@Lukkinen Vet någon om det blir ett nyförvärv idag och isåfall vilken tid brukar dem lägga ut om det. Känns som det brukar komma tidigare på dagen än såhär.

Hoppas det är en ny vaktmästare. Skämt åsido, dunka in Lilja förhelvete.

Heleuuuka Hej!

Vad jag har hört är LHC och Calle D väldigt nära varandra och i samtal, (likt vad Abbot gjorde med Bristedt i rögle.)

Dock har han kontrakt till nästa säsong i Torontos förening., Tidigast vi kan få hem honom är 23/24.

Dock har jag lite goda nyheter angående Gabbe C.

En kontraktsförlägning i Columbus verkar för nuläget vara osäkert, och hans planer har ändrats ifall det inte inte blir så. LHC ligger nu högt uppe på hans planering för att kunna ta ett kliv tillbaka i NHL och ta ytterligare steg.

Med det sagt, det är inte omöjligt att vi har Gabriel Carlsson i laget i höst! 😄

Rex Det hade ju varit trevligt! Inget “WOW” men absolut en stabil back i paritet med Fanten och Klasse.

Rex Det vore ju kanon o få hem en 25-årig Gabbe som förvarsgeneral 😄

Anonymous6 Hehe, vi kanske bara har olika tröskel för WOW! 😉

Nämen, jag är inte helt övertygad om att man automatiskt är en klassback i SHL när man pendlar mellan AHL och tredje backpar i ett av NHLs sämsta lag. Men givetvis vore det en garanterad uppgradering mot vad vi redan har. Och kul med tanke på junioråren här etc.

Lennström hade varit WOW! 😄

viktor777 Vet någon om det blir ett nyförvärv idag och isåfall vilken tid brukar dem lägga ut om det. Känns som det brukar komma tidigare på dagen än såhär.

Njae, de har ju inget fönster för när de släpper nyheter. Det kommer säkert någon/några timmar efter att det är påskrivet och klart, såvida inte den gode Gustav har hunnit förbereda. Jag vet att det har droppat in presentationer även senare på eftermiddagen också

alfie Det hade ju varit trevligt! Inget “WOW” men absolut en stabil back i paritet med Fanten och Klasse.

Kan ju även ha varit det som Fantenberg har dröjt. Efter att HV och Frölunda gav sig in i budstriden så fick LHC nys om Gabriels planer och valde att lägga Fantenberg på is. Så @storfiskarn34 hade kanske rätt från början, men sen har det varit vatten under broarna…

Eller så är det denna SDHL-spelare. Önskar verkligen att Nocko hade olikfärgade pennor som glöder. Hade nog många tackat för.

Den olidliga spänningen. Gabbe C? Fantenberg? Sundström? SPETS? Solveig?

Jaja, just kill me.. Anonymous2

Asså man kan inte som KD sitta och skriva att pennan glöder. Det finns sååå oändligt många tolkningar att göra av det.

Samtidigt har den tweeten används för alla värvningspresentationer nu, inkl Hulta och Rattie. Så förväntningarna ligger ju alltid på den nivån pga det. Frågan är om någon värvning (oavsett dam eller herr) kan toppa det.