Pasic gjorde trots allt 35 poäng i HA för Bik Karlskoga redan 19/20 innan han fick chansen igen i Linkan 20/21 och 21/22. Jag tror inte att han skulle bli en toppspelare direkt i SHL. Att han gått från en mittenlirare HA och botten 6 spelare i SHL till den spelare som ska rädda upp vår offensiv på en sommar har jag helt enkelt mycket svårt att se.
Silly Season 2022/2023 - Diskussionstråd
exile82 Ja där är vi eniga och Pasic utvecklingskurva pekade snarare åt fel håll den sista tiden i LHC. Ser inga konstigheter med att man släppte honom. Det intressanta för mig är snarare vad som händer ifall han får sitt genombrott nu. Då är det nog ännu en ung forward som blommar ut någon annanstans än i Cluben.
Anonymous2 En spelare på 20 år (som han var då) brukar sällan dominera i SHL när han spelar i ett av ligans sämsta lag. Då ska det verkligen till något extra. Tror absolut inte man kan döma ut honom baserat på det. Vi får se hur bra han spelar framöver och ifall något annat lag i SHL ger honom chansen.
En Frycklund som är stor, tung och mer erfaren vore intressant se i SHL igen. HA är ingen dålig liga, han har siffrorna med sig dessutom.
Ja, in med Fryckdum och Kristoffer Gunnarsson så går vi för guldet!
- Redigerad
Frycklund kommer jag alltid minnas. 97% av tiden gled han runt helt vilsen, tog korkade utvisningar och såg allmänt förvirrad ut. Sen rätt vad det var slog han till med nåt i världklass, slog en passning ingen såg eller gjorde något som få eller ingen i SHL klarar av. Om han skulle få ut sin potential konsekvent hade han kunnat va fullständigt dominant i SHL. Känns inte som att vi har miljön för att locka fram det bara men blir inte det minsta förvånad om han ”gör en Karlqvist” i typ Örebro eller nåt.
Angående Pasic så var han inte redo för en ledande roll när han var här sist. Möjligt att han är det nu och då är han givetvis välkommen ”hem”. Utgår ifrån att Pajen ändå är tillräckligt smart att han sköter det snyggt med grabbar som rejectas ifall de skulle utvecklas och bli intressanta igen.
Från Corren idag:
Lånet Tobias Ekberg har återvänt till Leksand (där han funnits med i båda matcherna mot LHC, men inte fått spela), men det kan bli aktuellt att plocka in en spelare igen.
Det bekräftades av Peter Jakobsson under söndagen.
“Vi kommer att ha en dialog kring det. Jag vet mer på måndag”, skriver han i ett sms till Sporten.
Är det en övertolkning eller varför skriver Corren ”…men det kan bli aktuellt att plocka in en spelare ingen” med just betoning på en spelare igen. Om man menar Ekberg kunde man väl lika gärna skriva ”men det kan bli aktuellt att plocka in Ekberg igen”?
Kanske övertolkar men fann skrivningen intressant och spännande.
Anonymous5 Jag tolkar det bara som att man eventuellt kommer ta in en spelare återigen (som man gjorde med Ekberg), inte att det är just han. Jag antar att mycket beror på vilken info som ges kring status på Hävelid och Fantenberg. Är det bara två matcher eller så tills åtminstone en är tillbaka kanske man inte kommer ge sig ut och värva men om det dröjer så kan säkert något hända.
Tolkar helt som dig, vi får vänta och se här under måndagen då ifall Jakobsson har mer info.
+1 på 2
Pasic är ju stekhet i Tälje, klart att jag personligen vill plocka tillbaka honom och göra det stora klippet.
Men det är precis som du säger, han var het i Karlskoga också och gjorde en ok säsong hos oss 20/21 periodvis.
SHL är en annan liga javisst men jag tror att det snarare handlar om vilket lag VI som mottagande lag är. Det känns ju klart turbulent och är solklart inte en bra miljö att ta ”det nästa steget” i. Därav skulle jag nog tacka nej, vi är inte redo som lag att få lovande spelare att växa.
Intressant perspektiv
En parameter - Är det givet att Pasic vill komma tillbaka efter att blivit ratad 2 ggr….?
Om vi är det enda SHL-laget som erbjuder kontrakt förutsätter jag helt och hållet att han är intresserad. Inte minst hans agent.
Men är det fler än oss som är med och rycker ligger vi nog inte högst upp, nej. Vem pröjsar mest?
Pasic vill nog komma till ett lag “där man har något bra på gång”
Jag har ingen aning om hur det är i det här specifika fallet, men rent generellt tror jag att man kanske läser in mer än nödvändigt i att att spelare varit här och “inte fått chansen”. Så länge det sköts på ett bra sätt tror jag inte att just en sån grej skulle tala emot att spelare vill tillbaka. Då tror jag snarare att den sociala faktorn är en stor fördel. Pasic gick ju HG hos oss och har kanske en del kompisar kvar här även utanför hockeyn.
Låt Pasic bevisa att han kan leverera under en längre tid i HA, så plockar vi honom nästa säsong.
Nu behöver vi få in etablerad spets som kan ersätta den dummaste värvningen på den här sidan seklet.
-Mattå
+Lilja
Lös!
Om det skulle bli missnöje, kan han vara något för oss? För dålig koll på honom
Killen är ju bevisligen döv, som skjuter på mål 5 min efter slutsignalen, kanske inte funkar jättebra när han inte hör lagkamraterna ropa på honom…