Mcnugget har faktiskt ingen vidare koll på honom, men ännu en 33 åring och såvitt man kan se ingen direkt stjärna precis. Antar att PJ vill ha rutin och beprövad erfarenhet, men fan…lite högre ambition väl..

MrNebbiolo Vad är inte sakligt? Förstår faktiskt inte din ståndpunkt här alls?

Jag tycker att följande citat inte är sakliga, eftersom de inte baseras på någon form av faktamässig grund. Det är väldigt hård, upprepad, kritik av PJ enbart baserad på vad du tror har hänt vid förhandlingen, när det likväl kan vara så att den möjligheten som gavs Färjestad inte fanns på bordet här, av någon anledning. Att då gå på så hårt som du gör tycker inte jag är sakligt eller schysst. Däremot tycker jag att kritiken mot PJ angående lagbygget är mycket rimlig.

MrNebbiolo Det är vårt förhandling med BIK jag anser vara horribelt skött

MrNebbiolo Eftersom det uppenbart funkar för andra lag att lösa dessa klausuler är det återigen dåligt jobb utfört av PJ.

MrNebbiolo Jag anser agerandet med utlåningen horribelt

MrNebbiolo att vi i det här läget saknar möjlighet att ta tillbaka honom är för mig ett ENORMT tjänstefel.

... Han jobbar väl med dubbla trupper, antar att det där ryktet hör till ett eventuellt allsvenskt lag 😉

• ... svarade på detta.

X-(:)-X-y väljer att se det så. Han kommer dominera mot Tingsryd borta. Var så säker… 🙂

ananas

Fast om man ser att andra lag har dessa klausuler, såg snabbt när jag undersökte lite att Malmö, Färjestad, Skellefteå, Frölunda och HV71 haft dessa klausuler på unga spelare de sista åren som inte varit juniorer.

Då tycker jag det är sakligt att anse att PJs arbete när vi saknar möjlighet att plocka tillbaka honom är grovt underkänt. Om det primärt är mina ordval du anser felaktiga förstår jag mer vad du menar.

Fått en ganska tydlig uppdatering på hur svår marknaden är.

Hv gick precis så långt de kunde mot Pitlick men han bestämde sig för att SHL inte var aktuellt.

Frölunda var nära Kyle Rau men gick bet på lönen när KHL kom in.

Modo letar febrilt och har fått loss pengar.

Hör också att stora sponsorer inom Rögle initierade igår att det öppnas för pengar om Hampus vill ha det där.

Det är således inte endast att PJ och Stålis ska lösa pengar, man ska hitta spelare på en TOTALT död marknad OCH dessutom vinna budgivning mot bottenlagen samt Frölunda. Det är verkligen nu PJ behöver visa sin skicklighet.

Fått höra på goda källor att Ang som Hv värvade inte ens fanns på marknaden. Det var Abbott som genom kontakter lyckades lösa det. Flera andra SHL-lag var helt förbluffade eftersom de inte ens fick chansen.

Detta för att ge lite kontext.

Att vi sen är på Oskar Nilsson gör mig mörkrädd… Förstår verkligen inte hur PJ vill jobba, just nu känns allt bara fel men man är givetvis färgad av säsongen. Det behövs reflektion över tid såklart.

MrNebbiolo Kan vi inte värva en back så står hela SHL-kontraktet och faller på hur snabbt Jonte och Fanten kan vara tillbaka.

MrNebbiolo Som du säger om Abbots agerande med Ang, precis så ska det gå till. Gå före andra SHL klubbarna och gå genom egna kontakter. Det är fantastiskt bra gjort av Abbots. Det är det fina med hitta det där extra innan dom kommer ut på marknaden. Det vill jag se av PJ. Vet inte vad han har för kontakter. Han borde ha rätt stor kontaktnät.

Tittade på våra stats på SHL.se. Hittade inte Lanwer i listan och tänkte genast att han blivit en bricka i en nyårstrade. Men det visade sig att det bara visas 25 spelare. Vände man sortering från fallande till stigande så kom han med i toppen 🙂

Han har väl tyvärr ingen högre lön så det frigör något vidare ekonomiskt utrymme. Men kanske går att byta mot ngt annat lags backreject?

