LaumannBingo Även om det är ett misslyckande att behöva skälla så behövs det ibland. Att köra kumbaya och hoppas att det löser sig genom att vara polare med spelarna funkar inte.
Nu har jag aldrig varit i hockeymiljö, så jag försöker inte ge sken av att jag vet något om vad som behövs i den miljön. Men, en sak jag ofta stör mig på det är det här att om man inte skäller så är det fika eller ”kumbaya”. Jag har spenderat en hel del tid i det militära, i förhållandevis krävande befattningar. Jag har aldrig, aldrig varit med om att någon behövt skälla på någon för att få uppgiften löst - men jag kan lova att det inte varit någon kumbayastämning. Däremot är det ju viktigt att vara förbannat tydlig med vad som ska göras och vikten av att följa plan. Och rak och tydlig i återkopplingen när prestationen inte är bra nog. Men att skälla har jag aldrig upplevt behövts. Men det kanske mer handlar om semantik som skiljer oss åt..vi menar kanske samma sak.
I dina farhågor med det här beslutet håller jag helt med, utan några som helst invändningar.