• Redigerad

LaumannBingo tycker inte du ska ta det så. Vi är många här som tar fram saker ur arslet utan någon substans. Uppenbart har han insyn och har tidigare också förklarat status kring tex Nardella 🙂

East tycker mest en sån här kommentar är spydig & onödig

MrNebbiolo Oerhört enkelt att skriva… Tror du också på tomten?

Man kan ha fakta som andra inte har men dela med dig på ett ”schysst” sätt istället. Behöver inte sätta sig på en hög häst med spydiga kommentarer kan jag tycka, men kanske bara är jag. 🙂

MrNebbiolo

Han låter trött och fet J.P. Finns tillräckligt med sådana här. Har lite svårt att förstå varför han (eller den ryktade SAIK-killen) ska hit och göra. J.P var riktigt bra stundtals i början av f.g säsong men föll av något enormt på slutet och han har fortsatt på den dåliga nivån i Rögle.

Jag tycker absolut att ett backpar med Nardella-Jeppe skulle vara bättre än det vi har på banan i dagsläget.

Problemet är att det skulle kosta oss sinnessjuka summor pengar, jag menar väl mer att eftersom ni anser att jag inte var saklig mot PJ gällande Bakke tycker jag väl också att vi kan fundera lite på vad som är rimligt och inte. Jag förklarade också hur marknaden ligger samt vilka som kollar. Vi har precis tagit en kostnad på 4,5 miljoner drygt för att sparka Klas. Det är svårt att kräva att PJ ska värva in två spelare också för en kostnad på 5-6 miljoner. Det är 10 miljoner vi tycker att de ska ”lösa”. Det blir lite orimligt anser jag.

Givetvis blir ingen mer överlycklig än mig men tror ändå vi måste inse var vi befinner oss ekonomiskt. Vi kan inte tro att vi är Frölunda, Hv eller FBK. Det blir bara fel.

Jag förstår också spelarna, de få som är duktiga och lediga just nu gör ju helt rätt att kräva enorma summor. Jag tror ändå vi ska vara oerhört glada om PJ ens lyckas lösa något alls som gör oss bättre. Där det dessutom inte helt riskerar vår ekonomi framåt.

MrNebbiolo tagit en kostnad på 4,5 miljoner drygt för att sparka Klas.

Kostnaden vi tagit nu är ju att signa Ante säsongen ut. Kostnaden för Östman hade vi ju redan. Klart man måste budgetera för hela kostnaden framåt, men ska ju oerhört mycket till för att vi ska behöva betala hela värdet av kontraktet. Om nu inte LHC och Östman trollar alia och han kliver tillbaka som HC efter säsongen med nya AC. 😎

Ndur Om nu inte LHC och Östman trollar alia och han kliver tillbaka som HC efter säsongen med nya AC. 😎

Det hade varit något! Klasse får en timeout och tid för reflektion, kanske kan bli succé 🏆

Om inte annat skulle det vara nyskapande. Har det hänt förut att en sparkad coach kommit tillbaka i båset på samma kontrakt som tidigare?

Jonteman Bendelin hade fan temperament ibland asså. Kunde uppskatta det oftast

Vilken bra back med en normal agent vill ens söka sig hit. Hitta bara en jävla kropp att ersätta någon av våra allra sämsta med. Tycker det här är parodi snart att vi inte kunnat ta in en sådan nu. Kan ju fan knappast bli sämre än Aronsson Kreu eller Noren eller hävelid. Jag förväntar mig ingen från den övre hyllan alls längre. Men någon in är bättre än ingen.

• Nils svarade på detta.

Även om man lyckas få hit en back så återstår ett lika stort problem att vi har en av ligans dyraste målvakter som så tydligt har underpresterat. Han ligger på 79,3% i sina tre senaste matcher och avslutade sviten med att slå sönder klubban och byta ut sig själv i säsongens viktigaste match.

Hoppas givetvis att Myrenberg kan kliva fram nu men det är inget som jag tar för givet. Dom få gånger han har fått 3-4 starter i rad har alltid slutat med att han klappar igenom totalt och läcker in mål. Frågan är väl om han kan ta sig förbi det beteendet med tätare starter.

Men oavsett om Myrenberg skulle fixa att stå mer så kan vi inte ha en tilltänkt förstamålvakt med finnens lön som sitter och öppnar båsdörren fram till säsongen tar slut. Helt ohållbart.

Metallica Men oavsett om Myrenberg skulle fixa att stå mer så kan vi inte ha en tilltänkt förstamålvakt med finnens lön som sitter och öppnar båsdörren fram till säsongen tar slut. Helt ohållbart.

Förstår inte detta resonemang. Självklart inte idealt, men varför är det ohållbart?

ananas Det enda som kan göra det ”hållbart” är om Heljanko skulle studsa tillbaka och börjar prestera bättre än tidigare. Inte omöjligt, men väldigt osannolikt baserat på hans prestationer fram till idag.

Men det är ohållbart enligt mig att ha en tilltänkt förstamålvakt med hans lön och meriter sittandes i båset fram till april. Hans självförtroende verkar redan bortblåst. Om Myrenberg blir sjuk eller går sönder så är det nog god natt med dom förutsättningarna.

Ser ut som LHC är intresserad av Simon Åkerström back i AIK??Spelat i Luleå,nu går det bra för Åkerström i AIK och fått upp ögonen på sig från samtliga SHL klubbar (Hockeynews)

Vi borde utnyttja systemet och göra som de andra skitklubbarna.

Låna in lite allsvenska toppbackar till matcherna.

Testa Åkerström och Karlström tex.

PJ kanske ska höra med Brynäs om ett lån på Theo Lindstein.

Har dålig koll men kan tänka mig att han är 7-8 back där och skulle kunna få istid hos oss.

K-man Theo Lindstein

Han är väl på lån från NHL så det tror jag blir svårt. Troligare att han åker över pölen om han inte får tillräcklig speltid i Brynäs.

ananas Kan säkert va så.

Poängen var mer att det gäller nu att PJ är kreativ.

Han har väl inte rosat marknaden sett till siffrorna i Liiga denna säsong, men gjorde väl ett bra inhopp senast han kom in i laget då det krisade på backsidan. Hans kontrakt med Kiekko-Espoo gick ut igår.

K-man

Är det vad vi behöver? Känns redan som att halva backuppsättningen består av HA-backar