Nog skulle detta kunna vara såväl en lätt skada som en svår skada….

Nu har Corren uppdaterat artikeln med Fantenberg, och det verkar vara något som har hänt honom i alla fall, avskyr dessa Kalleanka-turneringar!

Från Corren:
"Sporten har varit i kontakt med LHC:s sportchef Peter Jakobsson. Han hänvisar till sjukgymnasten Jonas Emmoth som i ett sms skriver till Sporten:

“Vi kommer att undersöka Oscar i morgon då han kommer hem och då vet vi mer.”

Dessa jävla Kalle Anka matcher. Dock borde Fanten ha tackat nej då han endast spelat 9-10 matcher i SHL. Kan ju bara hoppas på det bästa men kan ju också vara tvärtom. I LHC är han en bärande spelare. I Tre Kronor en i mängden som troligtvis blir petad till ett VM med lite utslagna NHL-backar, En jävla skitpass från Granberg ! Var det den som orsakade skadan ?

BK_Robbi Ser det mest negativt, alltid risk för skador i dessa Kalle Anka turneringar. Chans att visa upp sig internationellt för att få chansen i NHL ? Glöm det NHL med deras agenter har ändå koll på varenda spelare i SHL…….

Bara lägg ner skiten! Det är ändå inga landslag som ställer upp i dessa totalt ovidkommande Kalle Anka Cup turneringar. SHL ska vara världens näst bästa liga numera och omsätter miljarder. Det är inte rimligt toppspelarna i ligan riskerar skador och lång frånvaro för att ”representera Sverige” i sammanhang ingen ändå bryr sig om.

Sillen Det är inte rimligt toppspelarna i ligan riskerar skador och lång frånvaro för att ”representera Sverige” i sammanhang ingen ändå bryr sig om.

Exakt. Här borde SHL sätta ner foten precis som man gör i NHL.

Det räcker med ett VM om året, det skulle också höja statusen på Tre Kronor.

Angående Fanten så får vi hoppas att han fick lite ont i tummen eller nåt.

Kallzon tolkade först som att han var helt förlamad men kan röra sig nu 😂 katastroftänkarn

Nils När de kommer tillbaka till hemma serierna så har de fått landslagsrutin som kan vara riktigt nyttig resten av säsongen.

Om de inte blir borta resten av säsongen ja, jävla skitturneringar är vad det är.

PuckOut Om de inte blir borta resten av säsongen ja, jävla skitturneringar är vad det är.

Skador kan man inte försäkra sig emot, och skador kommer och går i serielunket också. Vissa saker är negativa i landslagsspel, men jag tycker nog att de positiva sakerna är så mycket större. Nu får vi se om Ehn tar med sig den positiva känslan att ha gjort ett godkänt första landslag spel. Det måste kännas underbart att få ett kvitto på att han tillhör eliten av SHL spelarna.

Nils Lik förbannat är det onödigt och ta risken (vara med i en skitturnering som inte betyder något, och riskera att bli skadad). Fine jag köper att Fanten ville vara med och bidra till landslaget, och att han ville spela lite extra nu när han missade hela försäsongen och början av säsongen- men! Det är andra(!) gången Fantenberg blir skadad i en landslagsturnering, och det är väldigt onödigt att vara med i en turnering som inte betyder ett skvatt.

Jag tycker nog att det kan vara upplyftande att vara med sitt landslag vad hän det är för turnering. Nu kommer Wagner, Bya och Hävelid tillbaka från sitt juniorlandslag, styrkta med en känsla att alla tre har nätat en del. Så även om den turneringen inte betyder någonting, så fick de ett kvitto på att de är elit av juniorerna. Och vem vet vad de bär med sig hem, kanske de kommer att näta i de närmaste SHL matcherna. Så du ser att jag har en annan bild än dig på dessa. Visst bland SHL spelare är det inte många som kommer att få dra på sig dressen i ett stundande VM, men både Fanten och Ehn får känns på andra lands motstånd. Och jag vill säga att det är nyttigt för dem att få den erfarenheten.

Nils

Förstår inte varför du blandar in juniorlandslagen och damkronorna i denna diskussion. Vad jag vet har jag o andra här endast varit kritiska till herrarna/seniorlandslagets pissturneringar.

PuckOut För att jag tror att alla turneringar är av nytta för de berörda spelarna. Och även herrlagets spelare kommer att få nytta av att spela landskamp. Nu var endast Fanten, Ehn, Russell och Gallo iväg av de äldre spelarna. Ehn gjorde det riktigt bra så han kommer nog hem styrkt av att hans spel funkar på landslagsnivå också.

Nils

Var de inte styrkta av självförtroende innan hemma i Cluben? Hade de gått dåligt på turneringen ja då kanske de blir sänkta i självförtroendet. Nä dessa turneringar är piss rakt igenom och skaderisken är onödig att ta.

Då väntar vi bara på Clubens kommunikation då “Uppdatering kring Fantens skada”…

Refreshar lhc.eu och corren.se för att få läsa ett utlåtande kring Fantenbergs skada.