Cluben89 Exakt, och likadant åt andra hållet när resultatet går emot. Det kan vara en jämn match även om man råkar haft marginalerna mot sig och torskat med flera mål. Allt behöver inte alltid vara antingen perfekt eller värdelöst. 😉

Hank Jag undrar hur MODO kan få så hög xG, så att den följer LHCs kurva, då de inte sköt ett skott på mål mellan min 28:00 - 49:26 (alltså 21:26 minuter)

• Hank svarade på detta.

Spitfire xG tar hänsyn till alla skott, inte bara de som träffar mål.

Hank Bystedt dubblerar som Nyberg. 😛

• Hank svarade på detta.

hahaha Leier med 18 sekunders istid.

LaumannBingo

Det som inte siffrorna tar hänsyn till är vilken bra lekkamrat Leier är till Gallo som lät Gallo spela istället för honom.

Hank Jag kanske tolkar xG fel, men innebär det att Luleå i princip fick den utdelning de ”skulle” i 1:a perioden. Att trots att de dominerade i anfallszon egentligen inte skapade så mycket farliga lägen?

• Hank svarade på detta.

Hank

Sjukt gällande Nyberg, trodde ej han var sä vass igår men i övrigt är det mer som jag trodde. Både Greco och Strandberg riktigt usla igår. Lite frågande till Strandberg, han tyngs kanske av förhandlingarna. Sista fem känns han direkt usel.

Ehn är ett jävla lok! Russell på femton pyts nu, han ska inte spela något annat än center, herregud vad han gjort det bra där.

MrNebbiolo Lite frågande till Strandberg, han tyngs kanske av förhandlingarna. Sista fem känns han direkt usel.

Tycker dock att det varit en trend hela säsongen att han försvinner helt/blir dålig i tighta matcher.

Känns som att han endast syns och presterar bra mot dom lite sämre lagen

MrNebbiolo Nybergs GS blir ju rejält boostad av två andraass dock. Han blev rejält bortspelad i egen zon två gånger vilket gav a-chanser till Eklind och Laaksonen men Högga räddade som tur var.

Ndur Exakt. Farligt att tänka alltför mycket kring siffrorna i enskilda matcher. Det är ju det långa loppet som är intressant.

Det finns ju också tydliga brister på så sätt att om en spelare slår en indianare som leder till friläge så leder det bara till -1 i corsin, medan att få pucken på röven i egen zon och sen plockar nån upp den och gör ett solomål får du en jävla massa plus.

Just spelarnas individuella gamescore tycker jag är mer intressant över en lång period. I enskilda matcher känns det mer intressant med skottkartan och dylikt

alfie Det viktiga är att man vet vad siffrorna betyder. Det räcker inte med att kolla på Game Score och se att siffran är 1,53 och tänka högst av alla backar, så mycket bra. Kollar man på CF% 36,8 så är det mindre bra. Så frågan man bör ställa sig är de där två andra assisten han gjorde hur viktiga var de för de mål de resulterade i? Det är mycket svårt att statistiskt avgöra.

MrNebbiolo Lite frågande till Strandberg, han tyngs kanske av förhandlingarna

Helt klart väldigt svag senaste tiden. Men förutom en väldigt bra period i höstas har han väl egentligen varit ganska mycket mellanmjölk större delen av hans sejour här kan jag tycka. Får väl heller ingenting gratis igår med tanke på att han måste dra runt på den ramlandes genomusla Leier.

NorthLondonForever Det är helt enkelt så att alla spelare har svackor och toppar. Skulle man sparkat alla de spelare som folk här på forumet vid olika tider under säsongen ville sparka så skulle LHC max ha en femma kvar att ställa på isen. Supportrar behöver i allmänhet lära sig att ha lite mer tålamod.