Mranonymous Finns säkert intresse, men tvek om han skulle nappa på det. Min bror har spelat en del golf med honom och anledningen att han kom hem var för att hans tjej verkligen ville det med familj och allt. Min tro och förhoppning är att han är kuvad och lyssnar på frugan och blir kvar här 😉

Är Klas Dahlbeck helt utesluten? Även om han inte passar in i föryngrings tankarna som är rätt konsensus här?

Enda backen med koppling hit och som sitter med utgående är väl Lundmark, hade varit tråkigt att se honom i något annat lag om han blickar hem mot Sverige igen. Borde ju inte vara alltför dyr.

Fantenberg, Martin, Rissanen, Hultström, Myrenberg och Lundmark topp 6 backar.

Kreu och Öhrqvist som 7e och 8e. Låna ut Noren till något lag i allsvenskan som man kan kalla hem vid behov. Då har man en bra bredd på backsidan under säsongen.

• Redigerad

Mranonymous Även Kovacs? Inte omöjligt. 38 poäng på 50 matcher i ett bottenlag.

Säkerligen inte omöjligt eftersom det är så uttalat från han själv att han vill tillbaka, åtminstone inför säsongen.

Och känns svårt med Kovacs. Gudabenådad spelare i perioder. Rent hockeymässigt är han en tillgång, inget snack, men i år har vi diskuterat mycket lagsammanhållning, signalvärde, professionalism etc som en potentiell faktor till varför det gått sämre i år och det är frågan var Kovacs hamnar på den skalan… En spelare kan ju vara dålig för lagets totala prestation, hur bra han själv än är på hockey.

EDIT: för att förtydliga, klandrar inte Kovacs för årets flopp, men han är ju en annan karaktär än t ex Strandberg och frågan är vilken inverkan det har.

Rob Fantenberg, Martin, Rissanen, Hultström, Myrenberg och Lundmark topp 6 backar.

Kreu och Öhrqvist

Hur hemmablind och naiv skulle jag vara om jag hävdade att det där är en top3-backsida i hela SHL på pappret?

alfie Och känns svårt med Kovacs. Gudabenådad spelare i perioder. Rent hockeymässigt är han en tillgång, inget snack, men i år har vi diskuterat mycket lagsammanhållning, signalvärde, professionalism etc som en potentiell faktor till varför det gått sämre i år och det är frågan var Kovacs hamnar på den skalan… En spelare kan ju vara dålig för lagets totala prestation, hur bra han själv än är på hockey.

EDIT: för att förtydliga, klandrar inte Kovacs för årets flopp, men han är ju en annan karaktär än t ex Strandberg och frågan är vilken inverkan det har.

Tycker du har helt rätt. Kovacs är grym på isen men dålig för gruppen.

Känns inte som några kontrakt i det här laget är heliga till kommande säsong, Är väl Genborg möjligen som ingen skugga ska falla på.

Snart September och vi är Mästare i kavaj, Allt ser som vanligt väldigt väldigt bra ut för topplaget… 🙂

LaumannBingo Vet vi det då?

Har inte hört ett knyst om att han på något sätt sabbar lagkemin. Har jag missat nått?

Nej, egentligen inte. Det ryktades ju om att han var stökig och blev nerbrottad av Bouma vid något tillfälle och blev bänkad kort därefter av Östman. Men efter att han placerades med Ljungh och Ehn har han skärpt till sig och varit en av lagets bästa spelare. Men det är ju ingen som jobbar röven av sig varje match eller kastar sig med pungkulorna före och offrar sig för laget som grabbarna gjorde när vi var ett jävla gäng.

Med Shore, Kovacs, Rattie, Elie (första halvan), till viss del även Little i år, har vi haft för många primadonnor och för få Strandbergs. Det håller inte.

Kjeppkinesen Att vi skulle bli en Almtunakoloni hade jag inte på mitt bingokort för nåt år sen. Pjårtensson ska ju följa sin vision, vad den nu är, så antar att det egentligen inte spelar någon roll var de kommer ifrån. Men man börjar ju undra lite.

Nä, samtidigt trodde man inte att man skulle sitta och vara avundsjuk på hur Kalmar HC jobbar heller.

• Redigerad

Kjeppkinesen Rob Fantenberg, Martin, Rissanen, Hultström, Myrenberg och Lundmark topp 6 backar.

Kreu och Öhrqvist

Hur hemmablind och naiv skulle jag vara om jag hävdade att det där är en top3-backsida i hela SHL på pappret?

