Mranonymous Fanten har gjort en operation och ska nu ha rehab ett bra tag framåt. Sägs att det inte ska vara något problem fram till säsongen startar. Men lär ju få en bra uppförsbacke

Tycker man får vara lite cynisk och inse att han kan missa stora delar av sommarträningen och som vanligt gå sönder under säsongen.

Nae, vi behöver inte en till offensiv back som svajar bakåt. Vill helst få in en ny Fantenberg i sin prime, eller en Rissanen om han faktiskt hade varit bra (just nu har vi Rissanen från Teemu).

Sista backen in ska vara en jävla kung i egen zon!

Mranonymous Men lär ju få en bra uppförsbacke

Om han kan spela utan smärtor kommer han vara bra mycket bättre än hur han var stora delar förra säsongen. Tänk en Fanten i gott slag? Jösses vilken backsida…

Vet du vad han har gjort för operation?

Bernhardt till hemsidan varför han valde LHC “- Jag tycker att LHC den senaste tiden har visat upp ett spel som passar mig.”

jg Jag tycker att LHC den senaste tiden har visat upp ett spel som passar mig.

Det som höll på att få oss att åka ur eller spelet med den tränaren som inte fick fortsätta?

Positivt att han känner Musse och att han vill lira under honom. Det bådar gott!

jg så jobbigt det måste vara att svara på sådana frågor. De flesta vill väl bara svara: ”bra betalt och trevlig tränare, min kompis spelar där också!”.

Kjeppkinesen Positivt att han känner Musse och att han vill lira under honom. Det bådar gott!

Pratar gott om Mange också.

Nu när ”Mange” (Magnus Johansson, ny assisterande tränare) kommer in också så finns det säkerligen en hel del att lära sig därifrån, han var ju en jäkligt bra offensiv back själv kan man säga.

Vi gick från en backcoach (Jeff) som slog ner domare i div1 till den bästa backen i SHL:s historia. Det kanske kan locka lite fler spelare.

Vad menar PJ? Ser han inte Bernhardt som vår PP back? Vem är det i så fall? Martin? Eller fultolkar jag PJ:s användande av ordet “tvåvägsback”?

“Även om vi ser honom som en tvåvägsback så vill vi att han ska fortsätta med sitt offensiva spel men även fortsätta utveckla sin defensiv. Vi vill att han ska fortsätta bredda sitt register och ta ytterligare kliv i sitt spel. Summa summarum känns det fantastiskt bra och spännande att få se David Bernhardt i en LHC-tröja framgent.”

alfie Jag säger tvärt om nej. Linus Hultström är 2025 gränsfall för seg på skridskorna, men kompar det genom spelförståelse. 2027/28 är han helt enkelt för långsam. Sedan finns det ju klara exempel som Tony Mårtensson på den fronten, levde aldrig på speed men var helt enkelt för långsam när han kom tillbaka.

Fantomen Han säger ju även att han är bra på att styra PP så det lär han nog spela.

Tolkar det mer som att man förväntar sig ett stabilt spel över hela banan & inte bara öppna spjäll framåt & kasst bakåt (Hulta)

K-man Om Myrenberg blommar ut, tror du då han vill vara kvar bakom en självklar Högberg?

Varför ska högga vara självklar om han vänder tillbaka om Myrenberg blommat ut?

Skellefteå kan ju uppenbarligen ha Lindvall/Söderström, Luleå Ward/Lassinanti så varför skulle inte vi kunna ha Högga/Myren förutsatt att båda köper läget.

Tycker mest att det vore jävligt trist att tappa honom, flera har ju antytt att vissa av hans siffror är inte allt för långt ifrån höggas

LaumannBingo

Hade jag varit Myren hade jag aldrig varit kvar i Cluben om Högga kommer tillbaka.

Ignatjew har ryskt påbrå. Jag tycker inte vi borde värva honom pga det. Jag tolerar inte Putinlovers och Vatniks. (Ge mig godhetspoäng nu!)