- Redigerad
Kjeppkinesen Bowmore Tack så mycket!
Det lär inte bli vi som blir hans nästa lag iaf. Har svårt och se det hända, mtp att NL-klubben Biel är med i det hela också.
Kjeppkinesen Bowmore Tack så mycket!
Det lär inte bli vi som blir hans nästa lag iaf. Har svårt och se det hända, mtp att NL-klubben Biel är med i det hela också.
Nästan lite skönt på sätt och vis, hade varit vansinnigt att lägga dom pengarna som det talas om. Jakten fortsätter.
Går PJ för Austin Wagner eller Sikura nu? Känner ändå besvikelse då man hade förhoppning på Bristedt eller en Smejkal in!
Bowmore Nästan lite skönt på sätt och vis, hade varit vansinnigt att lägga dom pengarna som det talas om. Jakten fortsätter.
Man skulle värvat Smejkal när hans namn först dök upp här på forat. Ju längre tiden har gått desto mindre sugen har man blivit på karln. Har heller inga bra siffror i AHL och verkar ha tokfloppat i slutspelet.
Det är så här det är i silly. Man ändrar sig fram och tillbaka. Ena dagen är man assugen på en lirare för att i nästa dag inte ens vilja ta i liraren med tång. Inte helt olikt hur man känner för frugan nu när jag tänker på det.
Ja, det är risk att en form av “FOMO” uppstår men det är här sportchefens yrkesskicklighet kommer in och där litar jag på PJ. Kanske bara var en flaxsäsong där alla stjärnor stod rätt för Smejkal och agenten tog i allt han kunde medans det gick.
Jakobsson nämns rätt mycket, men Mårtensson finns numera med i bilden också, och hjälper till, och att vi fått in honom, bör man inte underskatta (ingen har gjort det var jag läst-och hört, men jag skriver det ändå). Tänker själv lite, att Mårtensson kan göra succé på samma sätt som Arla gick in och gjorde succé som tränare, fast i sina olika roller då som sportchef respektive ass tränare. Det är självklart två helt olika roller, men Mårtensson blev värvad som ass sportchef för att kunna ge oss mer ‘bung for the buck’. Än så länge så har inte Mårtensson visat att hans nyförvärv kommer bli prisvärda-/bli s.k. ‘fynd’ , men jag har ett väldigt stort förtroende både för Mårtensson och Jakobsson.
Min känsla är, att det kommer kännas oerhört bra, när försäsongen 24/25 ska dra igång.
Jag tänker att när man skriver “PJ” så innefattar det också Mårtensson. De är ju ett team nu.
Kjeppkinesen Jag tänker att när man skriver “PJ” så innefattar det också Mårtensson. De är ju ett team nu.
Ja givetvis är det så att man menar hela teamet som värvar, men PJ är bossen i teamet och Tony the second.
Kjeppkinesen PT kom vi ju överens om att kalla duon!
Juste! PT var det ju!
Kjeppkinesen Nog ska väl en PT kunna träna ett topplag
Och Östman är ju alltid involverad i värvningarna också.
PT-Klabbe?
Man är bra sugen på Ondrej Kase. Kikar lite på Tjeckien - Danmark. Men han är väl så pass bra att något lag i Schweiz säkert har langat fram ett kontrakt.
Hockeytröjan Och Östman är ju alltid involverad i värvningarna också.
Ja Östman är mycket involverad i PJ värvningar, han är ju en i teamet och vi får inte förglömma Vernblom som är också en i teamet. Vi behöver inte hålla på med hårklyverier i denna fråga. För mig är och förblir sportchefen som har sista ordet Peter Jakobsson, så jag kommer fortsätta att kalla teamet PJ.
ananas Det låter rimligt. Han verkar återställd nu åtminstone med tanke på hur mycket han spelar. Han lär väl inte få något nytt NHL-kontrakt kanske men det finns säkert lag i Schweiz eller KHL som är intresserade.
Annars hade det varit en stark värvning. Fick intrycket av att han typ är som en tjeckisk Garrett Roe. Väldigt ettrig på isen och stark på pucken med en offensiv uppsida.