MTCluben Eftersom han inte hade en utvisning på armen får han väl inte ens kolla på det?

Eller är det till och med att dom måste ha en femma på armen för att få kolla på det?

LaumannBingo de kollade ju på Elies sk slewfoot utan att ha ett skit på armen. De blåste ju tom av pga skada…

Domarna gör som dem vill och använder den ena skenförklaringen efter den andra. Ofelbara

Vinhandlarn de kollade ju på Elies sk slewfoot utan att ha ett skit på armen. De blåste ju tom av pga skada…

Skillnaden där är ju att det blåstes av.

Då kan dom alltid hävda att dom blåste för en utvisning även fast vi vet att det inte var så

Här fortsätter ju spelet att gå och ingen arm är höjd, då kan dom inte kolla

Domaren måste ha en femma på handen för att få titta på video. De kan ju dock hitta på det endast för att få tillgång till videon för nuförtiden kan domaren helt ta bort utvisning efter videobedömningen. Förr kunde de bara sänkta det till en tvåa från femma. Nu kan de döma allt möjligt efter videokollen. Femma utan matchstraff, Femma med matchstraff, 2+2, enkel 2:a eller helt ta bort utvisningen

Period 1: LHC kommer ut spelsugna, hungriga och åker skridskor. Offensiven ser lovande ut. 12-4 i skott på mål. Men ingen utdelning.

Period 2: Alla i LHC åker runt och dagdrömmer om lördagsgolf på Landeryd. Man fastnar helt i egen zon och står på hälarna. 0-2 på tavlan.

Period 3: Nu jagar man i underläge och då vaknar laget. Rattie och Törna skjuter 10 skott vardera i magen på Larmi. Man får ett tröstmål med fem minuter kvar av sista perioden. 15 sekunder senare gör M. Sylvegård matchavgörande målet samtidigt som E. Sylvegård under målfirandet fäller Hultström som bryter båda benen inför det stundande kvalet. Domarna råkar såklart missa denna situation.

Nu kör vi!

• Redigerad

Vinhandlarn Lärdomen av detta är att ligga kvar på isen då

Exakt, vi måste börja filma mycket, mycket mer! Var riktigt jävla cyniska och grina som fan hela tiden. Alla kommer hata oss, men vi älskar ju det, så jag ser inte någon nackdel med att överdriva varje situation. Varje slashing över handlederna ska vi tydligt förstärka och alla cross-checkings framför mål ska vi lägga oss ner och simma på isen. Och vi reser oss för fan inte om vi får en tuff tackling, vi ligger kvar och väntar på den uppsträckta armen. Sån har hockeyn blivit, utnyttja det till vår fördel.

Det patetiska är ju att vi vill ha bort filmningar från svensk hockey och jobbas aktivt på det men domarna bidrar ju startk till det motsatta..

Är botten nåd nu ? Slutar vi med how low can we go ? Den som bryr sig får se.

Några sjuka i LHC. Ljungh borta dag för dag. Russel sjuk Norén också tveksamt om dom hinner bli friska imorgon. Hoffa tillbaka i full träning igen. Ehn Ekmark och Kovacs samma kedja. Elie med Shore och Rattie. Tror på Ehn kedjan, tycker Ekmark skött sig bra och steppade upp viss nivå mot Frölunda.

P22 Ja, Ekmark tycker jag faktiskt sett fin ut. En annan spelare idag än vad han var när han spelade hos oss senast

Modo-Örebro är på Tisdag också….

Blomman

Jag vet inte. Jag är mer positiv nu än runt jul faktiskt. Då spelade vi skit och förlorade hela tiden. Efter uppehållet har vi spelat ganska bra. Med undantag från halva matchen mot Örebro. Med lite tur kunde vi tagit poäng mot Fisklunda som hade sex raka vinster tex. Vi behöver lite medstuds bara

Ridå att möta Växjö utan Ljungh, Russel och Little. Inte direkt LHC-defensiv 2019-idag när det laget spelar utan puck. Extremt hur lite Växjö släppt till sedan uppehållet i fem mot fem.

Perfekta förhållanden för en dålig kväll iom att Modo möter Örebro…

Mittzon

Är väl inget större tapp att Russel och Little är borta med tanke på vad de presterat den här säsongen 😅

Jag vet inte vad statistiken säger men med tanke på hur det sett ut på isen jag tycker att LHC borde kunnat få med sig fler poäng på slutet än vad som blivit fallet. Jag hoppas och tror att det faktiskt kan börja trilla in lite poäng nu om man bara jobbar på på samma sätt. Växjö är alltid luriga men kan LHC bara få lite (retroaktiv) utdelning så ska det kunna gå.

krycka Kika i Positiva tråden där jag listat lite statistik som tyder på att vi ändå har en del siffror som gått åt rätt håll. Kan laget hålla en jämnare nivå under matcherna tror jag iaf att du har rätt och att poängen kommer trilla in mer regelbundet.

Kallzon

Om så hade varit fallet. Inte direkt positivt att behöva spela Bouma, Törna, Ekmark 15-20 minuter. Lägg till att någon av Lawner, Genborg eller Hofbauer kommer behöva tryckas in en tredjekedja.

5391 sålda biljetter just nu

Vilka är bakfulla imorgon då?