant..

Ja jag erkänner ärligt att jag tillhör den där skaran som ser större förtjusning av att hv åker ut än att fyra matcher per år skulle förgylls mer än skadeglädjen. De får gärna åka ned och harva där i två hela säsonger innan de kommer tillbaka så deras budget får sig en rejäl smäll.