alfie Rattie
Nja, i kaxigheten kanske, men Rattie är ju uppenbarligen inte tillräckligt bra.
alfie Rattie
Nja, i kaxigheten kanske, men Rattie är ju uppenbarligen inte tillräckligt bra.
Kjeppkinesen Tycker din beskrivning låter exakt som Rattie (“Kaxig, skicklig och målfarlig med ett bra skott”). Råttan gjorde ändå 18 baljor trots en rätt blek säsong med mestadels spel med iskalla centrar. Kolarik spelade PP en hel säsong med prime-Arla, prime-Hjalle och Mange i ett mer harmoniskt lag generellt. Klart såna saker ger utslag på siffrorna. Om jag får gissa tror jag också att Kolarik hade rätt mycket bättre utdelning, något som varierar från säsong till säsong.
Och om Malte är samma spelartyp (med samma klubbfattning) tycker jag det är lite märkligt prioriterat.
Fast det är klart, om det skiter sig med Malte och alternativet är en Matteau-typ eller en annan “tuffing” som PJ och Östman har snöat in på istället så föredrar jag ju Malte
EDIT:
… Kolarik hade rätt mycket bättre utdelning …
Chad hade drygt 17 i skottprocent, Rattie drygt 10.. Och sånt där varierar från säsong till säsong (även om vissa såklart har högre snitt än andra sett över en hel karriär).
alfie Och om Malte är samma spelartyp (med samma klubbfattning) tycker jag det är lite märkligt prioriterat.'
Fast det är klart, om det skiter sig med Malte och alternativet är en Matteau-typ eller en annan “tuffing” som PJ och Östman har snöat in på istället så föredrar jag ju Malte
En Rattie till i laget vore gott att ha, jag tycker att han var riktigt bra förra säsongen i en mycket sämre omgivning än han hade i Timrå. 18 mål är ju inte så illa när laget inte presterade på topp. Av forwards som fick mer än godkänt var Rattie, Ehn och Gallo. Tre spelare som kunde avgöra matcherna till vår fördel.
Matchen han avgjorde mot hv förra året. Det är hockey godis av råttan.
Stople in Matchen han avgjorde mot hv förra året. Det är hockey godis av råttan.
Ja, men mycket mer än den matchen minns man inte från Rattie trots sina 18 mål.
Det kan ju inte bara vara jag som är besviken på Ratties avsaknad av direktskott och att han envisas med att ständigt skjuta målvakten i magen? Majoriteten av hans mål tillkom ju av att han petade in returer och för Ratties prislapp så måste man kunna kräva mycket mer än så.
Rattie ska ju inte vara en Russell, Rattie är ju värvad för att vara en sniper, och snipers kan man aldrig få för många av.
Nils 18 mål är ju inte så illa när laget inte presterade på topp
Det är ju just det här som är problemet tycker jag, vem är det som ska se till att laget presterar på topp? Juniorerna, målvakten, materialaren? Nä, jag tycker att det generellt är de som har bäst betalt som ska gå i bräschen och se till att laget levererar. Det tycker inte jag att Rattie gjorde i tillräckligt hög utsträckning. Visst hade han några matcher där han var riktigt bra och gjorde flera mål, men på det stora hela var han förvånansvärt klappkass i spelet 5 mot 5.
Att säga han var bra när laget inte presterade på topp provocerar mig en aning, för jag tycker att det är hans, ursäkta språket, jävla jobb. Tillsammans med ett gäng andra så klart. Jag vet att jag raljerar en aning, men det här är att acceptera något som jag inte är beredd att acceptera…
Kjeppkinesen Nja, i kaxigheten kanske, men Rattie är ju uppenbarligen inte tillräckligt bra.
! Stora Problemet med Råttan är ju att han pajar spelet högt upp i hierarkin. Vad fan får vi för pengarna?
Kjeppkinesen Förväntar mig ‘Little-klass’ i sin prime av Malte med tanke på hur alla (iallafall många) vill se honom i laget. Har själv dålig koll på hans kapacitet.
Killen kan ju spruta in baljor. Det är allt jag begär, så svårt kan det ju inte vara att skjuta pucktrasan i mål?
Kjeppkinesen Killen kan ju spruta in baljor.
Vet inte om jag ser så mycket sprut här? mer än en säsong i HA och en säsong i Liiga, som inte alltid (sällan?) kan översättas till SHL
Det där är väl rätt så hyfsade stats? Han snittar ju en ~20 baljor per säsong i rätt så dåliga lag dessutom.
Vinner man ett AHL-lags interna poängliga så kommer man göra Cluben bättre. Inget snack om saken.
Kjeppkinesen Han snittar ju en ~20 baljor per säsong i rätt så dåliga lag dessutom.
Exakt samma mening kan skrivas om Rattie hörru
Angående Rattie så känns han som en typisk spelare som behöver sättas i rätt omgivning för att man ska få maximal utdelning. Man kan tycka vad man vill om det men förhoppningsvis så klickar han med Elie eller Leier. Han hade sina stunder ihop med Bystedt och Ehn men det finns ju mer att hämta där också.
Tyvärr funkade det inte alls när han fick spela ihop med Ljungh.. En sargad center med dåligt självförtroende och slitna ljumskar som varenda byte väntade på att få passa just Rattie. Måste vara hur lätt som helst att försvara sig mot.
alfie Exakt samma mening kan skrivas om Rattie hörru
Och om 100 spelare till. Rattie är inte samma person med exakt samma egenskaper som Strömwall.
Nu får “Pajen” lägga en beställning på Strömwall så det blir SM-guld. Hockeysuget börjar komma nu.
Kjeppkinesen Det är allt jag begär, så svårt kan det ju inte vara att skjuta pucktrasan i mål?
Fråga Törna han har försökt i hela sin karriär. Pendlar oftast mellan höstlöv på målvaktens benskydd och att träffa folk uppe på läktaren.
Välbehövligt med tanke på texten som kom ut häromdagen!
@Kjeppkinesen Håller med dig om Ratties avsaknad av direktskotten, vet inte hur många ggr under säsongen man rev sitt hår för att han inte sköt direkt. Det var ju liksom det vinnande receptet för honom i Timrå.
Metallica Fråga Törna han har försökt i hela sin karriär. Pendlar oftast mellan höstlöv på målvaktens benskydd och att träffa folk uppe på läktaren.
Behöver inte fråga Törna personligen, Lukke för ju hans talan och han svarar garanterat något i stil med: “Om Törna skjuter någon stackars pensionär i huvudet på läktaren så gör han det eftersom det är där han siktar, Törna har ett skott för NHL och han hade redan tagit en stor sniperroll där borta om det inte vore för hans stora LHC-hjärta”.