Linköping - Frölunda, 20/1 - 19:00
Åh herregud… Petter Rönnqvist eller vad han heter sitter i Cmore-studion och snackar om att Högberg gör en steal på Frölunda
Vilken sopa
Matematikern haha, reagerar på det också. Låt de underskatta oss bara.
- Redigerad
Seriöst? Borträknat de sju första minuterna tycker jag vi kontrollerade rätt bra och om något var det bättre laget.
Tycker Lindroth förtjänar beröm, betydligt bättre senaste matcherna.
Helt enig. Han inledde rätt svajigt men är nu säkerheten själv. Sjukt att han inte lyckas göra några ass dock.
Ångrar varje gång jag slår på ‘studion’ för att se målen i dom andra matcherna.
Trötta Djurgårare med 0 koll och 0 intresse av något annat än sig själva och DIF
3 poäng till topp 6 och 18 poäng till kvalstrecket! Förvisso en hel del hängmatcher men ändå. TÄVS!!!
Matematikern skönt att DIF åker ut den här säsongen då.
Matematikern ja jävlar, topplocket höll på att gå. han gör bra räddningar men ärligt talat hade vi fler farliga chanser. skärp dig din jävla sopa
Matematikern Verkligen.
“Turstuds”, muttrar Wikegård när han ser 2-1-målet.
“Högberg stjäl den här matchen åt LHC”, säger Rönnberg utan att ha sett en minut av den.
“Misslyckade värvningar som Maxwell och Gibbons”, fortsätter Rönnberg och är ju i alla fall femtioprocentig där.
De har verkligen noll intresse av LHC och det märks så jävla tydligt att de stör sig på att vi plockar poäng och distanserar oss från botten.
- Redigerad
Heleuuuka Om Lantosi hade haft normal utdelning hade vi vunnit med 4-1.
Franckie Burns dom kan hoppa upp och sätta sig på nånting båda två. Hade vi spelat som förra året hade jag köpt men nu är det fan mer än tur. Vi förtjänar 3 poäng idag. Vi förtjänade 3 poäng borta mot rögle också. Senaste 3 - rögle, växjö och frölunda. Vi har 7 av 9 p. Låt mig gissa att rövkvist på lördag kommer säga att lule ska passa sig för vi har studsarna med oss och en målvakt som vinner varje match
Många målvakter som kommer stjäla matcher om denna match ska användas som någon standard.
- Känns som Maxwell börjat ta för sig mer och mer. Gör många små detaljer i spelet bra men han har även börjat ta sig in i de farliga ytorna. Jättefint gjort när han rundar Frölunda-backen i sista perioden och skapar ett jätteläge.
- Högberg kung som vanligt. Synd att han inte får i närheten av så mycket beröm som han ska ha eftersom räddningsprocenten inte är i den absoluta toppen. Sanslös jämn och hög nivå sedan oktober.
- Gallos bästa match på ett tag. Har en mängd chanser och står för två finfina passningar till Russel och Lantosi
Lite hybris bland oss supportrar nu och folk som kollar mer uppåt i tabellen än neråt. Det var inte igår det hände senast.
Matematikern Ångrar varje gång jag slår på ‘studion’ för att se målen i dom andra matcherna.
Trötta Djurgårare med 0 koll och 0 intresse av något annat än sig själva och DIF
Jag håller med. Det är dock inte bara “studion” utan mer hela HockeySverige, tycker jag. De flesta intresserar sig inte för LHC och vill helst bara hoppa över att uttala sig. I de fall då de måste uttala sig så blir det oftast enklast att styra om diskussionen till att handla om motståndaren i LHCs match. Det känns som om de flesta helst skulle se att LHC åkte ur SHL, för då skulle de slippa att tycka något om LHC.
Nu när DIF ligger så risigt till så har de faktiskt slutat att bara prata om DIF hela tiden, det är väl för plågsamt.
Lite gött eftersnack från omklädningsrummet.
Tack för ikväll!
Den där halvsega starten känns så här i efter hand lite tråkig. Sett till de senaste två tredjedelarna ser det riktigt bra ut!
Franckie Burns Petter Rönnqvist och hans åsikter gör man bäst i att bara ignorera, blir förbannad bara av att se karln. Vad tillför han?
