- Redigerad
jg Visst 90k är pengar men fortfarande under genomsnittet i SHL.
Kan han studsa tillbaka vilket jag tror han kan är 90k inte överdrivet mycket pengar
jg Visst 90k är pengar men fortfarande under genomsnittet i SHL.
Kan han studsa tillbaka vilket jag tror han kan är 90k inte överdrivet mycket pengar
Kjeppkinesen Vad agenter och annat löst folk säger ska man ta med en nypa salt. Detta kan säkert stämma, men det har varit rätt många felaktiga uppgifter som florerat på sistone om oss i media och på nätet.
Det är ju i agenternas intresse att låta få sina spelare intressanta för sportcheferna, så lögner gör att intresset ökar och kan leda till ett budkrig även om spelaren inte var intressant från början. Det är ju så enkelt att viska i någons journalist öra och då är ju bollen i rullning. Så visst fan ska man inte köpa allt som sägs, för mycket är ju bara nys, förhoppningar och rena rama lögner.
Jag hoppas samma sak, tyvärr var det med Oskar Nilsson från den källa som brukar ha riktigt bra koll.
Sampo ranta lite sämre håll.
MrNebbiolo Vet du om den gode Elie fick sänka sin väl tilltagna lön något i det nya kontraktet?
Inte hört något alls där tyvärr, hoppas givetvis på en sänkning men någon enorm sänkning känns inte logiskt när båda ville fortsätta och det gick ”fort”
MrNebbiolo Det jag hört är att Elie ville vara kvar & LHC ville ha kvar till rätt peng.
Sen vad rätt peng är, det är mer oklart
Myrenberg - (Ny)
Myrenberg är absolut tillräckligt bra redan nu som förstaspade för ett lag vars rimliga målsättning för nästa säsong bör vara topp 10. In med en Ollas eller Clang för att tävla med Myran om förstaspaden, alternativt en mer etablerad målvakt som kan hjälpa honom att utvecklas - oavsett en lösning som inte spränger banken.
--
Fanten - (Martin)
Hulta - (Kreü)
Rissanen - Myrenberg
Norén - Öhrqvist
Förläng med Martin och Kreü, släpp Strandell. Tycker detta skulle vara ett tydligt steg upp jämfört med vad vi gick in med i den här säsongen. Räknar med att Öhrqvist blir utlånad periodvis för att få ordentligt med speltid, men får chansen vid skador eller om någon annan inte levererar.
Det kittlar så klart lite om man kunde få hem Lundmark, men frågan är om det smakar mer än det kostar? Hade väl i så fall varit på Kreüs bekostnad.
--
Ehn - Ljungh - Kovacs
Elie - Shore - Rattie
(Ny) - (Bakke) - (Zion)
Hoffa - Johnsson - (Törna)
Genborg
Bra med förlängning på Elie!
Jag skulle vilja ha in en stor, tung ytter som kan lira i ovanstående tredje. Min återkommande EP-favorit är ju Filip Fornåå Svensson, utan att veta någonting om hur relevant EHCL-statistik är för SHL, men 98 kilo östgöte låter väldigt tillfredsställande.
@Lukkinen Jag hade faktiskt inte varit helt emot Emil Sylvegård här heller, men på ett kort kontrakt i så fall vilket han inte lär vara intresserad av. En annan variant vore att värva en ytter till första och peta ned t.ex. Ehn till tredje, men jag tror ekonomin sätter stopp för det. Hade inte bangat Mikkel Aagaard där om pengarna funnits.
Längre ned i hierarkin är jag team-Törna av tre anledningar. 1) Han har trendat i rätt riktning under säsongen efter förra säsongens skada, 2) han är bra nog för att vikariera högre upp vid skador, och 3) för att jag inte vill ha mindre hjärta i nästa säsongs upplaga av Cluben än vad vi hade den här säsongen. Kan vi behålla honom för en vettig peng samtidigt som vi lånar ut Lawner så vore det fint. Genborg har gjort det bra under säsongen, men tycker han än så länge är för begränsad för att ta en ordinarie plats. Han lär dock kunna få hyfsat med speltid som trettonde forward över en säsong ändå och får försöka ta chansen vid skador.
Angående Shore så har jag extremt svårt att se att han skeppas iväg. Han har ganska bra stats, även i exempelvis boxplay, och att först skicka honom för att därefter hoppas att vi får in en bättre spelare känns som en risk jag inte tror att vi tar. Att dessutom göra den chansningen med argumenten att han “ser för loj ut” och alltför frekventa krogbesök är nog tveksamt. Nyckeln här blir snarare att höja kravställningen, både från tränare men kanske framförallt från lagkamrater.
---
Kan vi landa något liknande så tror jag att vi har en bra grund att stå på och ekonomiskt känns det inte helt omöjligt. Dessutom så kommer vi den här säsongen inte ha flera av våra förväntade toppspelare utanför laget hela försäsongen, vilket borde ge vår nya tränartrojka bra möjligheter att sätta sin prägel på laget.
Tittar man på tidigare uttalanden från PJ och hur förtjust han är i Lennström och att man försökt värva honom tidigare. Tror att man kommer gå väldigt hårt för honom nu när han är kontraktslös
Vem är målvakten från Geneve som XP skriver om skulle vara ett bra namn innan Högberg kommer hem?
Kan bara se att Olkinuora spelar/spelat där och honom tror jag vi var intresserade av innan vi värvade lille Heljanko.
Ska även tilläggas att jag är så utpumpad på hockey och LHC efter denna säsong att det verkligen inte finns något nyförvärv som skulle ge mig hopp just nu. Sen kommer det såklart tillbaka någon gång i juli.
Känner ni att det finns någon värvning som skulle få er att känna nu kör vi, det blir slutspel?
East Lennström
*snabbspolar till November när både Lennström och Fantenberg är långtidsskadade och vi plockar in nån medioker reject a la Strandell*
Nejmen Lennström vore givetvis fantastiskt. Har svårt att se 1. att vi har råd och 2. att han inte skulle ha intresse från Färjestad och varför han skulle tacka nej till dem till förmån för oss.
183 cm dvärgfinne. Vad fan är det för fel på folk?
Kjeppkinesen 35 år…
East 35 år…
Först tycker de vi ska ta tillbaka Östman, och nu säger de att vi ska plocka hit en ny dvärgfinne som dessutom är 35 år svingammal… De försöker ju sabotera för oss. Värre än ryssen.
Kjeppkinesen precis så, vi fattar var det barkar!
Dessutom är Raanta enormt skadebenägen. Stort nej tack där.
Givet i min värld att inte kasta 200-300 k i månaden på en målvakt när vi redan har Myrenberg. Spelar Myrenberg på samma nivå som senaste två säsongerna finns det noll behov av en toppmålvakt.