Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar
- Redigerad
Nils Ja då kan man tänka sig att det skulle vara mer lönande att satsa på backarna än på en forward. Jag tror nog att riktigt bra backar gör att vi vinner mer poäng än vad vi skulle göra med en riktig bra forward till den andra linan.
Sillen Som en erkänt duktig HC inom LHC ungdom brukar uttrycka det ”spelar ingen roll hur många mål vi gör framåt om vi släpper in fler bakåt”
Anonymous2 Anfallsspel vinner matcher, försvarsspel vinner titlar. Personligen så hoppar jag gärna över en 200k chansning på andravingen om det innebär att vi kan få både JL och OE.
100%, så är det verkligen. Men.. Pengarna ska finnas för det också.
Spekulationer-/tankar:
Finns pengarna för att vi ska ta in både Engsund och Larsson? (250k+200k, 450k/månaden bara för andra backparet då). Det kan vara så, att det inte bara är i andra kedjan vi behöver fylla på med en ytterforward, t.ex. vet vi att Wagner kommer bli kvar? Blir Bouma kvar? Behöver en ersättare till Bouma värvas in, då Bouma inte blir kvar? Eller löser vi det enkelt, genom att vi tar hit Eskild Bakke Olsen då? Blir Leier kvar?
Elie-Shore-Rattie
Little-Russell- RW
Lawner-Ljungh-Wagner?/ RW /Eskild Bakke Olsen?
Bouma?-Ehn-Törnqvist
Hofbauer, Leier
Ovan är 14 forwards (ej Bakke Olsen inräknad, vi säger att Wagner och Bouma blir kvar). 15 forwards bör vi ha i truppen från start.
Jag tror absolut att det där räcker, speciellt om Bakke skulle ansluta och Bouma blir kvar.
Elie-Shore-Rattie
Little-Russell-Bakke
Leier-Ljungh-Lawner
Bouma-Ehn-Törna
Wagner/Hofbauer/Westlin
Får man in Larsson och Engsund så tycker jag definitiv det är värt att ”chansa” på den här forwardsuppsättningen.
- Redigerad
Anonymous2 Exakt så, det är på backarna det hänger om vi vill ta kliv framåt. Mitt mantra dom senaste 10 åren - BACKARNA det är där det avgörs…….
Lejon-Fantasten Att Wagner blir kvar är nog ingen svår gissning, han är inte redo för AHL/NHL denna säsong, han bör nog ha minst en till säsong i SHL/AS innan han kan dra över,
Då är jag mera orolig över att Hävelid och Myrenberg plockas över, så där är ett skäl till att satsa på både Jacob Larsson och Oscar Engsund eller givetvis andra backar av samma kaliber.
En presentation av ett nyförvärv skulle allt göra en regnig lördag i april med snö kvar på marken lite varmare och ljusare, eller hur?
Är Lawner presenterad än?
Sillen
Är det en hint?
Lejon-Fantasten bara tycker det skulle kunna vara trevligt i detta skitväder med lite ljuspunkter
Jaa, jag med
Tycker ändå vi ska vara ganska nöjda om vi bara får en av dessa också och istället jobba på att få behålla både Hävan och Myren! Det finns enorm uppsida i Hävan och jag tycker inte vi ska ge upp! Förhoppningsvis om vi får in Engsund kan han spela med Hulta så kan Fanten spela med Hävelid. Engsund var grym i Luleå när han hade en spelande back bredvid och har som andra här varit inne på stora förtjänster i det defensiva vilket Hulta behöver.
Då har vi
Fanten-Hävelid
Engsund-Hulta
Aronsson-Myren
Norén sedan Kreu på läktaren.
Boxplay:
Fanten-Myren
Engsund-Aronsson
Jag gillar det.
MrNebbiolo Visst skulle det vara bra om vi bara fick en av dem, men skulle vi kunna nypa bägge två, ja då skulle vi vara riktigt täta bakåt. Vi har ju faktiskt tappat två av våra duktiga backar och Hävelid och Myrenberg är ju osäkra kort, för även om de stannar denna säsong, så tror jag nog att de vill bli plockade över nästa säsong. Jag tycker nog att vi ska försöka få både Jacob Larsson och Oscar Engsund om det går och erbjuda dem ett 3års kontrakt utan några outs. sen kanske det inte går, men det är ju lönt att försöka.
- Redigerad
Nu ska man ju inte bara EP-scouta och +/– är ju så mycket mer än individuell skicklighet. Men bara synen av Larssons profil får en att fundera om det är “täppa” till vi gör med honom. Antar att att man tänker att anfall är bästa försvar eller nåt. För han kan ju inte spelat med skräpspelare hela livet.
- Redigerad
Engsund blir nog utan outs men säger man till Larsson att man vill ha utan outs då tappar man nog förhandlingen direkt. Givetvis vore det bra om vi kunde få båda men det blir dyrt tyvärr,
MrNebbiolo Kommer vi ligga runt 60Msek nästa säsong i spelarbudget?