TheDude lite symptomatiskt för det är väl att Sportbladets enda artikel kopplad till matchen handlar om Frölundas nya ännu ej helt avslöjade logga….Med en liten notis på slutet om matchresultatet.
exile82 Jag känner mig mer lättad över att den dåliga säsongsinledningen var så pass kort som den ändå var. Som det sett ut säsong efter säsong dem senaste åren, ny tränarstab och rotation på spelare så är den “startsträckan” som vi hade i början ingenting mot vad den kunnat vara.
Sen vet jag inte om det bara är jag men i intervjuer på sistone får jag känslan av att spelare och tränare har riktigt bra självförtroende och höga krav på laget, efter vinster så utstrålar man “en dag på jobbet”. Tidigare säsonger har det känts som större känsloyttringar vid vinster, mer högt och lågt. Balansen som verkar finnas i det här laget just nu känns riktigt jävla lovande.
TheDude När Aftonbladet utsåg Ehn till årets flopp, hade de sett en enda minut av LHC om man borträknar mötena med Dif, tror du?
Hockeykväll på SVT hade LHC som huvudmatch ikväll. Dom verkar i alla fall ha sett matchen då dom tycker vi är det bättre laget. Lite intressant intervju med Joakim Lundell i deras web-exklusiva del “overtime” eller vad dom kallade det.
Franckie Burns Årets flopp, enligt Dicken.. Har en känsla av att han kan skriva upp sig själv överst på den listan om någon månad.
- Redigerad
Kollar highlightsen och slås av Lantosis chans i första perioden. Rubin är helt ur position, Lantosi har öppet mål, skjuter rakt på Rubins benskydd och kommentatorn skanderar ”Vilken räddning av Rubin!”
Haha wtf Rubin vet ju fan knappt var pucken är
Franckie Burns det var ju Dick Axelssons alldeles egna lista. Tror inte han har så stor koll på saker. Han är aldrig framstått som vidare intelligent.
Precis! Väldigt mycket gnäll över hur matchen kommenterades av olika experter.
Hur kan man ens bry sig?!
Vi gör det bra, vi vinner mot bra lag. Det räcker för mig.
(Tills någon motståndarsupporter vill bråka såklart!)
- Redigerad
Faktiskt mycket positivt snack om oss i Hockeykväll. Rekommenderar att ni ser det om ni inte redan gjort det! Inget fånigt snack om att vi rånade någon där inte samt bra intervju med både Högga och Weigelt. Loob verkar rätt imponerad faktiskt.
Vackert! Äskar sådant här
Maxwell var fan grym denna matchen.
Sjukt stabil, och nu också riktigt giftig framåt.
Maxwell var kritiserad till en början (med all rätt kanske). Det får en att undra hur en frisk Gibbons skulle sett ut i ett lag i harmoni.
Lantosi är nya Törna (Inledningen av säsongen) när det gäller att bränna lägen. Hoppas det lossnar för honom som det gjorde för Törna ett tag. I sina bästa stunder tycker jag dock hans hockey är så jävla elegant, så det är sjukt och skulle kunna tänka mig ha honom kvar enbart pga av detta
Mittzon Högberg kung som vanligt. Synd att han inte får i närheten av så mycket beröm som han ska ha eftersom räddningsprocenten inte är i den absoluta toppen. Sanslös jämn och hög nivå sedan oktober.
Ska man ta något positivt av det så kanske risken att han försvinner till KHL minskar. Han har varit fruktansvärt bra sista 10-12 matcherna. Tack förresten för att du delar xG!
Fy faan vilken go match igår men vi började lite trevande men efter första 10 min så är det vi som tar över spelet å andra perren är riktigt bländande bra fart på rören å passnlngarna som sitter på klubbladen och bra kombinationer bästa perioden den här säsongen ännu så länge. Kvitteringen i slutet på 3 kändes inte rättvist å det kändes som att rullgardinen drogs ner framför ögonen på oss men som tur var fanns det inget stopp i rullgardinen för den for upp snabbt som tusan efter Macwells 2-1 mål.
Vet inte om det kändes genom TV-rutan på samma sätt men jag upplevde att man ta mig fan kunde ta på grabbarna självförtroende igår. Man åker rätt, passar rätt, står upp för varandra rätt etc. Stämningen känns som direkta motsatsen till hur den kändes under den värsta tiden med Bert. Jävligt kul att se!