Mranonymous Varför tackade man inte av Adam Werner????
För att han är vår nye förstamålis! Tar över Heljankos kontrakt rakt av.
Mranonymous Varför tackade man inte av Adam Werner????
För att han är vår nye förstamålis! Tar över Heljankos kontrakt rakt av.
Jag har någonstans ”hoppas” på Myren och Werner till nästa år. Givet de förutsättningar vi sitter i.
Känns någorlunda bra för ekonomin och Werner borde vara hungrig för att klättra i hans utveckling. Satsa på Myrenberg, lägg pengar på en bra back.
Hävelid har inte heller tackats av från LHCs sida. När han lämnade för DIF så hette det att det var ett lån för resterande del av säsongen.
Det var nog bra att Ante lämnar. Han har gjort det bra och räddade dom kvar. Tycker det får stanna där.
Bra äntligen släpptes det vilka som lämnar. Det var väntat med vilka men lite snopen över kreu som ännu kvar, Little förstår jag att man avvaktar säkert till sommaren med alla tester och undersökningar. Men det får inte dröja alltför länge med besked!
Personligen ser jag gärna Kreü kvar lägre ner i hierarkin. Han lyfte sig rejält med Ante bakom rodret. Östman/Jeff-försvar verkar inte passa honom nämnvärt bra.
Från corren ” Klubben nämner inget om Broc Little och William Worge Kreü, som också har kontrakt som går ut. Det gäller även målvakten Adam Werner.
– Med de spelarna finns en dialog. Det är det vi kan säga just nu, säger Jakobsson. ”
Gällande målvaktsposten är den vansklig.. hade gärna sett en annan målvakt än Werner men dom kanske har en dialog med Högga om han nu kommer hem till säsongen 26/27.. då är det kanske svårt att få hit en ung och utvecklingsbar målvakt som bara vill krita på 1 år, vilket jag tror Werner kommer göra om vi erbjuder honom det.
Mranonymous Little och Kreü köper jag, Werner… njaa.. Det är väl möjligen om man vill hålla honom varm om de andra alternativen tackar nej och man helt enkelt inte tänker gå på någon som vill invänta free agency där borta med de risker det innebär (tänker att ignatjew kanske är en sådan målvakt som hoppas på nytt in i det sista).
Älskar för övrigt hur PJ i podden med Adam sade att han inte nämner något om andra tränare (när han fick frågan om Olsson) och inte ville säga något om ifall de hade dialog eller inte men sen ändå sade att han (Olsson) än så länge inte har landat i vad han ska göra nästa säsong
Jävligt tråkigt med Törna. Egentligen går det inte att hitta en bättre “slitvarg” som ända håller bra klass över hela banan. 20-25 päong per säsong. En förmåga att vinna puckar längs med sargerna. Kan användas i stort sett i alla formationer när behov uppstår. En LHCare med hjärtat här. MEN, så seg efter knäskadan, inte sig själv. Trist.
Russel känns också, men där var det dags. Också sett sjukt seg och tung ut i år även om det trillade in lite poäng mot slutet. Tror det hade blivit rejäl downhill här.
I corren säger PJ att dom ville ha Törna kvar och han ville vara kvar men kom inte överens om nytt kontrakt. Det handlade om vad för roll och ekonomi då blev det så här. Helt rätt om Törna inte kunde acceptera det roll och lönen.Då ska han inte vara kvar!
WTF! Mange som ass!
Mange Johansson som AC alltså. Intressant… hade kännts säkrare med Ante.
Mange!!!
Det gör ont i hjärtat att Törna tackas av, det gör det. Det är en spelare som blöder för LHC. MEN, det är också en spelare som kostar mer än vad det smakar, och att man inte lyckas teckna upp ett nytt kontrakt är för mig bara tydligt att Törna (och hans agent) värderar honom högre än vad han borde göras, därav rätt att bryta.
Angående Rattie, ser att folk vill bryta med honom, med den kostnaden som det skulle innebära så får vi absolut inte tag på en spelare som en nosar på samma produktion som Rattie. Sen tror (och hoppas) jag att hela “man kan vara ute på krogen mer än supportrarna”-tänket föddes i den ryktade “Mañana, Mañana”-attityden hos Östman som tillslut gav honom sparken.