Nils

Precis läst rapporteringen från träningen och de spelar Nyberg istället för Aronsson….

Jag förstår inte ens varför jag blir upprörd för man visste hur fega de är… Jag går verkligen i taket! Hur kan man vara så jävla hjärndöda? Tala om krav och att bästa laget spelar oavsett vad det står på tröjan så är det ändå Aronsson som är utanför….

MrNebbiolo Nyberg kommer kosta oss dyrt, noll spelsinne på den killen & för att inte prata om klubba puck…. Stelopererat handlederna

MrNebbiolo Va det inte PJ som sa att man alltid skulle ställa det bästa laget på plan varenda gång. Jag tycker också som du att Aronsson går före Nyberg i hierarkin. Nu när vi inte har fler än 7 backar hela kan jag förstå att alla 7 är ombytta. Men jag skulle vilja se Aronsson ihop med en offensiv Hävelid på plan.

• P22 svarade på detta.

P22

PJ har väl inte heller sagt att han tycker Aronsson är bättre än Nyberg. Så även om han faktiskt hade tagit ut laget är det inte säkert att det hade blivit någon skillnad mot det lag tränartrion tar ut.

Hetsen mot Nyberg har blivit oproportionerligt stor. Det är inte Viktor Hedman vi sätter som sjundeback till förmån för Nyberg.

edenbrah

Ja jag tycker också det, ingen hets nu endast mot Nyberg utan tycker det är direkt dåligt när Aronsson ändå gör fyra assist och verkligen visar upp det typ av spel också som han är värvad för att bidra med och ändå blir sjundeback. Sen att Nyberg varit totalt värdelös kommer sedan men Aronsson har konkurrerat ut honom, det tror jag ingen vid sina sinnes fulla bruk här inte tycker. Det jag stör mig på, jag vill att bästa laget alltid ska spela. De ska skita i vad som står på tröjan eller i lönekuvertet. Den som är bäst spelar. Sänder konstiga signaler till laget också när spelare som gör det bra ändå ställs åt sidan.

MrNebbiolo

Fast jag tänker att Östman & Co faktiskt oxå är av uppfattningen att bästa laget ska spela, bara det att de ser på saken på ett annat sätt än vad du gör. Kanske för att de är en del av den dagliga verksamheten och ser spelarna betydligt mer än vad vi gör

Det är garanterat väldigt många som inte tycker Nyberg har varit särskilt bra. Även jag tillhör den skaran, jag har heller aldrig sett hans storhet. Tycker bara din poäng och åsikt liksom redan har gått fram i ganska många inlägg. När var och varannat inlägg handlar om just Nybergs uselhet så tycker iaf jag att det blir en oproportionerlig hetsjakt.

Vi får väl se på Torsdag hur de formar laget, Kan ju bli så att Aronsson går in på Nybergs plats istället för att vara 7 back. Hur som helst alla 7 ombytta backar kommer nog att få speltid, men jag hoppas att Aronsson får rikligt med speltid. Aronsson är tillsammans med Kreü och Myrenberg framtiden för oss, det är ju de som kommer bära fram Linköpings färger om de fortsätter i den Svenska ligan.

Vi brukar väl för övrigt gå på 7 backar så det behöver inte betyda något speciellt…

NorthLondonForever Absolut inte. Jakobsson har inget sagt om särskilda spelare som är bäst mfl . Sa bara man ska spela med det bästa laget för dagen.

NorthLondonForever

Självklart anser Östman uppenbarligen att han är bättre på något sätt, det förstår även jag.

Sedan huruvida vart och vartannat av mina inlägg handlat om Nyberg vet jag inte riktigt eftersom jag är ganska aktiv och skriver överlag i flera ämnen men du har rätt till din åsikt givetvis. Jag minns bara hur Östmans laguttagningar och coachning gällande vem som är bäst för dagen enligt mig blev fallet många gånger förra året och hoppades på att de hade lärt sig. Således var mitt inlägg mer en besvikelse riktad mot Östman och Jakobs snarare än att hacka på Nyberg igen eftersom ståndpunkt gällande det är ganska glasklar.

MrNebbiolo

Verkar som man litar mer på Nyberg i det defensiva arbetet. Man har heller ingen brådska med Aronsson, han kommer få sina chanser. Säsongen är lång etc.

Vi blir top 6 i år.

Kjeppkinesen

Är du också i Malaysia och röker Kjeppis eller har du druckit av Nils hemliga brygd? 😂

Jag hoppas verkligen du får rätt och att Nyberg blir någon han aldrig varit. Större under har skett och nej man måste inte stressa Aronsson, jag har bara älskat vad jag ser där, spelstilen och inställningen är underbar, men att Östman, Jakobs och Arlbrandt måste spela bästa laget för dagen anser jag vara en viktig del till huruvida vi ens undviker kval. Det blir tätt med matcher fort och då gäller det att vara smart. En poängbank i början för att backarna i allmänhet men unga spelarna i synnerhet ska kunna slappna av anser jag som viktigt. Speciellt med tanke på lagets historik senaste åren.

MrNebbiolo Det är ju trevligt att se de unga spelarna ta för sig, Man kan inte låta bli att hylla Aronsson, Kreü och Myrenberg, för där har vi tre underbara nya backar, som kommer göra skillnad i matcherna till vår fördel. Jag håller med dig att det är jävligt viktigt att ta poäng i början av serien, både för att spelarna i laget ska kunna slappna av, och ha en bank att ta av när det går tyngre.

Visst ska tränarna alltid spela det bästa laget för dagen, fast nu har ju bara 7 backar ombytta så alla får nog speltid i morgon. Men tränarstaben måste kunna bänka spelare vid fullt lag som inte når upp till en acceptabel nivå. Vi har ju förra säsongen exempel med Junland som inte borde ha varit på plan, ej heller borde ha varit lagkapten, när han var så skadad. Jag hoppas att jag aldrig ska behöva bevittna någon sådan idiotisk favorisering igen. så det bästa laget på plan och sjuklingarna på rehab. Tränarna måste steppa upp och ibland ta obekväma beslut.

MrNebbiolo jag har bara älskat vad jag ser där, spelstilen och inställningen är underbar,

Samma här. Aronsson ser otroligt fin ut. Men han är fortfarande relativt oprövad i SHL så jag antar att Östman kör en Janne och litar på rutin nu i början av säsongen.

Nils Men tränarstaben måste kunna bänka spelare vid fullt lag

Du menar om de är “fulla” o glaset börjar bli lite tomt…?