Vi får väl hoppas att det är bara någon sträckning eller så.

Vad jag får ut av vad Hallam har sagt så är han spelklar men man vill inte riskera att han förvärrar sig. Så Fanten får sitta på bänken när det inte gäller någon medalj, det är mycket klokt av Hallam att resonera så. Visst kan Fanten behöva rehabilitera sig, men det är ingen fara för resten av säsongen.

Jocke Ungefär samma info i Corren, ackompanjerat med en “skräckrubrik”. Men lite nervös är jag.

Ja media lyckas alltid att rubriksätta med det värsta möjliga för att hitta ut med att läsa deras svammel. Jag vet inte hur många rubriker jag läst som inte stämmer med resten av artikeln, det känns som att man måste göra allt för att trigga läsarna till att läsa.

Kallzon

MrNebbiolo
    Ni har säkert rätt, det är bara jag som är domedagsprofeternas domedagsprofet… Man går och oroar sig förmycket. Men min andemening står ändå kvar, är så jävla less på dessa hittepå turneringar, är väldigt delad i det hela, såklart kul för spelare som Ehn att få spela för landslaget, men det känns bara onödigt… Och dessa uppehåll… När t.o.m H1 har uppehåll för landslaget så vet man att det gått över styr. I mitt tycke borde inte ens HA ha det.

Men visst är det spännande att man samtidigt som en LHC-spelare blir uttagen till landslaget och känner att det är ett bra kvitto på spelaren (och kanske en liten boost), också får lite magont över att de kan bli skadade i en meningslös “försäsong-landslags-turnering”? Mixed-emotions typ…

BK_Robbi Jag håller med dig att man blir stolt över våra spelare som blir uttagna till respektive landslag. Jag tror nog att det är mera nytta för spelarna, än vad skaderisken kan bära med sig. Nu är det många av våra spelare ute på landslagsuppdrag från småkronorna, över damlagen till de vuxna spelarna. När de kommer tillbaka till hemma serierna så har de fått landslagsrutin som kan vara riktigt nyttig resten av säsongen. Det är ju alltid bra att mäta sin förmåga mot riktigt motstånd när eliter spelar mot varandra.

Nils

Generell kvällsjornalistik/media logik är nog sån. Men corren brukar ha lite bättre omdöme än att skriva click-bait rubriker, anser jag.

Därför har jag ändå en gnagande känsla av oro. Men hoppas såklart att det inte är någon fara.

Nog skulle detta kunna vara såväl en lätt skada som en svår skada….

Nu har Corren uppdaterat artikeln med Fantenberg, och det verkar vara något som har hänt honom i alla fall, avskyr dessa Kalleanka-turneringar!

Från Corren:
          "Sporten har varit i kontakt med LHC:s sportchef Peter Jakobsson. Han hänvisar till sjukgymnasten Jonas Emmoth som i ett sms skriver till Sporten:

“Vi kommer att undersöka Oscar i morgon då han kommer hem och då vet vi mer.”

Dessa jävla Kalle Anka matcher. Dock borde Fanten ha tackat nej då han endast spelat 9-10 matcher i SHL. Kan ju bara hoppas på det bästa men kan ju också vara tvärtom. I LHC är han en bärande spelare. I Tre Kronor en i mängden som troligtvis blir petad till ett VM med lite utslagna NHL-backar, En jävla skitpass från Granberg ! Var det den som orsakade skadan ?

BK_Robbi Ser det mest negativt, alltid risk för skador i dessa Kalle Anka turneringar. Chans att visa upp sig internationellt för att få chansen i NHL ? Glöm det NHL med deras agenter har ändå koll på varenda spelare i SHL…….

Bara lägg ner skiten! Det är ändå inga landslag som ställer upp i dessa totalt ovidkommande Kalle Anka Cup turneringar. SHL ska vara världens näst bästa liga numera och omsätter miljarder. Det är inte rimligt toppspelarna i ligan riskerar skador och lång frånvaro för att ”representera Sverige” i sammanhang ingen ändå bryr sig om.

Sillen Det är inte rimligt toppspelarna i ligan riskerar skador och lång frånvaro för att ”representera Sverige” i sammanhang ingen ändå bryr sig om.

Exakt. Här borde SHL sätta ner foten precis som man gör i NHL.

Det räcker med ett VM om året, det skulle också höja statusen på Tre Kronor.

Angående Fanten så får vi hoppas att han fick lite ont i tummen eller nåt.

Kallzon tolkade först som att han var helt förlamad men kan röra sig nu 😂 katastroftänkarn

Nils När de kommer tillbaka till hemma serierna så har de fått landslagsrutin som kan vara riktigt nyttig resten av säsongen.

Om de inte blir borta resten av säsongen ja, jävla skitturneringar är vad det är.

PuckOut Om de inte blir borta resten av säsongen ja, jävla skitturneringar är vad det är.

Skador kan man inte försäkra sig emot, och skador kommer och går i serielunket också. Vissa saker är negativa i landslagsspel, men jag tycker nog att de positiva sakerna är så mycket större. Nu får vi se om Ehn tar med sig den positiva känslan att ha gjort ett godkänt första landslag spel. Det måste kännas underbart att få ett kvitto på att han tillhör eliten av SHL spelarna.