Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar
Jokinen lämnar Timrå , trist för genborg
- Redigerad
LaumannBingo Vad säger du @Kjeppkinesen?
就買吧 !!!
Nu står det klart att Werner lämnar.
Det ska bli spännande att se om Pjårtensson drar till Stockholm och VM för lite scouting som man gjorde förra året. Framförallt om #13 tas ut av Tjeckien.
Får han inte nytt i NHL står det mellan LHC och Schweiz, AHL ska vara uteslutet.
Senaste rykte jag hörde, i övrigt knäpptyst om precis allting.
X-(:)-X-y Får han inte nytt i NHL står det mellan LHC och Schweiz, AHL ska vara uteslutet.
Intressant! Han lär ju dock inte sakna bud från Schweiz tyvärr. Men än så länge finns det hopp.
Nae, vet att de vart på han tidigare. Vad tjänar man som import i Schweiz? Om jag tar mitt nuvarande jobb där istället så mer än dubblar jag min svenska lön, samt slipper 30% skatt ish.
Kjeppkinesen Framförallt om #13 tas ut av Tjeckien.
Förra året i VM blev han väl hemskickad efter 2 matcher typ för att han inte “kom in i gänget” så att säga…
Man blev nästan lite bortskämd med rykten under ett par veckor. Kändes som Madhawk skrev saker om Linköping varje vecka där ett tag.
Är det snart det börjar dyka upp betydligt mer långsökta rykten i brist på annat? Någon har sett en skallig man på Östenssons i Ullstämma som från ganska långt håll såg ut exakt som Lennström.
jg Förra året i VM blev han väl hemskickad efter 2 matcher typ för att han inte “kom in i gänget” så att säga…
Han kör sitt egna race den gode Vranish
Metallica Man blev nästan lite bortskämd med rykten under ett par veckor. Kändes som Madhawk skrev saker om Linköping varje vecka där ett tag.
Det är ju grädden på moset som brukar ta tid. Tycker det är helt rätt att vänta ut marknaden lite och hugga till när ingen ser det komma. Precis som när Pihl försökte adla Johansson.
Vi har ingen update på Markus Björk?
@Kjeppkinesen Du verkar lika förtjust i Björk som Kanye är i sin kusin
HockeyNews
Karlström har ännu inte bestämt sig vad han vill göra kommande säsong – men mycket talar för att det blir en flytt till SHL. Det finns redan nu flera klubbar som anmält sitt intresse, men enligt vad Hockeynews erfar är det bara ett fåtal klubbar Karlström kan tänka sig att spela i vid spel i Sverige. Uppgifter gör gällande att det rör sig om Färjestad, Linköping, Rögle och Växjö.
- Redigerad
Metallica Det är det sorgliga i storyn med Karlström. Där tabbade vi oss rejält. Skulle han välja oss eller Rögle är det för att det är två klubbar som betalar bra, japp Rögle räknas in i det 2025… De kunde ju inte ens få hem Elvenes som rakt ut sa att han inter ser hur man kan vinna där. Växjö hade han kunnat hamna i för att han verkade trivas väldigt bra där, FBK för att där har du, trots att de choke:at flera år nu, år efter år ett favoritskap till guldet.
Metallica Tyvärr känns vi ju lite som kusinen från landet vad gäller attraktivitet i det sammanhanget. Det vi kan presentera är ju en vision om en stor roll, potential att säkra roll som toppspelare redan denna säsong, marknadsmässig eller till och med något högre lön samt tålamod med rehab mm.
- Redigerad
SIFFET Hoppas PJ går hårt för Karlström, ä
Inte alls taggad på honom längre. Att värva en skadad spelare som garanterat blir svindyr och som dessutom inte är redo till seriestart känns inte alls lockande. Tycker heller inte hans spelartyp är vad vi behöver för tillfället.
Jag tycker vi borde försöka komma ifrån det här med att värva fräsiga namn utan någon vidare tanke bakom värvningen eller om vi har behov av spelartypen. Dock kul att vi nämns som en av klubbarna han kan tänkas spela för. Man växte ett par millimeter av det.
Presentera en högerfattad superback nu!
Kjellman Du verkar lika förtjust i Björk som Kanye är i sin kusin
Det är väldigt mycket jag har gemensamt med Kanye.
Kjeppkinesen Klart det inte är optimalt med skadan, men gillar karlström och gillar att han kan gå både som center/winge. Faktiskt sett några fighter han gjorde när han var i Dallas organisation och tycker det är en bra spelare. Sen är han inte vrålspetsig utan mer en spelare som går att använda till mycket med en offensiv uppsida.
Håller helt med, prio 1 lösa en bra högerfattad back!!!
Har inget emot Karlström men att värva en skadad spelare som sägs vara klar till november eller december å sedan en startsträcka på det. Det känns som vi kan göra mycket bättre en det. Näe det rimmar illa…