Kjeppkinesen PJ kanske plockar in Martin Olsson som sista värvning?
Laguppställning 23/24
alfie PJ kanske plockar in Martin Olsson som sista värvning?
När det gäller Martin Olsson så har Janne visat att allt kan hända.
Martin var tydligen på krogen efter matchen igår också, han visar alltid var skåpet ska stå. Hoppas på något liknande till oss. Derek Roy2 kanske
MrNebbiolo Martin
Enligt rykten gillar han alkohol och att röka sig bäng.
Kjeppkinesen Enligt rykten gillar han alkohol och att röka sig bäng.
Ja det är hans kropp så han borde få göra vad han vill, så länge som det inte går ut över andra.
Bra sagt Nisse!
Med gårdagen färskt i minne.
Jag funderar på om Leier verkligen ska fortsätta ihop med Little och Bysted ?
Kanske byta plats på honom och Dansken?
Mao
Little - Bya - Russel
Strandberg - Ellie - Rattie
Ehn - Ljungh - Leier
Sen undrar jag om inte Costmar fått sina chanser nu?
Hade det skadat att slänga in Wagner istället och spela honom med Törna och Gallo?
MakeClubenGreatAgain Varför inte byta plats på Ehn och Leier? Börjar bli lite spretigt att ändra i hälften av kedjorna inför varenda match. Ehn är hittills den som funkat bäst i den kedjan.
Strandberg - Elie - Rattie
Little - Bystedt - Ehn
Leier - Ljungh - Russell (denna såg fin ut på försäsongen)
- Redigerad
Metallica absolut ett bra alternativ!
Och ett bra svar på min önskan att se Leier i en annan kedja, än den med little och bysted. Håller med on att den linan var intressant på försäsong (vad det nu egentligen säger). Delar även din åsikt om att Klas kanske borde satsa på att hitta kedjor med kemi och bygga kring det snarare än att veva line-up-tombola.
Men jag bygger mitt resonemang på att Ehn håller en konsekvent hög nivå och gör sin omgivning bättre (bortsett från en svag match igår). I fjol var han nyttig för att försöka få igång Ljungh. I år tycker och tror jag att Ljungh inte behöver samma draghjälp. Bysted tror jag hade kunnat få stor nytta av Ehns speed, trygghet och storlek (den matchningen har prövats med, enligt mig, lyckat resultat), i hop med littles kvickhet, irrationella spelstil och skarpa avslut.
Eftersom det var massa diskussion om kedjor i sillytråden skriver jag mitt svar här istället. Jag tycker inte Leier är problemet, Bystedt är klart sämst i laget första två matcherna. Igår var han direkt värdelös. Riktigt tydligt tyngd av stundens allvar och all hausse. Lätt hänt, viktigt att tränarna jobbar vidare med honom där och stoppar in någon som kan få fart på honom. Jag tycker också likt flera diskuterade att vi borde byta plats på Strandberg och Leier. Strandberg har fått en kanonstart och är riktigt smart på planen, kan hjälpa Bystedt att få släpp loss mer. Trodde inte det skulle behövas och att Ehn var överflödig där men tydligen behövs någon men vill inte sära på Ehn-Ljungh-Russell. Sen tycker jag Leier-Elie-Rattie ska få chansen ihop. Gäller att de fortsätter ge Bystedt chansen även i PP tycker jag och inte att som Bergsten säger bara flytta bort honom direkt. Jag tror vi vinner på tålamod där och med två segrar i ryggen också finns det utrymmet tycker jag. Backparen är jag dock riktigt positiv till. Vad säger du om Kreu nu @alfie ? Jag är mäkta imponerad av hans pondus, spel runt egen kassen och dessutom bättre än jag trodde i spelet med puck. Sen är Jeppe som sagt som en ny spelare, herregud vad lite självförtroende ger en boost.
MrNebbiolo Bra skrivet. Jag tror man ska peta tillbaka Ehn bredvid Bystedt för att trumma igång den kedjan.
Har funderat ett tag på kedjorna, så som man ofta gör kl 07 en söndag.. Såhär vill jag att Östman formerar truppen mot Modo:
Leier - Elie - Rattie
Little - Bystedt - Ehn
Strandberg - Ljungh - Russell
Gallo - Costmar - Törna
Ser gärna att man sätter en pånyttfödd Strandberg ihop med Ljungh. Tror de kan spotta ur sig oväntat med poäng.
Jag gillade dock verkligen vad jag såg av Ljungh och Ehn ihop igår, Russell har en bit kvar men var ändå bättre än i torsdags. Köper din take också, det är minst lika bra för mig. Viktigt dock att de agerar för att få igång både Leier och Bystedt mer. Tycker inte de passar ihop och vill som sagt se Leier-Elie-Rattie. Strandberg kanske kan få fart på Russell mer så absolut, igår var Strandberg grym i spelet utan puck. Visade verkligen vägen där!
MrNebbiolo än så länge kryper jag gladeligen till korset hoppas han fortsätter på inslagen väg också.
Absolut vi ska inte ropa hej än men riktigt lovande start!
- Redigerad
Ljungh har definitivt vänt sin nedåtgående trend från förra säsongen, tar ansvar på isen och leder sin kedja. Sedan är inte laget byggt med att man ska ha en ledande line i år och därför tror jag inte man kan förvänta sig 40-45 poäng från ljungh. Känslan är snarare att vi har 3 st 2a kedjor och då är 30-35 p på Ljungh rimligt, en klar förbättring mot fg år. Vilken kedja som är 1a av de 3 är oklart och öppet och detta är väl något man vill uppnå i ett fungerande lag, man blir mer svårspelade…
Myrenberg och Jeppe känns som ett gjutet backpar som bara kommer bli bättre och bättre.
Hulta gjorde en bra match mot Oshkasham och Kreü har övertygat ordentligt hela säsongen.
Hävelid har varit lite upp och ner men kommer med all säkerhet växa under säsongen om han får fortsätta spela mycket.
Sen ska Captain Fantastic in här också.
Svårt att inte slicka sig om munnen när man tänker på det, faktiskt.
Tror ni planen är att Fantenberg ska spela PP när han kommer tillbaka? Tycker Myrenberg är lite svag där faktiskt
Funderar även på om Leier borde få gå med Elie och Strandberg ett par matcher. Bättre omgivning kan han inte få i dagsläget och då får han dessutom spela med sin polare.
Sen håller jag med dem som vill testa Ehn bredvid Bystedt. Det gav bra utväxling i fjol och ger en tyngd till kedjan som inte funnits hittills.
Då blir det Rattie - Ljungh - Russell kvar men det kanske kan funka?
Om det vill sig väl med den fortsatta utveckligen på backsidan så tycker jag absolut det ser ”ruggigt” bra ut:
Fantenberg - Hävelid
Kreü - Hultström
Myrenberg - Pettersson
Och både Aronsson samt Nyberg på det där man gärna ser Aronsson få möjligheter att utvecklas.