• Off topic
  • Tips-och rekommendationer på serier

Tja, jag hoppas ni haft-och har en trevlig helg! Jag hittade ingen tråd för detta, och nog för att det inte har med hockey att göra, men jag tänkte att det kunde vara trevligt med en sådan här tråd också. Där vi kan rekommendera-/tipsa varandra om serier som är jäkligt bra-och sevärda, som går och hitta på: HBO Max, Netflix, ViaPlay TV4 Play, m.fl. streamingtjänster 🙏 🥳

Jag skulle vilja ha tips på lite bra serier i katogerierna: Fantasy, spök- historia-och kriminalserier, stort tack på förhand för rekommendationer! 🙏 🍻

Edit 1: Det är fritt fram att föreslå vilka serier du tycker är jävligt bra- kör på bara, och givetvis är det fritt fram att fråga efter egna önskemål på serier 🍻 men taggar man mig i denna tråden är det främst historia, fantasy, spök-och kriminalserier jag är intresserad av, tack på förhand! 🍻

Edit 2: Om du känner för det så får du gärna berätta handlingen, men undvik och spoila-så alla har något att se fram emot att se på 🙏

@“Barry_Carlisle”#p51771 Nils Tack så mycket till er båda, uppskattar det!🍻 Hojta till här i tråden om ni också har önskemål om rekommendationer på serier 😄

Metallica Underbart, det tackar vi för 🍻 Kan också rekommendera en jäkligt bra kriminalserie: Luther, visserligen på Netflix, men helt klart sevärd.

Gällande historia:
    Robin Hood-serien från 06-08, går inte hitta den på någon streamingtjänst, men den finns på 123movies, som har dem flesta filmer-och serier, visserligen bara engelsk textning-och ibland strular textningen, men i övrigt så funkar det bra.

Länken till samtliga Robin Hood-filmer samt serien:
    https://ww2.123moviesfree.net/search/?q=Robin+hood

Lejon-Fantasten Sanningen på TV4 Play med en Linköpingsbrud som har huvudrollen.

Svenskt kriminaldrama om Iris Broman, nytillträdd chef för Kalla Fall-gruppen i Malmö. I huvudrollerna syns Sofia Helin och Hedda Stiernstedt.

Nu har jag inte hunnat se den än, med jag kommer att sluka den sent om sider.

https://www.tv4play.se/program/c8c0d2ca6bd81bf5a291/sanningen

Nils Sanningen på TV4 Play med en Linköpingsbrud som har huvudrollen.

Ja det är en bra kriminalserie 😁 , har sett avsnitt 1,2,3 och håller på och se på avsnitt 4 just nu 🍻

True detective säsong ett.(hbo) Finner inte en dålig minut i den. Om vi ska bredda oss till filmer så säger jag old boy -koreansk original version (den har jag tatuerad på kroppen) (hbo)

Lejon-Fantasten Gott att höra att den är så bra som jag hoppas. Jag har alltid gillat Sofia Helin sen jag såg henne i riktiga serier och filmer.

HOCKEY Låter jävligt osannolikt det där 😃

Tjusig avatar förresten! Old school

HOCKEY Den var svår.. Inte riktigt min typ av genre, men det finns säkert någon som sett en serie med det du söker.

Kolle42 Ja den serien stämmer fan in på det Hockey skrev-och eftersökte. Hade inte en tanke på Raskens 😅

Nils ‘Sanningen’ Jävligt bra, har streamat dom 4 första avsnitten, Sofia Helin från Linghem spelar bra. Spännande serie.

HOCKEY Nån som har tips på en serie där mannen gjort något dumt

För just det kravet rekommenderar jag följa Brynäs IF i alla media, torde uppfylla önskemålet med råge. Huruvida männen blir förlåtna är mer oklart, att kvinnorna inte överreagerar är nog ställt utom allt tvivel.. så sorry, på det hela taget ingen bra rekommendation då…