4 dagar senare

Bya är het ikväll. Kul som fasiken! Hyllas av kommentatorerna också.

Det var härlig att se att Hugo fick hålla nollan, att han verkligen var på tå i 5 minuternas PK. Sedan var det också trevligt att se att Linköpingspojkarna verkligen tog tag i matchen, och att Bya nätade två gånger. PP funkade riktigt bra med två bra uppställningar. Det vart en riktig go seger i en match som vi styrde från första stund.

LaumannBingo

Tycker gott att Bya kan få centra en av våra mest klockrena duos; Ehn och Bouma, Skulle bli en line med tre rejäla kroppar, mycket grit och även en del spelskicklighet.

Lukkinen Både Ehn och Bya är lika duktiga på kant som centrar, men det är nog bäst att behålla Ehn där han trivs och levererar.

Har någon match hittils börjat vid starttiden som det står i JVM? Samma visa i NHL av någon oklar anledning. Låt aldrig detta nå SHL.

JVM känns ganska trött fram till slutspelet, speciellt nu när Ryssland inte är med. Visserligen har Slovakien en av sina bästa årskullar någonsin men känns som allt i gruppspelet handlar om att undvika USA i kvartsfinal.

Man är väl lite blind och tacksam. Men känns det inte konstigt att man konfererar om en tvåa är korrekt eller inte. Nu blev ju vi av med tvåan men gud vad det förstör spelet.

Missade jag något eller. För man kan ju inte göra såhär på varje tveksam tvåa

Jag trodde Bya skulle bli bättre när dom möte ett fysiskt Kanada men han försvann helt i matchen

Pucken

Det trodde verkligen inte jag. Det fysiska spelet är ju hans Akilleshäl.

Och det för mig till en fråga, som har bränt sönder min hjärna länge.

@Sillen

Du kanske kan ge en reflektion, men alla andra som har någon insikt får också gärna svara.

Hur kan det komma sig att så många duktiga spelare som gått igenom alla våra led, är så dåliga på att använda sin fysik. Snabba exempel är Junland, Bäckman, Bysted. Detta är spelare som alla borde kunnat vara iaf okej fysiskt, det borde ju också ligga i deras eget intresse, är ju en förutsättning för att få prova NHL.

Så frågan är, är detta enbart personlighet, eller är vi dåliga på att utbilda kring denna viktiga del av spelet?

Lokalpatrioten Min känsla är ju att vi har fått fram många små tekniska spelare som ex Costmar,Pasic men vi har ju haft en del fysiska med JP,Kreu,Gallo