Nu när jag förlorade pengarna på smejkal så bör man ju titta på något annat att lägga resterande del av ekonomin på, kan pj snuva Färjestad på Oskar Steen? Han lär ju haft kontakt med honom i Färjestad, Rw/c, högerfattad, svensk, väntar på avtal från NHL…har väl även sagt i intervju med Värmlands Folkblad att de inte är givet med Färjestad i shl, borde väl känna lawner?
Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar
Visst är det så. Rasmussen är ju mer en centertank ala Sjögren som bidrar med mycket mer än att göra poäng. En drömcenter för alla klubbar i SHL.
Jere Innala skrev just på för Colorado, mer konkurrens om forwarden?
- Redigerad
LHC01 Jere Innala skrev just på för Colorado, mer konkurrens om forwarden?
Oooooopf! Den är tung, riktigt tung. Frölundas bästa spelare, betydligt mer effektiv än Malte.
Absolut. Nu blir det mycket större konkurrens om forwarden. De ska väl dessutom ha in två stycken spetsforwards nu.
Har inte Frölunda nåt fansforum?
Kjeppkinesen De borde de väl ha? Vet dock inte.
Men MrMadHawk tweeta just att Frölunda är nu på jakt efter 2 forwards i yttersta toppklass.
Växsjö spets ytter , Frölunda 2 , Färjestad och hv . Kommer bli tufft ett plocka en vinge helt plötsligt
Man får la ta hit Wagner innan han också försvinner. Känns svårt att hitta någon.
Det har ju tidigare nämnts lite om Regenda som har koppling hit. Är han ett alternativ nu när man missar Smejkal?
Karlström, Oscar Steen, Emil Bemström….
”Önskar de som söker spetsar lycka till, men några löser det säkert.
Klara:
Luleå, Malmö, Rögle
Typ klara:
Färjestad, Örebro, Timrå, Leksand
Ska in med saker:
Brynäs: 1 breddforward, 1 andrakeeper
Frölunda: 2 spetsforwards
HV: 2 spetsforwards (En behöver vara C)
LHC: 1 spetsforward
Modo: 1 spetsback, typ Hägg
Skellefteå: 1 stabil back, 1 bra forward
Växjö: 2 spetsforwards”
Från MrMadHawk, mer konkurrens än vad jag trodde. Och låter inte jätte lovande ”några löser det säkert..”.
- Redigerad
Lejon-Fantasten Hörde det idag från en Växjö-supporter, det gällde framförallt spetsforwards, efter det att Karl Henriksson presenterades, breddforwards däremot, ska de ha in någon ytterligare, men gällande spetsforwards så ska deras trupp vara stängd för tillfället.
Du får nog göra ett hembesök hos den där Växjösupportern.
EDIT:
Du var en sek före mig. Nästa gång är jag snabbast.
Har forskat lite nu och vad jag hör är att Wagner inte är så intressant. Och att det lutar åt en AHL chansning. Inga specifika namn
Mcnugget Och att det lutar åt en AHL chansning
Spännande. Känslan på förhand är att det med 85% säkerhet blir en tokflopp och med 15% säkerhet blir toksuccé. Det vi dock kan veta med 100% säkerhet är att det kommer bli bra underhållning här på forat oavsett utfall.
Mcnugget Och att det lutar åt en AHL chansning. Inga specifika namn
Är det på den nivån så tycker jag nästan man borde plocka in Camper på ett relativt billigt ettårskontrakt. Han har SHL-rutin och spelförståelse. 122 poäng på 150 matcher i SHL. Spelade i Schweiz förra året och tog guld med Heljanko för någon månad sedan.
Han lär kosta hälften jämfört med något kötthuvud från AHL som lika gärna kan mäkta med 2 poäng på 30 matcher innan kontraktet ska rivas.
Metallica Camper
Dessutom RW. Tycker inte det är en dum idé. Frågan är bara hur mycket han har vissnat sedan sista säsongen i Leksand?
Kjeppkinesen Samma ålder som Mikael Råhomo. Han blev dumpad av Modo men gjorde direkt 23 pinnar på 31 matcher i Frölunda. Tror spelare med den typen av spelsinne kan producera bra trots att de är 35-36 år.
Efter att ha förgyllt eftermiddagen/kvällen med lite bärs så kommer man hem till detta.. Man får hoppas PJ smörade upp Vrana rejält nere i Tjeckingen under golfrundan
Utöver Vrana vet jag helt ärligt inte vem jag skulle vilja ha in. Med tanke på vilka vi tävlar med i frågan om spetsforwards känns det spontant att vi behöver ha någon med lite hjärta i cluben!