Iron Maiden Filoni och Favreu är överskattade. Till deras försvar så kan jag förstå att det är svårt att förverkliga sin vision om du ständigt måste ha politisk aktivism och inkluderingsstadgar i åtanke.
Jag tycker att dom gör det bra. Blandade dock ihop Book of Boba med Kenobi. Favreau var inte inblandad i Kenobi, men det var han som gjorde besvikelsen Book of Boba. Den var dock inte i närheten av att vara så kass som Kenobi - Där var Kennedy vid rodret och tilldelade Deborah Chow fulla mandat. Jag får rysningar.
BoB och Kenobi är två misssar. Kenobi slarvade dom bort på samma sätt som ep 7-8-9. Avslutningen på Skywalker-sagan plus Dartan och Kenobis “återförening” wastat, bara så där. Slutfighten var dock bra, men kunde gjorts bättre. Uppbyggnaden dit var total j-a skit.
Rouge One tycker jag som helhet är en av dom bästa filmer inom Star Wars. Andor är också bland det bästa som producerats även i konkurrens med orginalfilmerna (dit räknar jag inte ep 7-8-9, dom finns inte)
Det går att få igång mig ganska bra också genom att prata gott om ep 7-8-9. Kathleen Kennedy, J.J Abrams och framför allt Rian Johnson får mitt blod att koka. Sitter och jagar upp mig själv genom att bara skriva detta.