damphunden Laget på isen är inte tillräckligt bra.

Sparka Pajen för all del. Här och nu, för denna säsong, gör det nog ingen skillnad. Spelarna är redan värvade. Dessutom ryktas han redan lämna innan nästa säsong har dragit igång. Men visst bommade han på finnen och Matteau.

Men det är Östmans andra år nu. Man har dumpat gedigna sopor som Eddie, Lindroth, Gibbons, Modigs. Bytt upp sig mot Rattie, Hultström, Fantenberg, Strandberg.

Köper verkligen inte att enbart spelarmaterialet är anledningen till att laget idag är 10 ggr sämre än vad det var i mars. Tyvärr. Det är något monumentalt fel i utförandet.

SargUt När Junland kom tillbaka från Schweiz var han det absolut sämsta jag nånsin sett på en SHL-rink.

Nog har vi en och annan i laget som varit sämre än vår gode kapten alltid

Metallica Det är något monumentalt fel i utförandet.

Som flera redan påpekat, ser inte ut finnas någon glädje i laget, saknas en känsla (utåt i alla fall) att man spelar för laget. Många spelare ser ut slita och kämpa stundtals, men ser alltid så ensamma ut. Hängande huvuden och man nästan hör hur det suckas… hade försäsongen spelat roll skulle man nästan kunna tro att självförtroendet är i botten på grund av den…

Jag är inne på samma spår som @Metallica här. Vi har bytt ut några riktiga sänken och fyllt på med flera namn som alla lag i serien hade kastat sig över. Jag tycker det är rätt tydligt att det inte är spelarmaterialet i sig som är det stora problemet. Problemet är snarare att spelarna inte har en jäkla aning om hur de ska uppträda på isen tillsammans.

Strategen Pajen får man förmoda…. tillsammans med Jakobsson.

Hört att det framförts klagomål även internt av rent logistiska orsaker. Man vill kunna samköra personal, kolla all utrustning funkar, sekretariatet osv innan serien startar.

Metallica

Fantenberg, bra men enkel värvning.

Rattie, svindyr och har inte varit i närheten av vad en vill ha ut av en toppspelare. Idag hade han en jävla röta att hans missriktade skott vid öppet mål gick i huvudet på JJ

Hultström, svindyr och alltid en gigantisk fara bakåt

Strandberg, fegar i varje närkamp och bidrar inte tillräckligt för att centra en andrakedja i ett lag som vars ambition är minst slutspel.

Dessa fyra borde dock som du säger leverera bättre än de fyra du tar upp men lär också kosta BETYDLIGT mer. Knappast något lysande sportchefsjobb.

Ledare har en absolut en funktion att fylla men det är primärt rekrytering av kompetent personal som skapar framgångsrika företag. Samma gäller för hockeylag.

Linköpings Hockey Club :

0 SM-GULD

0 Framgång

Alldeles för stor arena, helt tom med undantag på 2-3 lördagsmatcher per sässe.

Bästa Junior-Verksamheten i Europa (TYP) men ingen blir bättre en än 4e lina brunkare.

Mest korkade nyförvärven, sämst spelidé, mest arroganta ledningen, SÄMSTA GM I VÄRLDEN, verkligen inga krav på varandra. Men speciellt, INGEN SUKT EFTER SEGER

Looserförening deluxe

Lukkinen

Nåväl att skrapa ihop en mängd assist och andraassist när en alltid får vara med och sabotera PP och vara inne på tek i anfallszon innebär inte att en är nyttig för ens lag.

SnipernPyatt2 Bra sammanfattning av LINKÖPING* Man lär ju inte somna med en positiv känsla idag iallafall 🙂

storfiskarn34

Varför Maxwell, kanske inte så flashig men gör jobbet. SKEPPA MATTÅ OCH HÄNANAJAOAOKAKOKAOAK (Finnen)

Och bättre vadå, 3e center?

storfiskarn34 Ta med Matteu i samma veva, det han är bäst på är att dribbla av sig själv! 2 för 1 deal?

Vore en befrielse om vi äntligen kunde bli av med Maxwell. Hela tiden osäkerhet kring hur laget ska formeras pga den glasliraren och i ärlighetens namn är han inte i närheten tillräckligt bra för att vara värd att vänta på. Bystedt äger Maxwell i brygga varje dag i veckan. Costmar också.

Kan man hitta någon som tar över Hännikäinens och Matteus kontrakt också så gärna för mig. Dessa två är hopplöst usla. De tar bara istid för Gallo som rakt upp och ner är bättre än båda två.

Vet inte om Rattie är rätt spelare att gnälla på. Han är värvad för att göra poäng och efter 3 matcher där laget varit under all kritik står han trots allt på 1+1. Fortsätter han så blir det väl 38 pinnar 😃

damphunden Hultström, svindyr och alltid en gigantisk fara bakåt

Jo, ändå är jag ganska övertygad om att samtliga 14 SHL-lag hade velat ha honom. Hade han sett så dålig ut i t ex Skank eller Frölunda? Cluben är ett svart hål för spelare, en plats där man devalverar sitt värde totalt.

damphunden Ledare har en absolut en funktion att fylla men det är primärt rekrytering av kompetent personal som skapar framgångsrika företag. Samma gäller för hockeylag.

Ja, uppenbarligen bommade även Pajen på tränarstaben också isåfall. Vi kan kolla på lagen -21 kontra -22.

Fantenberg är bättre än Eddie. Kommentarer överflödiga.

Hultström är knappast sämre än Lindroth vad gäller misstag och utvisningar. Däremot större uppsida.

Rattie är på pappret bättre än Lantosi. Alla dagar i veckan.

Strandberg vs Gibbons? Ja…. Den ena gjorde 1 poäng, på en halv säsong.

Vad har vi kvar. Modigs var väl knappast spetsigare än Matteau eller Hännikäinen ens.

Samma stomme i övrigt. Samma målvakt. Slutsatsen är då att det enbart är Pajens fel att man förlorar förnedrande 9 av 9 matcher inom loppet av två månader? Jag hör vad ni säger men det stinker skit om den tesen. Det är något som gör att detta lag underpresterar å det grövsta.

East Jag tycker han var bra idag. Han kommer göra sina mål. Han tar mycket skott och är placerad där det händer.

storfiskarn34

@LittleT var inne på att man var sugen på Loui (och att pucken snarare låg hos honom, rätta mig om jag tolkade fel) och du indikerar på att man vill skicka Maxwell för en bättre center (?). Är det Jakobsson som steppat in och visar ha handlingskraft tidigt?

Utifrån ovanstående, tänker man sig något i stil med:

Loui (?) - Ljungh - Russel

Little - NY - Rattie

Ehn - Strandberg - Törna

Heineken - Bystedt - Matteau

Gallo/Costmar/Weigelt

?