Du menar en trasig kropp, en 10 game wonder, en överhajpad finne, en indianexpert, en ryggskadad novis och en anonym AHL-reject? Ja du, säg mig det…

(Obs, inlägget innehåller spår av överdrifter, men också sanningar.)

ananas Du menar en trasig kropp, en 10 game wonder, en överhajpad finne, en indianexpert, en ryggskadad novis och en anonym AHL-reject? Ja du, säg mig det…

Om man bortser från just det där, så ser det ju faktiskt väldigt bra ut! Har svårt att se hur man inte skulle vinna SM-guld faktiskt.

Kjeppkinesen absolut men han verkar ju ha tagit sig i kragen och har ju faktiskt klivit fram som en ledande spelare. Sen tycker jag att han jobbar & åker skridskor mer en många vill få det till.

Att han pratat om att flytta hit familjen kanske gör att han tänker sig för lite extra pga att han ser det långsiktigt (ren spekulation)

Jag tror inte att han är något större problem i omklädningsrummet utan någon vi faktiskt kan bygga en stomme med om han blir kvar.

Alla kan inte vara Ehn och måste jag välja mellan Shore, Rattie, Kovacs tar jag Kovacs alla dagar i veckan

LaumannBingo Precis så. Kovacs har alltid levererat på isen också. Han tog den där petningen som ett jävla proffs. Förde sig bra i media och kom tillbaka ännu bättre.

Ska vi diskutera attityd är det väl rimligare att ifrågasätta ”förstacentern” som åker runt helt likgiltig på isen och halva stan har sett kröka mellan matcherna. Hans poängsnitt är ju närmare Törna-nivå än Kovacs-nivå.

sopalb högberg har väl bara kontrakt 25/26

Nej, han förlängde med oss till 2028 en månad innan han skrev på för Trump. Vänder han hem har vi förstatjing på honom.

LaumannBingo Att han pratat om att flytta hit familjen kanske gör att han tänker sig för lite extra pga att han ser det långsiktigt (ren spekulation)

Jag tror inte att han är något större problem i omklädningsrummet utan någon vi faktiskt kan bygga en stomme med om han blir kvar.

Alla kan inte vara Ehn och måste jag välja mellan Shore, Rattie, Kovacs tar jag Kovacs alla dagar i veckan

Jag hoppas du har rätt. Jag har inte bestämt mig för vad jag tycker om Kovax. Jag var lack som fan på honom ett tag, men börjar sakta men säkert tina. Inget snack om att han har ryckt upp sig. Precis som Iron Maiden antyder är det andra spelare som är mer förödande för gruppen än Kovax.

Vidhåller dock att vi har haft för många primadonnor i år. Hade behövt nån mer jobbande jävel istället för de jag tidigare räknade upp.

Mranonymous Hultström har garanterat bud, men jag har känslan att han är “hemma” nu. Är från samma område som hans fru, och har hört att hon var en stor anledning till att han kom hem, hon vill vara nära familjen. Kovacs är svårare tror jag, han ser ut att trivas. Men kan nog dra om han får budet, men frågan är om han får. Lär ju inte ha ett glödande rykte i Schweiz efter att han behövde köpas ut från sitt förra kontrakt.

• Redigerad

Myren-Ignatjew

-

Fanten-Lundmark

Rissanen-Hulta

Martin-Myren

Öhrqvist-Norén/Kreü

-

Elie-Karla-Rattie

Ehn-Ljungh-Kovacs

Blidh-Bakke-Nybeck

Torgersson-Johnsson-Genborg

Hoffa

Ska vi bli bättre behöver vi fler spelare som Ehn, så enkelt är det. Grovjobbare som gör sin kedja bättre. Skickligheten framåt ska vara tillräcklig i Rattie, Kovacs, Ljungh plus småpojkarna från HA. Karlström är verkligen drömnamnet till forwardsidan, med en sån centertyp borde Rattie kunna steppa upp igen. Shore måste bara väck.

Myrenberg förtjänar att gå in i säsongen med förstaspaden, Ignatjew känns spännande, även fast det är en ordentlig chansning. Men han känner iaf Malmquist sen tiden i Mora. Kom igen, förr eller senare prickar vi rätt med en finne!

Om Kreü kan tänka sig en roll som extraback med lön därefter måste vi prioritera en egen produkt med hjärta framför Norén. Lagen i HA tar nog gärna över det kontraktet.

Kjeppkinesen Hur hemmablind och naiv skulle jag vara om jag hävdade att det där är en top3-backsida i hela SHL på pappret?

Det där är ju diskussioner vi brukar ha i juni/juli. Du börjar redan nu? Kommer bli en tuff säsong. 😆