Flipp

Kovacs, tror att han gör 40+poäng

Norén, han kommer vara 4:e/5:e back när säsongen är slut, tror på Myrenberg utveckling

Lawner, Tror att han kommer vara första forward att flytta upp vid skador och kommer överraska landar runt 20 poäng (Tidigare poängbästa säsong är 14 pinnar)

Flopp

Hulta, vet inte om jag kan räkna det som en flopp men tycker att han varit som Max godkänd hittills och tror att han kommer ligga runt samma nivå, en för låg nivå om du frågar mig sett till lön & roll i laget.

Little, Kommer inte komma upp i samma poäng som förra säsongen & kommer ha sin sedvanliga skada som kommer vartannat år

Rattie, Tror inte att han kommer upp i samma nivå som förra säsongen men bli gärna överbevisad

Rolig tråd! Hoppas naturligtvis jag har kraftigt fel gällande mina flopp-kandidater 🙏

Flipp

Kovacs - Revanschlustan är stor, vinner interna poängligan?

Lawner - Även här är revanschlustan stor, lär dubbla tidigare poängskörd.

Ehn - Hör tror jag också på dubbling av tidigare poängskörd, får äntligen chansen i en spännande kedja.

Hävelid - Tar äntligen klivet vi väntat på.

Flopp

Russell - En svala gör ingen sommar, får svårt att upprepa förra årets succé.

Shore - Är inte alls så ”Shore” på succé här heller.

Hultström - Verkar ha tappat självförtroendet.

7 dagar senare

Flipp: Myrenberg. Blir målvakten vi får luta oss mot. Lägger sig runt 92% under grundserien. Har visat att han kan kliva fram när det stormar i egen zon och laget sätts under press. Starkt psyke dessutom.

Flopp: Heljanko. Får många chanser i början men släpper in väldigt enkla skott lite för ofta. Liten och fladdrig målvakt som ofta blir överlistad av SHL:s vassare målskyttar. Stukat självförtroende till slut. Lämnar i samförstånd efter första säsongen?

Flipp:

Noren - blir ordinarie back (topp 6)

Lawner

Flopp:

Christian Heljanko - Myrenberg tar förstaspaden till december om inte tidigare

Känner att många här dömer ut Heljanko lite för snabbt.. Han har en del att träna bort och jag håller med till stora delar av vad ni skriver, men Rom byggdes inte på en dag. Som han sa i intervjun så tar det tid att ställa om när man varit i ett och samma lag och liga i väldigt många år. Jag är försiktigt optimistisk fortfarande och hoppas grabben kan utvecklas under kommande 1-2 månader. Sen hjälper det ju inte att vi i förra matchen hade SHL sämsta försvarsspel!

Det hade dock varit roligt om Myren fick mer speltid, jag tror att han kommer bli en målvakt vi kan känna oss trygga med 🙂

DragskottsDan Hade gärna sett att Myrenberg och Heljanko verkligen tävlar om förstaspaden. Pushar varandra i rätt riktning. Det vore häftigt med två starka målvakter som förtjänar istid.

Men hela den här tråden handlar ju om att gå på någon form av magkänsla och förutfattade meningar. Där är känslan än sålänge att Heljanko kan få det riktigt tufft. Skulle givetvis bli väldigt glad om han istället överbevisar mig och blir en toppmålvakt.

Metallica Håller som sagt med, sen är jag som jag skrev nog mer optimistisk än andra i detta fall! Jag ger honom 1-2 månader och är han fortfarande samma lika som idag då kommer nog tonen ändras markant 😉

Metallica

” Hade gärna sett att Myrenberg och Heljanko verkligen tävlar om förstaspaden. Pushar varandra i rätt riktning. Det vore häftigt med två starka målvakter som förtjänar istid.”

Jag hoppas du har rätt. Sedan är Helg-Ankan en vägg i slutspelet och visar att han är en vinnare. Det ger oss chansen till guldet.

Metallica

Måste jag flippfloppa så blir det samma här. Det är inte så att jag tror på att det kommer inträffa men jag anser flippchans och flopprisk är störst här.

Flipp:
          Myrenberg. Har ett storkukslugn och har känts “stor och stabil” när han stått hittills. Inger ett lugn. Starkt psyke som blivit bättre med förra säsongens avslut. Här tror jag iofs att det finns en chans till förstaspade även om Heljanko lirar bra.

Flopp:
          Heljanko. Risken är så klart att han inte klarar inte omställlningen. Har sett lite fladdrig ut hittills och inte ingett det lugn som försvaret lever lite på (samtidigt har inte försvaret hjälpt till alla gånger). Har för lite urval för att dra några slutsatser men har släppt lite enkla puckar vid plocken.

Flipp:

Norén - Som många redan varit inne på känns det som han går från klarhet till klarhet. Ska bli riktigt kul att se hans utveckling

Flopp:

Törna - Vet inte riktigt vart han står och med alla skador han dragits med tror jag inte han hittar formen. Med det sagt blir ingen gladare än jag om jag har fel.

