Flipp = bättre än förhandskonsensus

Flopp = sämre

I den här tråden släpper vi som omväxlings skull utvärdering utifrån lön/ersättning. Det gör vi ju precis alltid och överallt annars.

Mina flippar

• Elie: Lite stökig förra säsong när polarn Leier i 1 för 2-dealen floppade big time men motsvarade mina förväntningar som helhet. Måste spela för nytt kontrakt så avslappning kan glömmas. Tror vi får se ett välmående monster här!
  • Hultström: Med fanta vid sidan infinner sig tryggheten och efter medstuds ett par matcher i oktober kommer målproduktionen igång likt fornstora dar!

Floppar:

• Heljanko: tar för lång tid på sig för att anpassa sig till SHL och tappar självförtroendet. För många bra skyttar i ligan hittar maskorna en bit upp.
  • Little: går trögare i år och frustrationen över det medför att han kör in i sargen och knäcker nyckelbenet.

Mina flippar

• Norén: Kommer visa sig vara en bättre värvning än självaste Rissanen. Spelar för en korv med bröd men kommer leverera som en 300k gubbe och när säsongen summeras så kommer han ha varit bättre än vad både JP och Nybbe någonsin varit.

• Kovax: Kommer vara en av ligans bästa spelare och sluta top5 i poängligan.

Floppar:

• Heljanko: För aggressiv, fladdrig och för liten. Får en jobbig start som han inte hämtar sig ifrån. Myren tar förstaspaden efter jul trots otaliga försök att få igång finnen.

• Rissanen: Blir långtidsskadad i november. Kommer tillbaka lagom till slutspelet men är då blott en skugga av sin forna grårygg.

Flipp:

• Lawner: Kanske truppens mest solklara flipp enligt mig. Har någonting att bevisa och kommer trivas enormt bra bredvid Ljungh och Ehn.
      • Elie: Växlar upp ordentligt denna säsong. Bidrar med massvis lite överallt på isen.

Flopp:

• Bouma: Blir långsammare för varje dag som går. Hinner inte riktigt med i spelet denna säsong. Många utvisningsminuter.
      • Hultström: Får det inte riktigt att lossna poängmässigt. Blir forumets stora hackkyckling denna säsong.

HOCKEY Flipp:

Shore - känns som en klassisk Clubenkompatibel stjärnamerikan från forna tider. Tror han kommer va snäppet bättre än han var i HV med bättre medspelare och mer harmoni, åtminstone i grundserien.

Norén - träningsmatcher är träningsmatcher, men tar sig han in som sjätteback (vilket är känslan nu) har han redan där överträffat mina förväntningar.

Flopp:

Russell - tror att han får svårt att leva upp till den hysteriska formen han fick sen han klev in som center.

Rattie - Nyskrivet, långt kontrakt. Lite rädd att han slappnar av i negativ bemärkelse..

Tror såhär

Flippar

• Myrenberg fortsätter att övertyga och tar förstaspaden innan Jul.

• Lawner växer och visar sig snabbt vara material för första eller andra linan.

• Hävelid har nu lärt sig konceptet och börjar tokdominera bredvid Fanten.

Floppar

• Shore, där många blir förvånade och ställer sig frågan. Va inte han bra i HV? Han hade ju så förbaskat bra underliggande statistik. Shore halkar ner till tredje linan.

• Kovacs. Längtar tillbaka till familjen i Sthlm och börjar bete sig mysko på isen. Det snackas i supporterleden om att att Ehn ska byta plats med honom.

• Aronsson - verkligheten kommer ifatt alla åskådare och inte minst honom själv. Oskarshamn tar över kontraktet i november

Mic drop!

Metallica Lawner: Kanske truppens mest solklara flipp

Fan glömde! Helt med dig. Jag var mest ivrig över att få iväg tråden så att man kunde börja läsa andras spaningar!

Flipp:

• Myrenberg, snart i ett NHL-lag nära dig. Behåller landslagsplatsen.
          • Myrenberg, snart med förstaspaden i ett favoritlag nära dig. Blir uppkallad till landslaget.
          • Wagner, dyker upp som gubben i lådan efter NHL-campen och tar en ordinarie tröja på Johnssons bekostnad. Får treor rakt igenom av Bergsten, aldrig ett dåligt byte.

Flopp:

• Little, gör inte alls lika många mål som tidigare år och det blir hans sista säsong här.
          • Törna, hittar inte tillbaka till formen han hade i början av förra säsongen och har svårt att ta plats i laget.

