Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar
FÖRYNGRA TRUPPEN SNÄLLA PJ
Varför är vi så rädda för att ge ungtuppar chansen?
Oskar Nilsson har 160 där nu, är deras sämsta back och vi har erbjudit 180 vad jag hör.
MrNebbiolo orkar inte
MrNebbiolo Fast varför det? Färjestad och Ljungkrantz? Varför ska vi vara sämre? Dessutom spelade Almtuna för överlevnad.
Det kanske fanns konkurrens från andra föreningar (FBK? ) och detta var vad som krävdes för att öht få hit honom? Sen har vi ju i ärlighetens namn ingen aning om vad Bakke själv tycker. Du utgår från att han skulle hoppat på första bästa SHL-kontrakt. Tänk om det inte är så?
MrNebbiolo Det är så mycket saft och bulle med PJ, hans haveri till arbete kan ju inte bara bortses från?
Kritisera gärna PJ, men gör det sakligt.
- Redigerad
MrNebbiolo Herregud, PJ är ju helt efterbliven om dessa summor stämmer.
Kan nån förklara att han ska förhandla ner priset, inte upp. Han verkar missförstått.
MrNebbiolo Oskar Nilsson har 160 där nu, är deras sämsta back och vi har erbjudit 180 vad jag hör.
Vore helt orimligt ju, kan inte stämma.
Men det har ju figurerat orimliga rykten om Näsén och Ranta också nyligen, så man kanske ska ta detta med en skopa salt?
- Redigerad
MrNebbiolo Oskar Nilsson har 160 där nu, är deras sämsta back och vi har erbjudit 180 vad jag hör.
Jakobsson måste ju skämta? Nästa säsong har man endast bland backarna Hultström 33 år, Fantenberg 34, Rissanen 34 och i detta fall Oskar Nilsson 34. Det håller ju inte att fylla hela truppen med massor halvskadade gubbar som är slitna i kroppen.
Det var väl han som svalde en rejäl baksnus, som de hittade på röntgen. Bara det är väl värt en rejäl slant!
Nä, skämt åsido känns inte alls som ngt vi behöver med tanke på ålder och lön.
Det måste värvas en back till denna säsong. Norén, Aronsson, Strandell, Kreu.. Vad är det för skräp stackars Ante ska arbeta med.
Öhrqvist ska vara ordinarie men utöver det måste vi få in en till back. Sälj finnen, tigg av sponsorer, nalla på budgeten. Ska vi undvika kval har vi inget val.
- Redigerad
Är det här karma för alla nubben skämt?
Som jag skrev i matchtråden. Idag är back 2-7 HV-reject Strandell, reject Aronsson som aldrig etablerat sig i SHL, div 1 Norén, OIK-Kreu med ständigt usla siffror, en väldigt bra och lovande 17-åring utan SHL-rutin. Radar man upp det så, så blir verkligheten påtagligt skrämmande. Inte konstigt att vi ligger där vi ligger.
Finns inte en sportchef i världen som ens skulle överväga att ställa en sån backsida på benen i vårens stundande krig. Att Hävelid helt plötsligt ska blomma ut finns det väl inget som talar för. Oklart med både Fanten och Myrenberg men hur man än vrider och vänder på det så måste något etablerat in. Någon som hört att det ens jobbas på det? (Förutom att kassakistan är tom)
Vår offensiv kommer se trubbig ut så länge som man måste ge ovanstående backar bärande roller.
Vad är inte sakligt? Förstår faktiskt inte din ståndpunkt här alls?