Metallica Den enda spännande forwarden vi har tappat är Bystedt och han hade en högst medioker säsong där han stod still i utvecklingen. I övrigt är det rakt igenom mediokra forwards som har ersatts av bättre eller likvärdiga spelare.
När vi såg som allra bäst ut förra säsongen (i slutspelet) var Bystedt majestätisk och även Strandberg växlade upp rejält. Två spelförande spelare. Jag drog slutsatsen att dessa två gjorde stor skillnad (tillsammans med andra faktorer). Därför hoppas jag innerligt att vi inte tappar i smartness till kommande säsong - både för resultaten och för underhållningen och publikintressets skull.
Samtidigt tycker jag att vi ska bygga långsiktigt och långsamt och för min del gör det ingenting om vi slutar sexa och åker ut i kvarten igen, bara man tar tydliga steg åt rätt håll. Minns inte Wagner helt, men det känns spontant spännande förutom just när det kommer till spelförståelse (att döma av kommentarerna från folk som har bättre koll).
Kontentan: jag gillar bygget starkt men är lite småorolig för spelförståelsen och det goda ”liret”.