storfiskarn34

Ren högerytter (som vi redan har tre av i laget) och utan fantastiska stats. Njaa va? Eller någon som vet något specifikt om honom?

Angående Jensen så har han väl siktet inställt på Schweiz. Men helt omöjligt är det nog inte. I en färsk artikel säger han just detta. Men det han egentligen främst söker är ju en plats att rota sig på med familj etc.

Erbjud han ett monsterkontrakt i Linkan på 3-4 år så är det väl inte helt otänkbart att han vill ta med familjen hit. Trivs man i Finland ska väl inte Linköping vara mycket sämre (exklusive vissa förorter möjligtvis….)

Ja värst va vi hugger brett !men kul att vi verkar ha fått upp ekonomin !men varför har de inte varit såhär tidigare ,varför har vi nöjt oss med 33-34 åriga amerikanare år efter år

Chad men varför har de inte varit såhär tidigare ,varför har vi nöjt oss med 33-34 åriga amerikanare år efter år

Dåligt med stålar..

jg frågan är ju vad som har förändrats dock. Vem har gått in med mer stålar?

• Redigerad

exile82 Uppenbarligen har man lyckats övertyga kapitalet om att satsningen denna gång är mer seriös och långsiktig samt vilar på en bättre grund. Kan vara så enkelt som att Östmans krav att vi ska ha en korrekt självbild över var vi befinner oss har hjälpt.

Känner personligen att vi står på en bättre grund nu än när vi gjorde “finn-satsningen” för 2 år sedan, den var inte heller billig. Men uppenbarligen har en eller fler med mycket cash gått in med 10+ millar…

jg klokt skrivet, jag tror som du. En förbättrad självbild och inte bara en godtycklig treårsplan

Chad

Ekonomin är inte bättre. Rörelseresultaten är fortfarande negativa (vilket är en jävla gåta mtp omsättningen man har).

Men iår har vi kanske lyckats bättre med att få in externa sponsorer öronmärkta för spelarförvärv. Vilket är kul på kort sikt. Men Björkman mfl måste börja hitta sätt att generera lite stålar i från verksamheten också.

MakeClubenGreatAgain Men iår har vi kanske lyckats bättre med att få in externa sponsorer öronmärkta för spelarförvärv. Vilket är kul på kort sikt. Men Björkman mfl måste börja hitta sätt att generera lite stålar i från verksamheten också.

Till viss del är det väl pga mindre publikintäkter och avsaknaden av merchförsäljning etc? Vet inte hur andra lag har det.. Men ockerhyra på arenan, coronapublik med maxtak och världens klenaste utbud i shoppen har såklart påverkat intäkterna.

Får man spela en “normal” säsong nästa säsong får vi förhoppningsvis en vettig publiksiffra i snitt, folk handlar säkert lite mer supporterprylar och angående hyran för arenan är det väl fastställt att kommunen ska “köpa loss” eländet varpå LHC får en mer rimlig och framförallt lägre utgift där.

Väljer att se på glaset som halvfullt här nu.. Men det är väl ändå inte orimligt om det nu vill sig väl.

Miljonaffär ska minska kommunens kostnader

I dag uppges kommunens årliga driftkostnad ligga på cirka 24 miljoner kronor. Med affären kan kostnaden, enligt Borg, sänkas med ungefär tio miljoner kronor.

Ett annat av kommunens bolag, Visit Linköping, har i dag en fast årshyra av Saab Arena på nästan tio miljoner kronor. Tanken är att hyran ska sänkas.

En annan hyresgäst i Saab Arena är Linköping HC, där hyresnivån har diskuterats länge.

– Ända sedan arenan byggdes har vår princip varit att LHC:s hyra ska speglas i våra verkliga kostnader. Det är väl rimligt att våra sänkta kostnader även kommer LHC till del men där ska man ju titta på ett nytt hyresavtal.

Det är väl rimligt att dom extra miljoner, då man troligtvis kommer förhandla ner hyran, då riktas mot truppen. Är väl av särskild vikt att ha ett slagkraftigare lag framöver och inte harva nere i botten då tv-avtalet som tickar in 2024 går från dagens 700 miljoner till 850 miljoner per säsong.

Roger sa i denna intervju att man hoppades ha en ny överenskommelse på plats i maj innan han lämnar.

Jo, så klart finns det anledning att se ljust på framtiden även ekonomiskt. Hyresjusgeringen är väl främsta faktorn (här ska Roger ha stor credd om han går imål). Sen kommer det bli stor impact på publikintäkterna om de kan få ha en hel säsong utan restriktioner.

Men jag väljer att applådera ekonomin när man visar en bok utan röda siffror. Ursäkterna för årets resultat är lika ointressanta som alla andra tidigare år. Kravbilden skulle höjas, och det måste gälla högsta ledningen också.

Men jag skit i mitt neggiga OT snack. Blir deppig av mig själv. Nu ska jag tänka på Rattie och fortsätta följa en av de mest spännande sillysarna på länge.

Btw, har en tung källa på att Fantenberg är på ingång. Inget nytt namn här inne, men kanske en indikation som stärker andras case.

MakeClubenGreatAgain Men jag skit i mitt neggiga OT snack.

Om verkligheten är neggig så är verkligheten neggig. Det är helt klart rimligt att oroa sig över en ekonomi som visar röda siffror. Jag delar den oron med dig.

Tror ni man kommer få reda på hur stort tillskott dessa porriga och hemliga finansiärer har bidragit med? Skulle inte förvåna mig om man har gett Fantenberg samma kontraktsförlsag som man gav Lennström. Pengar ska ju uppenbarligen spenderas.

Ratties lön enligt MrMadhawk 225 000 dollar netto per år…

jg

Ca 180k netto i månaden. Toppspelare kostar

Faktiskt nästan lite förvånad över att vi inte fått något besked gällande Little än

Lennström kommer till 0 % spela här i höst enligt Höken.

LaumannBingo Det är väl där det blir lite oklart, Kan ju mycket väl vara så att Rattie får en sign-off bonus likt Little vilket gör att lönen brutto inte bli fullt så blodig som för en svensk spelare.