Är inte så orolig för någon faktiskt. Marknaden svämmar över av européer och nordamerikaner som inte kan/vill spela KHL och trots fler importer i Schweiz så finns det bättre alternativ än våra grabbar bara inom SHL. Högberg spelade riktigt bra i år men var ingen toppmålvakt och förra året var han ärligt talat katastrof i Senators. Jag har svårt att se att någon NHL- eller NL-klubb skulle signa honom nu. Fortsätter han på inslagen väg tror jag dock risken är större nästa sommar, men det är då!

Noterar att det såklart kan hända mycket nästa sommar, och som alltid kan det bita en i röven om någon inte presterar, men det blir en lugn silly nästa år om inte massor spelare börjar nyttja klausuler. Har det någonsin varit så i Cluben?

Lukkinen

Säger inte emot det faktumet. Men budgivning och huggsexa om en spelare som inte gjort mål sen IK Göta tog SM-guld? För den pengen borde det finnas trevligare tvåvägsbackar.

Läste också det och att det finns pengar för nyförvärv. Corren gissar på att lönebudgeten hamnar över 50 miljoner och att man med det ligger på den övre halvan i löneligan.

10 millar extra till spelarbudgeten i 3 år låter ju hoppfullt. Bara att hoppas att det slår väl ut och att intresset ökar så satt nivån kan bestå även efter denna extrapost. Nu är det upp till oss fans också att dyka upp och lösa entre, köpa öl/läsk etc..

Ta in Crosby…en månad i alla fall? 😃

Kan nån förklara varför G Carlsson skulle vara aktuell för oss? Sure, han kom upp i våra led j18 och j20 och har kanske nåra polare i stan, men nån mer koppling är så finns väl inte? Han är ju en Örebograbb och har tränat med dem om somrarna och vill väl antagligen representera moderklubben nu när de har etablerat sig och inte spelar i allsvenskan som när han var ungdom. Vidare har de ju brutit med Ebert vilket i så fall skulle ge ett perfekt utrymme för honom?

han är ju duktig och såklart kul o få tillbaka gabbe, men är inte det mer önsketänkande?

East Corren gissar på att lönebudgeten hamnar över 50 miljoner och att man med det ligger på den övre halvan i löneligan.

Bra där!! Vi behöver upp i löneligan om vi ska ta nästa steg.

Vinhandlarn Pajen har ju uttalat sagt att han vill ha mer hemvävt. Och en spelare som gått genom de egna leden är ju “hemvävt”. Om Gabriel trivdes bra här så tror jag absolut att vi har möjlighet att värva honom.
      Givetvis kan jag förstå att han vill spela med Örebro, men jag tror inte att det är för att Ebert har lämnat. Kan de vara mera olika som spelare?

Vinhandlarn

Varmt välkommen till Bullen! 🙂

Gabbe C är väl egentligen i samma sits som Högberg. Kommer från Örebro båda två, båda var här som juniorer och spelade en del i A-laget innan det blev Nordamerika. Kan vi ha Högberg här tänker jag att vi lika gärna kan ligga bra till för att få hem Gabbe också när han känner sig färdig med Nordamerika och är redo för att återvända.

Är det bara jag som tycker att av spelarna (Little o Ljungh) välsignade sänkta löner i nya kontrakt i kombination med höjda sponsorintäkter av “externa finansiärer” och eventuellt nedförhandlad hyra på arenan smakar jävligt gott i munnen…

jg det gör det verkligen. Men vet inte hur ni andra känner, men för mig så kittlar inte truppen speciellt mycket just nu.

Målaren

Håller med! Det ser bättre ut än förra säsongen men när de enda ryktena som florerar är Sundström och Fantenberg så känns det.. tjaa .. som det svalnat lite.

Hoppas verkligen att vi lyckas använda det ökade löneutrymmet med ett par riktiga håll käften-forwards. Hudon och en Ejdsell-typ.

Hockeytröjan

@jg

Jag håller med er båda, samtidigt som jag ser det som ett gott tecken art det dröjer. Förhoppningsvis innebär det att pajkobsson är på etablerade, eftertraktade spelare som har fler intressenter att välja på och därför tar förhandlingarna längre tid. Hade vi smackat upp no names från diverse obskyra ligor i östeuropa så hade nog truppbygget kunnat vara klart.

Bara hoppas man får truten igentäppt med kvarvarande värvningar och att abstinensen är outhärdlig i augusti

Hockeytröjan Ja, jag vill ha en riktig “sit the fuck down”-värvning! Rattie är en bra värvning, men jag vill bli blown away

Målaren Håller med! Rattie och Hulta i all ära, det är riktigt bra namn, men det här laget kräver fler riktigt bra namn för att vi ska ha en chans på topp 6.

Förstår dock om det är svårt att vilja få spelare att komma hit. Vi har inte spelat slutspel sen 17-18 och inte varit en seriös guldkandidat på ytterligare ett antal år. Kan vi få till en bra säsong nästa år och blir ett bra slutspelslag igen kommer det bli enklare att locka spelare igen utan att behöva betala överpris.

Heleuuuka Viktigt att inte skicka iväg hela budgeten på 1a bästa namn, IS i magen och att plocka spelare som verkligen vill spela i LHC. Hellre rätt än fort, vi ser redan bättre ut än förra säsongen men har fortfarande både platser att fylla och ordentligt med pengar kvar att bränna…