Lejon-Fantasten någon har väl rakat in 45 returer från Arlbrandt? Bara för att man inte är ett spelgeni kan man fortfarande lägga en pass, och har man en bra omgivning så kan man få ass.

Möjligt att jag överdriver, men faktum kvarstår. Bara för att man har lyckats på isen behöver det inte innebära att man är en bra ledare.

Håller inte med dig men vi gör ingen grej av det.

Många verkar glömma att det nog är hög risk att Bystedt lämnar i sommar. Förstarundare som San José kan sätta i AHL. med tanke på att vi har kvar Strandberg som varken funkar på en kant eller som fjärdecenter så anar jag att det tyvärr kan bli så (att PJ fått indikationer på det). Om det inte är så att man tänker sig Elie på en kant när vi är skadefria.

alfie Jag vet att dem inte är en och samma person. jag skrev däremot att dem hade samma förutsättningar inför det att dem gick-/går in som ass coach i A-laget.

Hoppas du skrattar gott över att du försöker göra dig lustig på min bekostand. När jag tog upp det med Jaromir Jagr, då blev det ett jävla liv-och folk trodde jag var ironisk/“taskig”, men det är tydligen helt okej att du driver hit och dit - med oss som vill bidra med positiva åsikter.

Känns väldigt bra med en så stabil centersida. Ljungh - Elie - Bystedt/Strandberg är definitivt topp-6-mässig. Kruxet är väl backsidan, ser inte liga slagkraftig ut. Men värvas något under resans gång, alt väldigt bra utveckling på flera kan det räcka långt.

Lejon-Fantasten Lugn nu. Påpekade det bara då det, i min värld, är en ganska skev jämförelse. Prestberg har eventuellt gjort det bra i Färjestad, finns ingen parallell mellan det och hur Arla kommer lyckas här.

alfie Jag är lugn ^^
      Jag köper ditt resonemang, och det går säkert argumentera fram och tillbaka fram tills- Arla har bevisat att han är en skicklig coach för forwards, men min bestämda uppfattning på förhand, är att han kommer kunna hjälpa våra forwards att ta ett eller flera steg mot att bli bättre i allt gällande det offensiva.

Bystedt ska beredas plats i 1a eller 2a kedjan med spel i PP. Därefter får Ljungh och Elie dela på den som blir över samt 3e-kedjan… Förhoppningsvis ger det 3 producerande kedjor…

jg Bystedt är ju förmodligen tänkt som en av våra spets spelare, vilket han har tillgång till att bli nästa säsong. Jag skulle inte var förvånad om han gör 30+ till nästa sässe, det finns extrem potensial i den killen. Så långt ner i kedjorna kommer han inte vara

Lejon-Fantasten jag säger inte att du kommer att få fel. Jag hoppas tvärtom att du får rätt. Min poäng är att du presenterade Arla som något som garanterat kommer hjälpa oss, där vi garanterat kommer att få effekt av hans skills. Jag menar att det vet vi inte, men samtliga här hoppas ju

Lejon-Fantasten

Instämmer så hårt. Förstår inte vem som är spelgeni om inte Arla. Usel skridskoåkare och usel fysik i hockeymått. Men med det spelsinnet gjorde han stordåd.

exile82 Samma visa varje år så det är nog bara att tugga i sig antar jag. Allt ser alltid spännande och lovande ut så här års om bara alla om slår in. 🙂

alfie jag hade velat vara mer positiv, men tiden har tagit ut sin rätt. Man vet att de lyckas fucka upp det på något sätt…

exile82 Jag är med dig! Luttrad..

Vill se hur det ser ut i höst innan jag blir hoppfull. Kanske händer hur mycket som helst internt men än så länge (av vad som kommunicerats utåt) vet vi bara att “vi måste göra saker bättre” och att analysen vid vad som saknats i spelarmaterialet verkar ha stannat vid “tuffhet” vilket jag verkligen inte håller med om. På ledarsidan är det enda som har hänt att Arla, utan seniortränarerfarenhet, har tillkommit och vi vet ingenting om hans kvalitéer som tränare.

Kan säkert bli bra, men det har man tänkt i 5 raka sillys nu, så den här gången kommer jag vara oerhört skeptisk tills motsatsen är bevisad.

Franckie Burns Färjestadssupporter här som ser alla matcher. Elie är en bra skridskoåkare, spelar väldigt fysiskt (men schysst), arbetar hårt, okej skott och väldigt stark i kroppen och bra att hålla bort motståndarna (påminner om Rydahl i det avseendet). Färjestad har inte haft uttalade 1,2,3 kedja utan dom har varit ganska likvärdiga, båda sett till kvalitet och speltid. Färjestad spelade han mycket med Nygård och Åslund, denna kedja var den bästa innan Elie och Åslund blev skadade. Att centra dessa två yttrar är väldigt tacksamt då de båda är väldigt ansvarstagande och gör det lätt för centern. Han spelade knappt något PP vilket kändes ganska rimligt, det fanns bättre alternativ. I stora hela så var han bra, skulle gärna sett att han var kvar i laget men det verkade som att han krävde högre lön än Wallin var beredd att betala. Han kommer säkert vara bra för Linköping och höja laget, inget poängligavinnare men i det stora hela en kvalitetsspelare.

Coolwalker Hej @Coolwalker, välkommen. Och kul att du har hittat hit!
                    Det är ungefär den bilden jag har fått av Elie, utan att ha sett honom så mycket. Spelartypen är ett bra komplement till truppen, men med det sagt så är inte alla våra problem lösta. Jag är fortsatt försiktigt pessimistisk tills motsatsen bevisats.
                    Om han funkade bra i en miljö med yttrar som inte bara lever på sin tokoffensiv utan även är ansvarstagande hemåt så kanske Elie inte ska spela med Rattie, eller åtminstone ha en “Ehn” bredvid sig som kan hjälpa till lite hemåt (även om jag gillar att Ehn går på sina forecheckräder långt ner i offensiv zon).

• Redigerad

exile82 Är också inne på din försiktiga linje och kommer inte babbla om topp4, slutspel etc i september. Ska man vara krass så är vi Malmö 2.0 som har i stort sett samma lag som föregående år med några få kompletteringar.

Befintligt lag måste höja sig om det ska bli bättre än fg år och det skadar inte om nyförvärven levererar men mest hänger det på de 85% som finns kvar från flopp-säsongen som gick…