Fan jävligt många kommer med jävla vettiga tips. Jag avstår många tips.

En flipp då. Det finns inte en enda jävla argument för att Östman inte längre ska få till ett grundspel efter några år i cluben nu och med en jävla bra trupp. Gubben har kanske lärt sig att inte kasta om kedjorna oftare än decimalerna i pi ända fram till slutspel.

Flipp:

Lawner och Norén

Flopp:

Hulta egentligen ingen flopp är man sämsta back så är man

Flipp

Norén- kommer bli ordinarie 6e back

Heljanko- kommer hålla toppklass

Myrenberg- sista året vi ser honom i LHC

Kovax och Shore kommer att leverera

Rissanen- kommer dominera backspelet

Flopp

Det blir inga riktiga floppar i år, endast något sämre för några.

Viktigt för Törna och Little att inte åka på småskador för att komma upp i normal nivå. Dom måste våga maxa skridskoåkningen och närkamperna.

Russel kommer vara mycket bra, dock inte hålla samma målsnitt som i våras.

Flipp

Norén- kommer spela topp 6.

Kovacs + shore. Kommer vara den extra spets vi saknat som gör det lilla extra.

Flopp

Little - tyvärr tror jag att det är denna säsongen vi får se Littles poängskörd minska rejält.

Heljanko - tror att han är lite för aggressiv av sig i målet. Kommer hamna ur position för mycket. Myrenberg kommer ta förstaspaden.

HOCKEY Garvade rakt ut när jag läste det om little. Inte för jag hoppas det blir så utan för hur tragikomiskt träffsäkert det kändes.

Flipp:

Heljanko. Kommer in och spelar stabilt (trots @Kjeppkinesen farhågor kring hans dvärgväxt). Alla tjatar om att han inte kommer kunna ersätta Högberg, men det behöver han inte heller då vårt försvarsspel inte är efterblivet i år.

Kovacs. Gör 25 kassar och retar upp Larsson och Rödin i premiärmatchen så till den grad att dom börjar puckla på varandra i eget bås i andra perioden.

Erik Norén. Tuggar 15 min istid varje match, får stopp i spelet defensivt och kan leverera bra första pass. Kliver upp och fyller luckan när Big dick fanten eller Rissannen missar några matcher.

Flopp

Inga floppar, det kan sådana skitföreningar som Örebro och Brynäs ägna sig åt. Tror att Jokinen lämnar Timrå innan jul då spelarna tröttnat på hans “fucking skate” efter 6 raka torsk.

Flipp:
          - Myreberg (M): Kommer få betydlig mer speltid iår och får chansen att visa sig på riktigt. Ruggigt stabil insatts under slutspelet.
          - Lawner: Mindre press och kommer blomma ut rejält.

Flopp:
          -Noren: Spikad som 7:de back innan första november.

- Heljanko: Ingen bra känsla

EST1976 Flopp:
            -Noren: Spikad som 7:de back innan första november.

Inte för att va sån, men kan en superbillig värvning från HA som värvats för att bredda backsidan ses som en flopp för att han inte skulle ta plats på 6 backar?

LaumannBingo Ja och nej. Förstår fullt att han inte är menad som någon som ska ta en plats högt i upp i backhierarkin. Men han är trotts allt värvad till ett SHL lag så någon form av förväntan bör man kunna ställa på förhand. Annars kunde man väll lika gärna plocka in en back från div 3. Flopp kanske är lite väl grovt benämt dock

EST1976 någon form av förväntan bör man kunna ställa på förhand. Annars kunde man väll lika gärna plocka in en back från div 3

Förväntningen på Noren är väl att han ska bli en bra SHL-spelare över tid vilket en back från div 3 med knappast blir. Noren som 7:e back är omöjligt en flopp.

Norén kanske skulle kunna klassas som en flopp om han fortsätter se riktigt fin ut och vi fortsätter haussa upp honom som en topp 6-back, men sen går ner sig senare i höst 🤔

Hockeytröjan och vi fortsätter haussa upp

Det är lurigt det där med det relativa. Hade man skapat tråden för en månad sedan hade man kunnat sätta Hoffa som flipp, men det går ju nästan inte nu. 🙃

Hockeytröjan Exakt! Jag satte Norén som flipp baserat på vad jag trodde när han signades. Utifrån hans nuvarande läge, där han har varit riktigt bra i träningsmatcherna och förväntas bli ordinarie, kan han ju nästan enbart bli flopp 🤪