• Off topic
  • Tips-och rekommendationer på serier

HOCKEY Låter jävligt osannolikt det där 😃

Tjusig avatar förresten! Old school

HOCKEY Den var svår.. Inte riktigt min typ av genre, men det finns säkert någon som sett en serie med det du söker.

Kolle42 Ja den serien stämmer fan in på det Hockey skrev-och eftersökte. Hade inte en tanke på Raskens 😅

Nils ‘Sanningen’ Jävligt bra, har streamat dom 4 första avsnitten, Sofia Helin från Linghem spelar bra. Spännande serie.

HOCKEY Nån som har tips på en serie där mannen gjort något dumt

För just det kravet rekommenderar jag följa Brynäs IF i alla media, torde uppfylla önskemålet med råge. Huruvida männen blir förlåtna är mer oklart, att kvinnorna inte överreagerar är nog ställt utom allt tvivel.. så sorry, på det hela taget ingen bra rekommendation då…

Special Ops: Lioness på SkyShowtime kan rekommenderas. Lite annorlunda handling om kvinnliga operatörer som infiltrerar närstående till ”high value targets”. Lite typisk amerikansk action bitvis, men även med lite djupare bottnar som lämnar en del tankar kring vad som är rimligt eller inte i ”kampen mot terrorism” och vilket pris det har.

True detectives på HBO.

Finns 3 säsonger och varje säsong är fristående med nya skådisar. Säsong 1 är något mer speciell. Lite vassare. Går och väntar på säsong 4. 🥳

Kapten Duck efter att ha sett 1 an nästan fyra ggr så kommer jag likt min favoritfilm även tatuera in ngt med Rust Cole . Finns det någon skönare karaktär i hela serievärlden? Ska bli intressant med J, Foster nu i säsong fyra. Ettan fenomenal, tvåan bitvis dålig men jävla mörk (och mörk gillar jag), trean lite bättre än tvåan men långt ifrån nöjd. Förhoppningsvis blir fyran bättre.

Rex Band Of Brothers

Såg den för fjärde gången nu över julen. Tillsammans med the Wire och Entourage och ett par till däruppe på topp-5. På den tiden behövde man inte vara raketforskare för att fatta en serie.

Har en förkärlek till serier som bara kör en säsong och thats it.

Tipsar om den bästa serien jag sett, ”The Offer”. Finnes på tele2play eller paramount.

19 dagar senare

Paradise Lost (dokumentärserie visserligen men en fängslande berättelse om West Memphis Three-fallet som sträcker sig över 20 år i berättandet). För övrigt ett intressant rabbit hole att dyka ner i om man älskar kriminologi.

Första säsongen av Altered Carbon tyckte jag var riktigt bra. Noir-deckare i scifi-miljö, typ.

The Killing var också väldigt bra, framförallt första säsongen. Ganska mörkt kriminaldrama/deckare/thriller.

Inser att båda serierna har Joel Kinnaman i rollistan, vad man nu ska göra av den informationen 😅

Ni som gillar Band of Brothers borde kika in Masters of the Air som precis har släppts. Börjat riktigt starkt.