Metallica

Jag håller med dig till 100%. Jag åsyftade snarare den allmänna uppfattningen om att vi är trubbiga framåt som tycks råda här, och som gör att halva forumet skriker efter spets. Men det framgick inte av det jag skrev ser jag.

I grunden är jag inte orolig ännu. Säsongen har inte ens börjat.

Men det sagt. Sätt spelet med det vi har först.

Sen säger jag inte att det är fel att komplettera ett lag närsomhelst om en drömmöjlighet dyker upp. Den dörren är väl alltid öppen. Men stressa inte fram något nu.

WillyWonka då håller jag med dig helt och hållet.

Det kan ju vara så att man hela tiden har planerat att plocka in ytterligare en forward, då Matteau knappast togs hit för sin spelskicklighet.

Enligt mig är det givetvis bättre att hitta den spetsen nu i september, istället för att vänta ut marknaden till vintern. En spelare som har 50 matcher på sig att göra någon form av impact, trumfar en sen panikvärvning i januari som ska spela 20 matcher när självförtroendet redan kan ha grusats helt.

LaumannBingo absolut har du en poäng. Det var faktumet att vi kopierade just Oskarshamn, vilket såklart låter illa. Men jag ville vara flika in att de faktiskt har varit mer framgångsrika än vad vi har varit de 2 senaste säsongerna

exile82 Absolut, det har dom. Men tillslut lär sig dom andra lagen hur man jobbar mot olika spelsystem. Och när vi då två år senare tar efter har andra lag redan lärt sig hur man ska jobba mot det

East

Jag tänker att det lilla svaret avslöjar rätt mycket, som Ghoul skriver här. Lyssnar på podden med Sanny & Svensson där Svensson är rätt rak och tydlig utifrån sin information och sina källor:

Sanny frågar varför Sundström inte är i LHC ännu (med glimten i ögat) varvid Svensson reagerar:

Men han kanske är i Linköping om ett tag. Dem är definitivt på jakt efter en forward. Jag hörde det precis innan jag klev in i studion här att Linköping, nu jagar dem forward. Dem är ute riktigt hett på marknaden nu.

Sen ställer Corren frågan till Jakobsson som bara svarar ”nix, stämmer inte. Nix.”.

Jag får känslan av att något är riktigt nära, eller är Jakobsson så kall att det redan är klart varvid han kan säga nix då dem inte längre är ute efter någon?

Svensson har ju sällan fel (?) i de uppgifter han berättar om, därför känns det så konstigt att han är så rak i sina uppgifter och övertygad medans Pajkobsson bara säger ”Nix.”.

Vi får hoppas på att Jakobsson mörkar. Madhawk har sällan fel.

Kan Kempe vara av intresse? Luleå är intresserade så han är absolut ute på marknaden

East

Precis, då ska tilläggas att även Herr Evald på twitter hintade om att man letar spets redan nu. Tror det är rökridåer från Jakobsson, givetvis vill man inte basunera ut till de andra att man letar.

Mario Kempe minns jag knappt hur hans spelstil är, hade det varit Adrian hade det varit grymt haha 😂

• East svarade på detta.
        • East gillar detta

Anonymous5 inte jag heller egentligen men gillade beskrivningen på eliteprospects 😂

Tror ni vi får se en värvning innan lördag? Känns tunt att redan ha skador och gå in i serien, värvar vi något innan serien startar tror jag på Sundström som snabbt kan komma in

Abrahamsson säger i ABs hockeypodd att det inte finns så mycket spelare på marknaden just nu utan att man ser ut att få vänta tills camperna i NHL är klara

Tror ni att vi är på Kempe? Luleå är iallafall där och nosar

• HNez svarade på detta.

LaumannBingo Sanny och Svensson sa ju att Linköping är ute efter förstärkning, men jag tror att detta är lite dött lopp, Kempe har ju redan kommenterat Luleå som destination, känns väll inte som man gör det om man har alla dörrar öppna… 😛

Att Jakobsson säger “Nix” är i mitt tycke absolut inte ens nästan något att lyssna på, LHC mörkar ALLTID värvningar, innan fönstret stängdes i vintras sa ju Pajen “Nej” och sedan 5h senare så presenterade vi en värvning. Jag tror att något är klart eller på G, kanske att det presenteras på twitter i samband med matchen på lördag. Tvivlar dock starkt att vi hör något innan det.

LaumannBingo Abrahamsson säger i ABs hockeypodd att det inte finns så mycket spelare på marknaden just nu utan att man ser ut att få vänta tills camperna i NHL är klara

Man har nog koll på vilka spelare som ligger på gränsen för NHL som man kan uppvakta (eller har uppvaktat) ifall de inte tar en plats. Man kan ju hoppas att man är lite proaktiv

exile82

Precis. Vad jag förstått så handlar det nu om att spelare snarare får, i bästa fall, inbjudningar till NHL-camper i viss mån, för att visa upp sig lite under träning, och det kan ju finnas spelare som legat på gränsen till NHL som istället väljer ett konkret, bra kontrakt overseas än att vida upp sig och invänta eventuella bortfall.