jg Verkligen! Här har vi nog en bidragande faktor. Har våra backar någonsin haft så här usla siffror rakt över

Lukkinen Fint att Nyberg får logga så mycket istid match efter match, min personliga åsikt är att han sänker spelet mer än han driver det, tillsammans med Hulta blir det inget vidare… Helt ärligt hade vi behövt en sån som Bäckman som kan bedriva nån form av kreativt spel utan att sätta oss i skiten..

Har även svårt att se vad Nyberg gör så mycket bättre än Jeppe som får 5 min mindre istid…

jg Lite kul ändå när ämnet nyligen var uppe i någon annan tråd att vi håller motståndarna på utsidan & släpper till relativt få avslut framför egen kasse

edenbrah Helt ärligt hade vi behövt en sån som Bäckman som kan bedriva nån form av kreativt spel utan att sätta oss i skiten

En frisk Bäckman är drömbacken. Men det är just det, en frisk Bäckman. Mycket begärt av en kroniskt sjuk och skadad spelare, tyvärr…

edenbrah Vilket dock är en felaktig upplevelse eftersom vi är ett av lagen som släpper flest skott från skottsektorn 🙃

LaumannBingo Drömmen vore att få tillbaka H.Hävelid & skicka Jeff till OJK igen, förstår inte hur man kan spelat snart 40 omgångar & försvaret ser ut som rena rama Hönshuset, helt oförstående

edenbrah Visst skulle det vara gott att få tillbaka Niclas Hävelid i båset igen, men tyvärr så verkar han inte vara intresserad att coacha herrlaget. Men vem vet kanske kommer han att ändra sig en vacker dag när hans söner inte spelar i herrlaget längre. En annan Hävelid som skulle vara trevligt att få tillbaka är Nicklas bror Magnus.

edenbrah Har även svårt att se vad Nyberg gör så mycket bättre än Jeppe som får 5 min mindre istid…

Så den spelaren vi vill förlänga kontraktet med får alltså mindre istid än den spelaren som vi inte vill förlänga med.

PuckOut

Naturligt i sista perioden när det står 4-1 tidigt att spela Nyberg, Worge och Hävelid mer för att vila Jeppe och Fanten till lördag.

Det gäller att vara smart också för torskar kommer men Jeppe har spelat mycket hela säsongen, han behöver vara fräsch på lördag.

Nils det stämmer att Niclas primära intresse är att utveckla juniorer och ägna sig åt akademi och HG. Det sagt pågår rejäla förändringar i ungdom/junior såväl organisatoriskt som visionärt och vad vi vill vara. Alla tidigare befattningar och arbetssätt utmanas just nu under ledning av CJS.

Magnus tror jag vi kan glömma för överskådlig tid.

Sillen Magnus tror jag vi kan glömma för överskådlig tid.

Till A-laget that is? Vi riskerar väl inte att tappa honom helt från föreningen?

... samtidigt är ju skott från slottet inget bra att ha mot sig, oavsett om det är ”hotat” eller ”ohotat”

Sen var väl diskussionen (om vi nu syftar på samma) att vi försöker få skott utifrån genom att krympa boxen & inte stressa motståndarna? Och det lyckas vi ju absolut inte med

• ... svarade på detta.

Lukkinen Många hävelidare som snurrar runt, men Magnus är ju Juniorkronornas coach och Niclas den som är ansvarig för Academy. 🙂

LaumannBingo nej nej, jag håller med dig. Jag skulle tro att tanken med systemet är precis så, men uppenbarligen lyckas man inte. Det är ju rätt tydligt.

Men diskussionen, jag tror det var i statistiktråden, tror jag var just att vi var snäppet över medel i ”hotade” eller markerade avslut i slottet (minns inte termen), men sämst på totalt avslut i slottet. Vilket i mina ögon låter rätt rimligt, vi släpper till en jävla massa farliga avslut men krymper boxen så då står det ofta en av våra spelare nära och stör skytten.

Oavsett siffror så släpper vi till för mycket helt enkelt.

Lukkinen jag tänker han vill fortsätta i förbundet ett tag till med juniorerna