SnipernPyatt2 Dom skulle ju kunna gå i en tredje men med speltid i PP utan att dom förstörs tänker jag. Och skulle nån av dom visa sig vara bättre så flyttar man upp dom.

Menar mer att med den uppställningen blir det ju utspritt och inte en tydlig hierarki som du efterfrågade.

Sen intressant att du tror så mycket på Ruotsalainen, senast han gjorde över 20 mål var i Liiga 18/19. Dessutom gått minus i +/- 8 av 11 seniorsäsonger.

Jag tror att han skulle kosta mer än han smakar

LaumannBingo Om sifforna stämmer som cirkulerat här tidigare, att han ligger på mellan 280-300k så skulle jag säga 225-250 (max). Elie är en sjukt nyttig spelare att ha i laget när han är på topp. Kan både göra mål, spela fysiskt och vara playmaker.

Jag ser gärna att vi behåller honom men till rätt peng.

Elie i nuvarande form är absolut toppklass i SHL och förtjänar varenda krona av lönen han har. Kan han tänka sig att gå ner lite i lön så är det kanon men om kravet är att ligga kvar på samma lön hade jag ändå noggrannt övervägt det. Den spelartypen växer inte på träd och risken för en sämre spelare för samma peng är mkt hög.

LittleT Har ju varit grym i HA i år men visste inte att vi visat intresse för honom? Känns som en spelare som ska ha en topp 6 roll?

Elie vill jag ha kvar, alla andra med utgående kontrakt kan gå. Sen får vi se hur det blir med backsidan och målvaktsidan. Det ska bli intressant.

Ändå kul att ni börjar bygga lag innan vi vet vilken serie vi spelar i, tuppkammen växer fort efter ett par segrar…

“Nog ska väl ett topplag”

jg Ändå kul att ni börjar bygga lag innan vi vet vilken serie vi spelar i, tuppkammen växer fort efter ett par segrar…

Måste börja förbereda nästa års trupp redan nu oavsett vilken serie vi spelar i. Med det sagt behöver man inte sväva iväg och tro att vi ska ta SM-guld i år. (Vilket jag förvisso ändå innerst inne tror vi kommer göra, men ändå.. Stay humble).

Backsidan:

Fanten - Martin

Rissanen - Hultström

Lundmark - Myrenberg

Öhrqvist, Norén

Det enda är väl om Öhrqvist kommer utvecklas om han tvingas variera som sjundeback och läktarback. Jag vill gärna se honom i truppen nästa säsongen, men inte på bekostnad av hans utveckling. Jättesvårt att veta hur man ska göra där.

Hur fwd-sidan och målvaktssidan ska se ut är jag lite mer orolig för. Den där finnen Leinonen vi registrerade som tredjemålvakt ser väldigt intressant ut, men frågan är om det räcker med finnen och Myren. Känns som vi har testat det förut…

Fwd-sidan behöver vi bygga om rejält. Släpp Törna, Little och Bouma. Bryt med Lawner och Hoffa och värva en till kapabel och stor center och en spetsforward. Förläng med Elie och gör Genborg permanent i uppställningen. Fyll sedan på med juniorer som extraspelare. Tankar?

jg Betydligt roligare och leka med ett SHL lag en att vi sitter och gör HA uppställningar. Men kan kasta in en potentiell HA uppställning nedan 🙂

Hayhurst Ljungh Vanderbeck 

Little Bradford Törnqvist 

Genborg Johnsson Hawel  

Hoffbauer Weigelt Westlin 

Holmertz

Fantenberg Öhrqvist

Kreu Hultström 

Norén Strandell 

Werner/Lidö 

LittleT

Hoppas det bara gäller om vi spelar i HA. Ser inte riktigt vilken roll vi skulle kunna ge honom i SHL. Han är en Rattie från Wish

Att Adam Aunes Johansson lämnat cluben har gått mig helt förbi och hittar inget om det på hemsidan heller! Någon som sitter på info, verkar inte vara en utlåning utan en permanent flytt?

• Nils svarade på detta.

Kjeppkinesen Det enda är väl om Öhrqvist kommer utvecklas om han tvingas variera som sjundeback och läktarback. Jag vill gärna se honom i truppen nästa säsongen, men inte på bekostnad av hans utveckling. Jättesvårt att veta hur man ska göra där.

Nästa säsong har vi Fantenberg (med en erkänt trasig kropp) 34 år, Rissanen 34 år och Hultström 33 år. Vi kan nog lite cyniskt räkna med att ett par av gamlingarna går sönder och att Öhrqvist får spela mer än tillräckligt.

Det dröjde väl ca 40 omgångar denna säsong innan vi hade alla backar hela och friska samtidigt liksom. Öhrqvist kommer snabbt gå in på sex backar om vi åker på skador som vi alltid har gjort dom senaste åren.

Metallica Det dröjde väl ca 40 omgångar denna säsong innan vi hade alla backar hela och friska samtidigt liksom. Öhrqvist kommer snabbt gå in på sex backar om vi åker på skador som vi alltid har gjort dom senaste åren.

Jo, men den situationen måste vi se till att inte hamna i nästa säsong igen. Åker vi på långtidsskador måste det värvas.

Sen behöver Öhrqvist lägga på sig lite så han klarar defensiven. Vi vill ju heller inte göra en Hävelid med honom och spela honom på sex backar trots att han inte är redo. Men samtidigt vill jag se honom och testa honom ordentligt.

Svårt som sagt!