3 månader senare

Metallica Lawner: Kanske truppens mest solklara flipp enligt mig. Har någonting att bevisa och kommer trivas enormt bra bredvid Ljungh och Ehn.

0 poäng och -8 på 13 matcher.

Du är inte ensam min vän!

alfie Flipp:

Shore - känns som en klassisk Clubenkompatibel stjärnamerikan från forna tider. Tror han kommer va snäppet bättre än han var i HV med bättre medspelare och mer harmoni, åtminstone i grundserien.

Norén - träningsmatcher är träningsmatcher, men tar sig han in som sjätteback (vilket är känslan nu) har han redan där överträffat mina förväntningar.

Tenor -

Metallica Flipp:

Lawner: Kanske truppens mest solklara flipp enligt mig. Har någonting att bevisa och kommer trivas enormt bra bredvid Ljungh och Ehn.
            Elie: Växlar upp ordentligt denna säsong. Bidrar med massvis lite överallt på isen.

Flopp:

Bouma: Blir långsammare för varje dag som går. Hinner inte riktigt med i spelet denna säsong. Många utvisningsminuter.
            Hultström: Får det inte riktigt att lossna poängmässigt. Blir forumets stora hackkyckling denna säsong.

Hörrudu, du hade några andra sköna profetior också 😆

Extra snyggt med Hultström eftersom floppar hade man kunnat sätta nästan vem som helst och få rätt och Hulta är en av få flippar 🙂

alfie Ja, det märks att man inte ska dra några slutsatser från matcherna i augusti.. Det var väl dom spelarna som stack ut positivt och negativt just då har jag för mig. Ska prova tippa helt tvärtom baserat på nästa försäsong. Kanske kommer närmare sanningen då. 😅

Jocke Flopp:
              Heljanko. Risken är så klart att han inte klarar inte omställlningen. Har sett lite fladdrig ut hittills och inte ingett det lugn som försvaret lever lite på (samtidigt har inte försvaret hjälpt till alla gånger). Har för lite urval för att dra några slutsatser men har släppt lite enkla puckar vid plocken.

Det där kan väl ändå inte stämma. Han som hyllades av alla på Bullen som världens bästa målvakt och hockeyvärldens bästa värvning (halmgubbar är kul ju). Har du ändrat min inlägg i efterhand @Lukkinen 😠

Metallica Hade gärna sett att Myrenberg och Heljanko verkligen tävlar om förstaspaden. Pushar varandra i rätt riktning. Det vore häftigt med två starka målvakter som förtjänar istid.

Men hela den här tråden handlar ju om att gå på någon form av magkänsla och förutfattade meningar. Där är känslan än sålänge att Heljanko kan få det riktigt tufft. Skulle givetvis bli väldigt glad om han istället överbevisar mig och blir en toppmålvakt.

Ett inlägg till som admin ändrat eller!!!!??????

East Flopp:

Christian Heljanko - Myrenberg tar förstaspaden till december om inte tidigare

👀

EST1976 Flopp:
              Heljanko: Ingen bra känsla

Dafock?

Kjeppkinesen Floppar:

Heljanko: För aggressiv, fladdrig och för liten. Får en jobbig start som han inte hämtar sig ifrån. Myren tar förstaspaden efter jul trots otaliga försök att få igång finnen.

Man skulle ju nästan kunna tro att det redan innan säsongen fanns farhågor för Heljanko.

Fake news.

en månad senare

HOCKEY Flipp = bättre än förhandskonsensus

Flopp = sämre

I den här tråden släpper vi som omväxlings skull utvärdering utifrån lön/ersättning. Det gör vi ju precis alltid och överallt annars.

Mina flippar

Elie: Lite stökig förra säsong när polarn Leier i 1 för 2-dealen floppade big time men motsvarade mina förväntningar som helhet. Måste spela för nytt kontrakt så avslappning kan glömmas. Tror vi får se ett välmående monster här!
              Hultström: Med fanta vid sidan infinner sig tryggheten och efter medstuds ett par matcher i oktober kommer målproduktionen igång likt fornstora dar!

Floppar:

Heljanko: tar för lång tid på sig för att anpassa sig till SHL och tappar självförtroendet. För många bra skyttar i ligan hittar maskorna en bit upp.
              Little: går trögare i år och frustrationen över det medför att han kör in i sargen och knäcker nyckelbenet.

Oraklet™ briljerar med 4/4. Rätt galet faktiskt. Men är samtidigt inte förvånad.

Kjeppkinesen Heljanko: För aggressiv, fladdrig och för liten. Får en jobbig start som han inte hämtar sig ifrån. Myren tar förstaspaden efter jul trots otaliga försök att få igång finnen.

¼. Bättre kan jag.

Kjeppkinesen Riktigt fint facit.

Frågan är alltså inte om utan i vilken omgång Little drar nyckelbenet.

Metallica än är säsongen inte över. Trivs säkert med ljungh och ehn. Kvarstår gör endast att bevisa något!

Metallica kommer trivas enormt bra bredvid Ljungh och Ehn.

Vid lunchbordet.