ananas Spelarbudgeten till nästa säsong?

– Vår ambition är att ligga på ungefär samma nivå som i år.

Hoppet lever!

HNez Har sett ett gäng som vill att man ska ”satsa” på Holmertz eller vill ha honom som en av 13/14 forwards och utgå från A-laget

LaumannBingo Har sett ett gäng som vill att man ska ”satsa” på Holmertz eller vill ha honom som en av 13/14 forwards och utgå från A-laget

Grabben är 16 år… Folk har en sån övertro till juniorer bara för att det finns en hype runt dem.

Kjeppkinesen Iom att majoriteten av våra dyra kontrakt ligger kvar, så får man hoppas att han tror på samma budget. Annars är det uppförsbacke 😉

• Redigerad

Topias vore grymt. Stor som ett hus, 21 år gammal och framförallt - draftad tidigt i andrarundan. Ovanligt för målvakter. Då vet man att det är ett fint råämne. Och bäst av allt är att det ändå känns rimligt att han skulle kunna komma hit med tanke på att hans nuvarande coach kommer hit och att han skulle få hyfsat gott om speltid här.

Kör! Ring Pajen, riiiiiiiiiiiiiiing!

Har alltså ryktats om Näsèn i Modo, O Nilsson, Lilja och Sampo Ranta. Lite mörkrädd blir man allt av det.

Alla dom är bortskrivna för dom är klara för andra klubbar utan Lilja då som kvarstår.

Kjeppkinesen Holmertz är ju en offensiv spelare dessutom, att lyfta upp honom för att gnugga fjärdelina i SHL där han inte kommer få ha lika mycket puck kommer döda hans offensiv istället och hämma utvecklingen där.

Nej lyft upp honom några träningar & kanske någon match. Gör han det svinbra i J20 så låt honom testa lite seniorspel i HA först. Här tycker jag inte att vi ska stressa fram honom, då är risken att han förstörs istället

alfie Ja om han skulle komma hit ett par år innan han drar över, så skulle vi få en bra andre målvakt som kan tävla med Myran om spaden. Sedan får vi ju också lärlingspengar som kan behövas.

Bowmore och möjligt att man hade lite för stora förhoppningar och att det skulle vara en energifull och drivande powercenter. Jag ser han mera som en Maxwell typ.

För 280 kakor i månaden är det fullt rimligt att ha stora förväntningar. Ska man lägga de stålarna så ska man ju få in nånting som är mycket bättre än mellanmjölken som har Maxwell-lön.

Men jag säger inte emot något du skriver egentligen.

Bowmore Det jag vänder mig mot här med Shore är att han beskrivs som spetscenter vilket han absolut inte varit. Han har lagt några fina mackor men att benämnas som spetscenter när man mäktat med 22 poäng och var värvad för att spetsa till laget, nja.

Han var absolut värvad som spetscenter men har inte varit det på långa vägar, det jobbet och poängen han gjort kunde lika gärna Strandberg gjort

En sak som jag är lite oroad över är att vi tappar en poäng garanti om ca 30-40 poäng i Little.. vad talar för att Nybeck ska kunna matcha det som nybliven SHL spelare? Jag hoppas han gör det men vi behöver värva en rutinerad spets med gritt.

Känns fel att bryta trion Kovacs-Ljungh-Ehn men Ehn som mer rutinerad hade kanske varit en trygg punkt för Nybeck och Bakke, så kan vi gå för något sexigare namn som ersättare för Broc där vi kan få ut 30-40 pinnar per säsong.

DragskottsDan En sak som jag är lite oroad över är att vi tappar en poäng garanti om ca 30-40 poäng i Little..

Det tappade vi ju redan den här säsongen tyvärr…

Jag tror att Ehn Bakke Nybeck skulle kunna bli giftig

DragskottsDan så kan vi gå för något sexigare namn som ersättare för Broc där vi kan få ut 30-40 pinnar per säsong.

Fuck it. In med Vrana. Vilket jäkla rövgäng vi skulle bli. Både på isen och på Letage.

Ta hit Lilja också, så går vi för guldet

LaumannBingo Ja tyvärr och kolla vart vi hamna.. säger inte att 12 poäng till från Little hade kunnat ta oss till topp 6 men vi hade rätt många udda måls förluster som man kanske hade kunnat vända med en icke skadad Little

DragskottsDan Fattar resonemanget och håller såklart med att vi skulle må bra av någon mer med ”garanti” på poäng.

Jag la ju fram Ty Ronning som förslag, absolut ingen garanti alls. Men något säger mig att det skulle kunna vara en ny Little

LaumannBingo Ehn Bakke Nybeck

Jag gillar din tanke, men känner väl spontant att EBO och Nybeck ska ha en mer utpräglad målskytt bredvid sig.

• Redigerad

alfie

Känns ju ändå som det skulle kunna vara ett vettigt komplement till Myran, optimalt också att komma till en ny klubb och fortsatt få jobba med sin målvaktstränare i Karl Malmqvist som han haft ett lyckat samarbete med. Skulle absolut kunna tänka mig att se honom i Cluben kommande säsong.

Något som slog mig för ett tag sedan då man kolla hans profil är att hans farsa alltså har representerat Cluben. Måste vara den mest anonyma och intetsägande värvning av målvakt någonsin för jag har noll minne av honom. Var backup bakom Norrena en kort period, stod i kassen under två matcher i European Trophy.

• East svarade på detta.
                      • Nils gillar detta

HNez Svårt att se vem det skulle vara i dagens LHC bara.

Ty Ronning! 37 baljor i Tyskland 😉

• Redigerad

LaumannBingo

Utifrån lön och förväntad impact så är(var) det ju en spetscenter i den bemärkelsen men här blev det ju ett misslyckande och som sagt en spelare för halva lönen kunde givit samma resultat.

En spetscenter som är medioker och medelmåttig kanske är en bättre beskrivning på Shore just nu.