alfie aldrig, laget dömdes ut och de skulle spela dåligt efter några bra matcher. Nu var det nära kryss, men matchen som helhet var bra.

Matematikern Verkligen.

“Turstuds”, muttrar Wikegård när han ser 2-1-målet.
“Högberg stjäl den här matchen åt LHC”, säger Rönnberg utan att ha sett en minut av den.

“Misslyckade värvningar som Maxwell och Gibbons”, fortsätter Rönnberg och är ju i alla fall femtioprocentig där.

De har verkligen noll intresse av LHC och det märks så jävla tydligt att de stör sig på att vi plockar poäng och distanserar oss från botten.

Franckie Burns dom kan hoppa upp och sätta sig på nånting båda två. Hade vi spelat som förra året hade jag köpt men nu är det fan mer än tur. Vi förtjänar 3 poäng idag. Vi förtjänade 3 poäng borta mot rögle också. Senaste 3 - rögle, växjö och frölunda. Vi har 7 av 9 p. Låt mig gissa att rövkvist på lördag kommer säga att lule ska passa sig för vi har studsarna med oss och en målvakt som vinner varje match

Många målvakter som kommer stjäla matcher om denna match ska användas som någon standard.

• Känns som Maxwell börjat ta för sig mer och mer. Gör många små detaljer i spelet bra men han har även börjat ta sig in i de farliga ytorna. Jättefint gjort när han rundar Frölunda-backen i sista perioden och skapar ett jätteläge.
    • Högberg kung som vanligt. Synd att han inte får i närheten av så mycket beröm som han ska ha eftersom räddningsprocenten inte är i den absoluta toppen. Sanslös jämn och hög nivå sedan oktober.
    • Gallos bästa match på ett tag. Har en mängd chanser och står för två finfina passningar till Russel och Lantosi

Lite hybris bland oss supportrar nu och folk som kollar mer uppåt i tabellen än neråt. Det var inte igår det hände senast.

Matematikern Ångrar varje gång jag slår på ‘studion’ för att se målen i dom andra matcherna.

Trötta Djurgårare med 0 koll och 0 intresse av något annat än sig själva och DIF 😅

Jag håller med. Det är dock inte bara “studion” utan mer hela HockeySverige, tycker jag. De flesta intresserar sig inte för LHC och vill helst bara hoppa över att uttala sig. I de fall då de måste uttala sig så blir det oftast enklast att styra om diskussionen till att handla om motståndaren i LHCs match. Det känns som om de flesta helst skulle se att LHC åkte ur SHL, för då skulle de slippa att tycka något om LHC.

Nu när DIF ligger så risigt till så har de faktiskt slutat att bara prata om DIF hela tiden, det är väl för plågsamt.

Den där halvsega starten känns så här i efter hand lite tråkig. Sett till de senaste två tredjedelarna ser det riktigt bra ut!