Malkin Skulle vilja säga att det är ett väldigt bra tillfälle att utvärdera hur backarna bakom Fantenberg står sig. JP som behöver visa vilken JP han egentligen är, och hur har Myrenberg och Kreü utvecklats? Hur står sig Aronsson? Tar Hävelid nästa kliv nu och blir seniorsäsong?

Jag håller med. Det är någonstans nyttigt att få dessa frågor besvarade så tidigt som möjligt.

Kjeppkinesen Tror inte han passar in alls i hur vi vill spela eftersom vi vill att backarna ska hålla i pucken och inte spela sarg ut.

Den stora frågan här är väl hur vill man egentligen spela. Uppenbarligen var det ingen back utöver Fantenberg och Hultström förra säsongen som fick det att se bra ut. Övriga backar underpresterade liksom.

Blir spännande att se vad man har för upplägg 23/24.

Det absolut läskigaste av allt, är att vi är en skada på typ Hultström eller Hävelid ifrån att ha div 1 backuppsättning.

Metallica Den stora frågan här är väl hur vill man egentligen spela. Uppenbarligen var det ingen back utöver Fantenberg och Hultström förra säsongen som fick det att se bra ut. Övriga backar underpresterade liksom.

Bra fråga. Jag vill ändå tro att när flera backar underpresterar på det sättet man gjorde förra året så berodde det främst på spelsystemet och inte på en individuell kollaps på flera stycken samtidigt. Min förhoppning är att man i år har skruvat och anpassat spelet så det passar de spelartyperna vi har istället för att stöpa om spelarna i ett komplicerat spelsystem som de inte behärskar.

LHC har inga planer på att värva någon spelare på korttidskontrakt för att ersätta skadade stjärnan.

– Nej, inte som det ser ut nu, säger Peter Jakobsson.

Ingen ersättare in

Kjeppkinesen

Kjeppis älskar ändå hur du tänker här och hoppas på exakt samma för något annat vore haveri. Jakobs kan inte börja tro att Jeppe, Nyberg och Kreu varken ska klara av tempot eller kunna slå flippass i egen zon. Fantens motto måste gälla, Timrå gjorde det grymt bra förra året. Enkelt som bara den ur egen zon och får man lite självförtroende kan man börja försöka bygga på annat. Inte tro man är Cale Makar eller Adam Fox. SARG UT vill jag se!

• [raderad]

LaumannBingo mer pengar till forwarden ” förhoppningvis ” om det nu blir av

• [raderad]

X-(:)-X-y får hoppas du har rätt! Får hoppas PJ hinner få in någon innan säsongspremiären👍

X-(:)-X-y fan vad jag hoppas att du har rätt Fluebuy. Vore magiskt att se grabbarna komma ihop och tro på det, där alla levererar i paritet med sin förmåga (kanske lite över). Runt jul får man möjlighet att plocka in något vettigt för att förstärka inför slutspurten.

X-(:)-X-y Vore helt fantastiskt… Men med det sargade självförtroendet man som Linköpingssupporter har så vågar man inte hoppas.
          Sen ser jag inte vart vi ska hitta sista forwarden, det ska jag billigt erkänna.

X-(:)-X-y Vad talar för att det kommer in en forward? Är det någon som hör några som helst rykten?

• East svarade på detta.

Anonymous6 det finns inga rykten mer än Strömwall. Det som talar för en forward in är att Jakobsson sagt det i media..

East Det som talar för en forward in är att Jakobsson sagt det i media..

Dels det men även helt enkelt för att man bara har 13 forwards. Det kommer inte räcka långt rent numerärt. Vad hann de med, en veckas träning innan någon skadade sig och behövde operera handen.

Ser det som ganska givet att man kommer behöva värva snart. Frågan är mest om Jakobsson plockar in ett genomtänkt alternativ med en gång eller väntar tills det börjar brinna.

Malte klar för Frölunda, 2 år. Kan ju PJ släppa honom iaf…….

• East svarade på detta.

Han är presenterad av Frölunda

Då kan man släppa det enorma fokuset och förhoppningsvis för LHCs skulle så har PJ överblick över marknaden.

Jag tror att Jakobsson vetat om det här innan det kom ut och det bör inte förändra hans arbete.

Riktigt tråkigt men tyvärr bara att acceptera. Jag kan tänka mig att de kunde betala mer och ligger längre fram än oss vad gäller slutspel och att gå långt.