klingan12 Nä, vi möter hellre Björnligans nybörjare. Allt upp från det är skrämmande. Jag tror HVs prestation i sista matchen mot er är helt avgjord av slumpen, mellan halvkasst till bedrövligt. Men halvkasst klarar LHC också så då kan det bli spännande.

DragskottsDan
Misslyckas dom så har ju Skellefteå goda möjligheter till att behålla / jaga en topp 6 plats i sista omgången hemma mot Modo.
Men vi har allt i egna händer, seger hemma mot Rögle så kan vi dra ett streck över denna säsong.

Drygt att två raka segrar med hållen nolla inte ger bättre utdelning än att det ändå lever kring nedre kvalstrecket. Måtte MoDo förlora nu, så att vi kan stänga denna säsongen!

Rob Vi kanske inte ska ropa hej. Myrenberg har haft matcher där han gör att fråga bör ställas.

Rob Förövrigt till alla som ens antytt att Werner skulle vara en bättre målvakt än Myran.

Var försiktig med att slå fast nånting överhuvudtaget när det kommer till våra målvakter. Är det nåt vi kan slå fast så är det att vi inte kan slå fast nånting.

alfie Ska bli kul o se om det ens går att läsa y-axeln i Hanks “nya” head-to-head xG.

Lite trist att all statistisk karma vi byggt upp här ett tag rök på en enda match.

Återigen måste man medicinera mot magsår och stressen är total.

Läste att någon skrev att HV hellre möter Modo…

Jag tror inte det, tänk om det ska avgöras i sista omgången, HV vinner och LHC hamnar i kval.

Då ska grabbarna ställa om från total besvikelse i sista matchen till att kvala 2dagar senare.

Samtidigt har då HV 3-1 i matcher mot oss den här säsongen.

HV är ju redan i skiten, då ville de ju förstöra och dra ner oss också.

Modo, en av seriens bästa målvakter, de har väl haft kvaltankar hela säsongen

Nej vi måste ta 2poäng till, HV kommer inte vila några spelare mot oss, det är vad jag tror.

Rob haha grymt viktig insats! Men just 2 bra matcher har han gjort innan sen klappat ihop totalt den 3e…Men jag hoppas verkligen han är stabil på lördag med. Samtidigt blir de lite fel ge all beröm till Myrenberg, dessa 2 matcher har 5,26,9,2 även 27 varit riktigt bra knappt några AA lägen till motståndarna. 3 var även brutalt bra mot Timrå.

Angående Myrenberg och Werner anser jag att bägge är svaga kort som blandar fina insatser med allt för många bottennapp. Ingen av dom är tillräckligt bra för att vara förstemålis på den här nivån. Myren kan göra ett par bra matcher efter att ha vilat några matcher och gör sedan ett par dåliga. Werner är bra varannan match han står.

Å andra sidan är båda bättre än en finsk, bålsvag toppmålvakt med stukat självörtroende, så att ha dessa bägge nu är bättre än innan jul.

Bägge verkar också lugna och mentalt starka och kan skaka av sig en dålig match till nästa eller ett insläppt mål under match. Något som finnen uppenbarligen saknar, som vi såg i HV-matchen.

Myrenberg har fjärde högst räddningsprocent och delat tredje flest nollor hållna bland alla ettor i SHL bakom vårt försvar (som förvisso tightat till sig, men ändå). Det är inte illa pinkat av en kille som alltid varit solklar tvåa bakom Högberg och inledde som solklar tvåa bakom sopan Heljanko. Han presterar riktigt bra givet förutsättningarna vill jag påstå, tar över som etta i ett kaoslag och ändå vara fyra i räddningsprocent är inte fy skam!

Jordfräs Myren kan göra ett par bra matcher efter att ha vilat några matcher och gör sedan ett par dåliga.

Det där hoppas jag att Myren och nya mv coachen tar tag i och verkligen går till botten vad det kan bero på.

Orkar han inte mer fysiskt? Blir det för mycket mentalt? Svävar han iväg och tror han är bättre än han är?

Får han ordning på det och kan ha kvar sin högstanivå men höja lägstanivån några snäpp kan han vara förstakeeper

Lukkinen Alla vet att han har en hög högstanivå, den har han visat flera gånger. Problemet är att han faller igenom lite för många matcher & släpper endel konstiga mål ibland.

Ska han vara förstamålvakt på riktigt behöver han höja sin lägstanivå ett par snäpp, annars kommer han aldrig kunna axla den rollen fullt ut

LaumannBingo Ska han vara förstamålvakt på riktigt måste han få tid på sig att spela till sig platsen. Rätt naturligt att en kille som alltid varit tvåa behöver lite tid på sig att svänga in, nu har han fått ca en halv säsong på sig i den rollen och gör det än så länge med bravur. Hade Heljanko spelat på Myrenbergs nivå skulle vi med stor sannolikhet slagits om den där plats 6 i tabellen.