Oskar Nilsson? Vad i h-e? Är vi på de lägre hyllorna igen? OM det hade varit denna säsong ut så ja. Allt för att rädda det som räddas kan. Men att bygga vidare på framöver. Fattar inget. SAIK plockade honom när han hade det värdet i sig.

Är vi på riktigt ute efter Oscar Nilsson stärker verkligen inte PJ sina aktier i min bok. Och till på köpet buda över CSKANK för att få hit tönten?! För i helvete…

MrNebbiolo Fast om man ser att andra lag har dessa klausuler, såg snabbt när jag undersökte lite att Malmö, Färjestad, Skellefteå, Frölunda och HV71 haft dessa klausuler på unga spelare de sista åren som inte varit juniorer.

Detta är ju mer sakligt, tack.

MrNebbiolo Om det primärt är mina ordval du anser felaktiga förstår jag mer vad du menar.

Kan säkert vara tonen jag reagerade på. Det var väldigt hård kritik utan så mycket att bygga det på, tycker jag. Men vi går vidare 🤝

Borde det inte kunna gå att se sig om vilka klubbar ute i Tjecken eller Slovakien som ev har ekonomiska problem och försöka köpa loss spelare? Lönenivån borde väl vara lägre men trots allt finnas en del skicklighet.

Behöver vi spelartypen Bakke Olsen just nu då? Kanske skulle bli braksuccé, men han har ju 27 assist av 30 p. Vi har samtidigt Shore, Ljungh och Kovacs som alla passar en gång för mycket. På tal om risk för felbygge och så…

Från Malmö-tråden:

alfie Bristen på spelskicklighet hos våra backar är alarmerande.

+1

Nardella ska ju vara tillgänglig, Corren skrev väl något att man trodde han skulle bli kvar i Schweiz men syftar man på nuvarande klubb Rapperswil så är ju inget klart än. Dom har ju redan flera importer på kontrakt nästa säsong och ska även ha gjort klart med backen Honka från Davos till nästa säsong.
            Så då kanske han bara erbjuds kontrakt för fortsättningen av den här säsong och framtiden oviss, ser gärna att man t.ex. från Clubens sida går in och erbjuder ett kontrakt denna säsong + nästa istället för att plocka hit Nilsson från Skellefteå som det spekulerat i ovan. Visst något dyrare men betydligt yngre och en mer kittlande värvning, plus det faktum att han skulle vara oerhört nyttig här och nu.

Rob Plocka in Bobby & hitta en lösning med Rögle för Jeppe.

Dom två var väl riktigt bra ihop i Djurgården?

Dock var det väl 4 år sen eller nått

LaumannBingo

Oerhört enkelt att skriva… Tror du också på tomten?

Nardella förlängde precis en månad till i Schweiz inte hört dock om det finns klausuler men han vill ha 150 000 dollar netto för resten av säsongen.

Jacob Hedin som är Jesper Petterssons agent fick frågan av HD om Jeppe skulle röra på sig för att spela ”underhand”. Svar: Jeppe sitter på ett riktigt bra avtal och är inte på en plats i karriären där han behöver förlora pengar för att spela hockey”. Förstår honom 100%

Således ber du oss betala Nardella 150 000 dollar netto och Jeppe 220 resten av den här plus nästa säsong?

Visst vi kan alla be om att Nardella går att lösa framåt men dags att vakna upp…

MrNebbiolo Nardella 150 000 dollar netto

Men vad är rimligt att ge en sådan back för resten av säsongen då? Det landar väl där omkring om man vill ha någon som Nardella. Och skit i Jeppe.

MrNebbiolo Oj nån som är på dåligt humör? Snacka om trist ton & attityd…

Det är ett supporterforum där man slänger ut värvningar etc hej vilt. Det var ett långskott inget konkret krav på PJ att värva… vad gör vi här om vi inte kan skriva saker?

Men vi får väl göra så att vi slutar skriva saker som inte är rimliga att hända så Nebbis inte tar illa upp och spinner på alla cylindrar ❤️