Den ena har vi alltså erbjudit 210 i månaden till och den andra kostar 40.

Det ska dock göras med brasklappen att Näsén gått igenom en enorm personlig tragedi under den här säsongen vilket självklart påverkar hans spel på planen. Jag anser dock att det är vanskligt att buda så högt även av den anledningen.

MrNebbiolo Jo, men sen handlar det ju också om urval (Mattias har inte gjort många matcher), omgivning och hur laget går. De där spindeldiagrammen är ingen absolut sanning som säger allt om en spelare.

Men med det sagt tycker jag också det är vansinne med 200+ för Nässén. Särskilt som han inte heller är purung.

ananas

Det får han säkert i HA vilket är ligan där han passar kanon. 😍

MrNebbiolo Vrana-Shore-Rattie

Livsfarliga i båda zoner

MrNebbiolo Vrana-Shore-Rattie

Givetvis ska man ta in Vrana om vi får möjligheten, men man ska komma ihåg att han för tillfället är petad i Washington endast för att han totalt skiter i hemjobbet. Ska han verkligen lira med Shore och Rattie? Känns som man får pussla en hel del för att inte sitta med toppkedjor där rutten inställning sprider sig.

Metallica +1

Om forwardsförändringar blir Russell, Elie, Bouma, Törna ut och Nybeck, Vrana, Bakke in som i Nebbans förslag så blir det typ omöjligt att formera 4 kedjor med åtminstone en muskelkomponent i varje kedja om inte någon av spetsspelarna ska spela i fjärde.

Lukkinen Kinnvall är väl inte ett på förhand starkare kort än Pontus

Likvärdiga kanske? Kinnvall ser väl ut att ha något bättre underliggande siffror denna säsong. Men han kanske inte kostar 200kkr/mån?

Nej, det var bara en enkel observation. Ser hellre något annat jag med.

MrNebbiolo Det får han säkert i HA vilket är ligan där han passar kanon.

Du verkar tycka att många spelare hör hemma i HA. Kanske borde det bara finnas 12 SHL-lag? Eller ska lagen spela med tre kedjor och två backpar?

Bra lirare, spelskicklig vilket vår backsida saknar.

MrNebbiolo Ska Vrana någonsin komma är det ju i sommar.

Jag har ingen koll på hur Washington planerar framöver, men det kanske inte ser jätteljust ut för Jakub att få sin plats tillbaka nu när hans ersättare, Miroshnichenko, en 20-årig ryss som de plockade i förstarundan 2022, gått in med begränsad istid och gjort 4 poäng på 6 matcher, varav poäng i de tre senaste matcherna och 4 poäng på senaste fem.

Hank Jag har ingen koll på hur Washington planerar framöver, men det kanske inte ser jätteljust ut för Jakub att få sin plats tillbaka nu när hans ersättare, Miroshnichenko, en 20-årig ryss som de plockade i förstarundan 2022, gått in med begränsad istid och gjort 4 poäng på 6 matcher, varav poäng i de tre senaste matcherna och 4 poäng på senaste fem.

Om vi hjälps åt och låter bli att bua mot HV den 28e så kanske Vrana spelar i LHC redan den här säsongen alltså!? Wow 🤩

Frågan börjar väl bli hur taggad man egentligen är på Vrana.. Från att ha varit en våt dröm börjar jag undra hur bra han skulle va för det här laget. Bedrövliga siffror och vi har redan gott om fuskare som det är. Är han verkligen så bra fortfarande att hans offensiv ursäktar hans defensiv? Tveksamt va? Skulle väl va om Kovacs försvinner vilket iofs inte är nån högoddsare.

Tänker att det kommer vara något likt detta nästa säsong:

NYYY Shore Rattie

Ehn Ljungh Kovacs 

Little Olsen NYYY 

Lawner Johnsson Hoffa

Genborg, Holmertz

Fantenberg Hultström

Rissanen Näsén ???

Norén Myrenberg

Öhrqvist.

Heljanko/Myrenberg

Tycker vi borde fylla luckorna i första och tredje med en spelartyp som är tung att möta och tar ansvar över hela isen. Sen hoppas jag få se mer av Lawner under säsongen, annars tycker ja man bör försöka skeppa honom till Finland eller HA, där borde vi kunna hitta en billigare lösning eller ge Genborg chansen.

Gällande backsidan tror jag PJ kommer förlänga med en av Kreu/Aronsson och Strandell.

Är så jävla sugen på att se Bakke hos oss, tror han kan bli svinigt bra.

Gällande Vrana… vill han hem så kommer han få kontrakt, sen anser även jag att placeras han i första kedjan blir det något sårbart bakåt, kanske kan Zacke styra upp det? Men så länge vi gör fler mål framåt är jag all for it 😉

SIFFET Tänker också något sådant. Inga stora omkastningar. Men det där laget kommer att behöva lite tyngd och “grit”. Shore och Rattie är snälla pojkar, och det är Little och Olsen också. Rimmar illa med det som vi enligt meda är och hugger på.

Givetvis rör man inte Ehn, Ljungh Kovacs.