HOCKEY Du har helt klart en poäng här Hockey. Vid framtagande av en ny logotype måste man kolla en hel del på hur loggan kommer användas. Vilka produkter den kommer appliceras på osv. Ofta slutar det med att man får förenkla och dra ner antal färger mm för att till slut landa i en logga som är enkelt applicerbar på så många användningsområden som möjligt. Det blir ofta en lång process. En förenklad variant på mitt förslag skulle kunna se ut så här till exempel:

Den blir ju inte lika “mjuk” i sin framtoning men den blir ju å andra sidan mer lik den gamla loggan, vilket kanske inte är fel.

Den är ju perfekt, även om det var snyggt med det ljusblåa är det inte en av klubbens färger, bättre att hålla sig till mörkblå, vit och röd

Eller svart. Man gör en Ferrari som i F1. Lägger in lite svart på kläderna och blir mycket bättre.

Det är något visst med gamla lejonets man ändå? Ansiktet ser ju dock efterblivet ut. Det kan vara något med texten också, svårt att släppa den.

@Padre Jag vill börja med att säga att jag tycker att ditt förslag (särskilt det senaste) är riktigt läckert och skulle vara en uppgradering med flera 1000% mot dagens. Bra jobbat!

som någon annan sa så tycker jag dock att texten ser lite gammaldags ut 2023, och då inte på ett retro-sätt i positiv bemärkelse. Väldigt fet liksom.

Helt okej att trycka upp någon slags retro tröjor med den nya loggan @Padre tog fram, men försök inte framtvinga något byte av logga. Alla borde inse att det kommer att kosta väldigt mycket pengar att byta logga. Om det nödvändigtvis ska bytas logga så får man vänta med det tills LHC har lite stabilare ekonomi.

TheDude Alla borde inse att det kommer att kosta väldigt mycket pengar att byta logga. Om det nödvändigtvis ska bytas logga så får man vänta med det tills LHC har lite stabilare ekonomi.

Ständigt återkommer det här motargumentet mot att byta logga och den är lika tröttsam varje gång. LHC var inte direkt någon ekonomisk maktfaktor 1994, men det stoppade inte Jim Brithén från att pusha för en ny logga. Han ville ge en ny identitet åt LHC, en vassare identitet och klubbmärket symboliserade det. Likaså behövs en ny identitet i nutid som fortfarande andas LHC och @Padre s förslag symboliserar det. Den ekonomiska biten är en icke-fråga i det här anseendet och det är inget som ska stå i vägen för en ändring.

Gardet Den ekonomiska biten är en icke-fråga i det här anseendet

Den ekonomiska biten är alltid en fråga i allt som LHC gör och ska så vara. Efter @Bjaffan1 ekonomiska redovisning så känns det som om man kan vänta med ej nödvändiga saker som man på kort sikt går minus på.

TheDude ska bytas logga så får man vänta med det tills LHC har lite stabilare ekonomi.

Så år 3056 när hockey spelas i medvetandet på nån jäkla superdator i yttre galaxen?

Ska vi byta så ska vi byta nu. Som Per Gessle sjöng.

Artikel från när Luleå bytte.

Priset för stålmannen: 1 000 000 kronor

Kostnaden för bytet av logga är beräknat till en miljon kronor.

Men någon förlust tror man alltså inte att det kommer bli.

– Nej, vi tror att det kommer bli kostnadsneutralt, säger Stefan Enbom och fortsätter:

– Vi räknar med att öka souvenirintäkterna. Souvenirerna med originalloggan på brukar sälja bra, och nu kommer det ju bland annat att tas fram nya replikor av matchtröjorna. Men vi räknar också med ökade sponsorintäkter.

Hur mycket i förhållande till t.ex. Färjestad och Malmö som Madhawk lyfte nyss i en tweet omsätter vi på souvenirer?
        Skiljde ju en hel del där och jag antar att vi ligger bra mycket närmare Malmö än Färjestad.
        Personligen tror jag att man skulle kunna få en bra push när det kommer till försäljning av souvenirer med ett byte till något likt Padre presenterat, känns som det finns bra mycket bättre potential där iallafall.

Inget ont om vårat nuvarande klubbmärke, eller det gamla heller för den delen, men när jag såg inlägget från Hank där han hade alla tre bredvid varandra så föll poletten ner för mig. Jag har likt många andra tyckte att man ska gå tillbaka till det gamla klubbmärket, men nej… vi behöver något nytt och jag skulle absolut lägga min röst på Padres alternativ vid en omröstning.

En tanke är ju att kommunen sponsrar en del av kostnaden för byte till nytt klubbmärke. Varför ska dom göra det kanske man frågar sig? Jo, på förslaget till ny logga tycker jag LINKÖPING framträder mycket mera och tydligare jämfört med nuvarande logga och dessutom tycker jag lejonet är mera likt Linköpings stadsvapen. Det innebär ju mera exponering och reklam för kommunen och då är det väl rimligt man är med och betalar för det

Gardet Likaså behövs en ny identitet i nutid som fortfarande andas LHC och @Padre s förslag symboliserar det.

Inte för o va sån men om vi ska hitta nåt som andas Cluben i nutid (senaste 5 åren) hade det här varit mer passande: