Hur mycket hade AJ i lön? Frigör vi lite stålar där tycker jag vi ska gå för Hartikainen + Little och låta en junis ta AJ:s plats.

Tråkigt med AJ. Jag gillade honom.

Jocke Jag tror inte det är så, men hoppas på det. Pajen säger:

I och med Alexanders avsked är LHC:s forwardsstyrka nere på tretton spelare. Tidigare har ambitionen varit att tillföra en forward, en ambition som nu har ändrats till två.

Räknar man i laguppställningen så är det 13 utan Little efter AJ slutar. Jag tolkar uttalandet som två till utöver de tretton nu, dvs Little + 1.

Håller inget för givet då uttalanden tidigare gått att tolka på så många olika sätt….

Ouuh, den kändes inte bra i magen på något vis. En psykologisk klippa i stormen (förhoppningsvis behövde vi den klippan i fjol mer än 22/23) som magkänslan säger att omklädningsrummet kommer sakna.

Precis när sommarträningen börjar lida mot sitt slut - undrar vad som ändrat planerna och som gjorde att beslutet fattades nu och inte i våras?

Corren:

"LHC kommer inte ersätta Alexander Johansson med en liknande spelare. “Någon eller några andra får axla den rollen”, säger Niklas Persson, general managern"

HOCKEY Precis när sommarträningen börjar lida mot sitt slut - undrar vad som ändrat planerna och som gjorde att beslutet fattades nu och inte i våras?

AJ nämnde i något sammanhang redan under förra säsongen att det var tufft ha familjen i Halmstad. Jag tror helt enkelt det är så att nu har han varit hemma hela ledigheten och skött sin sommarträning samtidigt som han varit med familjen. Återsamlingen närmar sig och då blir det jobbigt för alla i familjen att ha ännu en säsong med maken/pappa boende på annan ort. Det är när faktum blir tydligt och separationen närmar sig det blir tufft och tankar kring livet uppstår. Är nog inte svårare än så…

Tack Alexander för Dina insatser, dom ska som sagt inte underskattas. Lycka till med livet framöver och njut av barnen och deras uppväxt.

Sillen Du har rätt, Pajen säger även till Corren att han slutar för att han o familjen inte får ihop det.

Edit: Enligt Pajen rör det på sig på spelarmarknaden, han har en förhoppning om vi kan ha komplett trupp med oss till Gotland.

Kjeppkinesen

Lutar nog åt nummer två.

Men samtidigt, sen sitter man här om ett par månader med skador på Strandberg och Costmar samtidigt som Maxwell spelar sitt livs hockey.

Såhär skulle jag nog sammanfatta det:

Jag tror ingen har något direkt emot att maxwell är en spelare i truppen. Smolket i bägaren är lönen han besitter. Hade någon tagit över lönen rakt av så tror jag ingen hade gråtit floder. Varken fans eller spelare. Samtidigt är han inte så pass dålig att man måste hitta en alternativ lösning. Det är en för dyr spelare att ha som 5:e alternativ på centern men ett bra sådant å andra sidan. Lite motsägelsefullt men jag tror ni förstår vad jag menar.

Sedan florerades ju vissa rykten här för ett tag sedan att frugan inte trivdes osv. Sånt är aldrig bra i det långa loppet och kan säkerligen påverka resultatet på isen i slutändan. Men jag har ingen aning om vilken vikt man ska lägga i den sägningen.

Anonymous2

Maxwell spelade ju dessutom mer eller mindre hela förra säsongen skadad.

Blir inte förvånad om Loui Eriksson erbjuds ett 1-års kontrakt nu när Alexander lägger skridskorna på hyllan.

X-(:)-X-y Maxwell spelade ju dessutom mer eller mindre hela förra säsongen skadad.

Exakt. I vissa sekvenser förra säsongen så såg man hans kapacitet, håller han sig frisk och kry så finns det mycket mer att hämta där. Låt han börja som tredjecenter så får Ehn gnugga i fjärde.

När Little ansluter så kan vi mönstra en tredjelina med Heineken - Maxwell - Törna (suck), och det är inte fy skam.

• Hank svarade på detta.
            • Redigerad

Äntligen får törna vara på sin rätta plats i näringskedjan

Sillen reagerade på det också! Hade ju varit jävligt oskönt annars😄

Jocke med tanke på att Lindroth ersattes med han Sjöström så ersätts väl AJ med nån från Sudrets HC i division 3..

Nejmen skämt åsido så hoppas jag att man inte ersätter honom till en början utan plockar in nån med rutin senare om man anser att det behövs.

jg

Är det bara killgissningar eller har du info om att lönerna låg i de klasserna?

Hade jag fått gissa hade jag snarare satt 90 på Lindroth och 60 på AJ.

Kjeppkinesen I dom där siffrorna så är ALLT inräknat, dvs löner i dotterbolag osv. Har för mig om att Anders Mäki skrev någon artikel om det där i aftonbladet, att det är missvisande då LHC egentligen låg i mitten av löneligan 2020/2021.