Artikel från när Luleå bytte.
Priset för stålmannen: 1 000 000 kronor
Kostnaden för bytet av logga är beräknat till en miljon kronor.
Men någon förlust tror man alltså inte att det kommer bli.
– Nej, vi tror att det kommer bli kostnadsneutralt, säger Stefan Enbom och fortsätter:
– Vi räknar med att öka souvenirintäkterna. Souvenirerna med originalloggan på brukar sälja bra, och nu kommer det ju bland annat att tas fram nya replikor av matchtröjorna. Men vi räknar också med ökade sponsorintäkter.
Hur mycket i förhållande till t.ex. Färjestad och Malmö som Madhawk lyfte nyss i en tweet omsätter vi på souvenirer?
Skiljde ju en hel del där och jag antar att vi ligger bra mycket närmare Malmö än Färjestad.
Personligen tror jag att man skulle kunna få en bra push när det kommer till försäljning av souvenirer med ett byte till något likt Padre presenterat, känns som det finns bra mycket bättre potential där iallafall.
Inget ont om vårat nuvarande klubbmärke, eller det gamla heller för den delen, men när jag såg inlägget från Hank där han hade alla tre bredvid varandra så föll poletten ner för mig. Jag har likt många andra tyckte att man ska gå tillbaka till det gamla klubbmärket, men nej… vi behöver något nytt och jag skulle absolut lägga min röst på Padres alternativ vid en omröstning.