Nyberg klockar in på över 20 min och Myrenberg på under 10. Håller med om att Jonte hade det tufft men detta känns knepigt. Helt sjukt att Hulta inte var inne på något bakåt, skapade själv säkert fem öppna lägen för IKO.

Elie har varit en sjukt viktig värvning den här säsongen på många sätt nu även med viktiga assist.

Jag skrev för kanske åtta matcher sedan att jag ville ha ett tiotal matcher till för att utvärdera om Strandberg ska vara kvar eller inte. För mig är det självklart nej. Han kommer inte vara billigare än denna säsong och förmodligen kommer han inte spela med ngn så bra som Rattie som med stor chans kan lämna. Att han dessutom spelar sämre mot bättre lag som det skrivits spaltmeter om framgår tydligt. Varför i helvete ska vi betala dyrt igen för mellanmjölk när samtliga härinne har uppfattningen att det varit vårt problem i flera år. Nej tack till honom.

Inte förvånad att Hulta hade högre GS igår än andra matcher. Han gjorde en av sina bättre matcher igår. Inte bäst inte sämst heller.

En fundering; skulle det vara av värde att även redovisa game score minus bidraget från mål och assist? Är ju mer än en gång vi reagerat på att någon fått oväntat högt GS men “han gjorde ju två andraassist”. Vad tror ni, eller tänker jag snett här?

• Hank svarade på detta.

Lukkinen game score minus bidraget från mål och assist?

Sorterat på vanlig Game Score per match:

Sorterat på Game Score per match utan att räkna in poäng från mål och assist:

Hank

Tjusigt! Borde inte detta som komplement ge en bra fingervisning om vilka som spelar bäst även när poängen uteblir? Eller tänker jag min vana trogen fel igen? 🙂

• Hank svarade på detta.

Lukkinen

Jo, det kanske vore något att komplettera sammanställningarna med. Lägger det i min backlog. 🙂

Hank

Spännande! Vilka variabler återstår då i GS-beräkningen om poängen plockas bort? Eller om det är väldigt många, vilka blir de mest dominerande variablerna? Corsi för och emot?

• Hank svarade på detta.

jg Verkligen! Här har vi nog en bidragande faktor. Har våra backar någonsin haft så här usla siffror rakt över

Lukkinen Fint att Nyberg får logga så mycket istid match efter match, min personliga åsikt är att han sänker spelet mer än han driver det, tillsammans med Hulta blir det inget vidare… Helt ärligt hade vi behövt en sån som Bäckman som kan bedriva nån form av kreativt spel utan att sätta oss i skiten..

Har även svårt att se vad Nyberg gör så mycket bättre än Jeppe som får 5 min mindre istid…

jg Lite kul ändå när ämnet nyligen var uppe i någon annan tråd att vi håller motståndarna på utsidan & släpper till relativt få avslut framför egen kasse

edenbrah Helt ärligt hade vi behövt en sån som Bäckman som kan bedriva nån form av kreativt spel utan att sätta oss i skiten

En frisk Bäckman är drömbacken. Men det är just det, en frisk Bäckman. Mycket begärt av en kroniskt sjuk och skadad spelare, tyvärr…

edenbrah Vilket dock är en felaktig upplevelse eftersom vi är ett av lagen som släpper flest skott från skottsektorn 🙃